• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

IMPREZY / kultura i wiedza

Klatka po klatce

Adres

Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście Pomnik Kopernika

Termin

Od 2018-04-22 12:00:00
Do 2018-04-22

Zobacz na mapie

Happening  „Klatka po klatce”

Warszawa, 22 kwietnia 2018, godz. 12

Krakowskie Przedmieście przy pomniku M. Kopernika

 

„Wkrótce po tym, jak przeszedłem na weganizm, zobaczyłem film dokumentalny o tym, co dzieje się w hodowlach krów.
To przypiecz
ętowało tylko moją decyzję

Anthony Kiedis, lider zespołu Red Hot Chilli Peppers 

Kampanie reklamowe producentów mleka od lat wpajają nam błędne pojęcie o wpływie produktów mlecznych na zdrowie człowieka. Ponadto wśród konsumentów utrwalił się obraz szczęśliwej, zrelaksowanej krowy mlecznej pasącej się na łące. To wszystko kłamstwa służące do napędzania machiny przemysłu mlecznego, który przynosi ogromne dochody kosztem zwierząt.
Los krów na farmach mlecznych nie jest sielanką. Koszmar trwa tam nieprzerwanie.
Po sztucznym zapłodnieniu (inseminacji) i urodzeniu cielaka krowa jest przemysłowo dojona. Często już wtedy zaczynają się jej pierwsze problemy ze zdrowiem. Cielaka odbiera się jego matce niedługo po porodzie, zaraz po wypiciu tzw. siary, czyli pierwszego mleka zawierającego przeciwciała. Już nigdy potem młode nie zobaczy swojej mamy (chyba że jest płci żeńskiej i za jakiś czas, już jako krowa mleczna, dołączy do reszty dojnego stada). Matki często muczą nawet przez kilka dni w nadziei, że odzyskają dzieci. Maluchy są karmione substytutem mleka matki. Pierwsze miesiące spędzają izolowane w ciasnych klatkach, bez szansy na kontakt z innymi osobnikami czy wyjście na światło dzienne – mówi Anna Żuchniewicz, organizatorka akcji. Osobniki płci żeńskiej dzielą los swoich matek, a samce są hodowane na cielęcinę lub wołowinę. Krowia matka zostaje jeszcze kilka razy zapłodniona i tyle samo razy urodzi cielaki, które się jej odbierze. Gdy już nie będzie wystarczająco wydajna, zostanie sprzedana na ubój.

Praktyki stosowane przy produkcji mleka narażają krowy na liczne, często bardzo dotkliwe problemy zdrowotne i urazy ciała, nie wspominając o stresie, strachu, wyczerpaniu organizmu i cierpieniu po stracie dziecka. Można by długo wymieniać konsekwencje obciążenia krowy ciągłą eksploatacją: bolesne zapalenie wymion, kalectwo (kulawizny) czy bezpłodność – to tylko kilka przykładów.

Krowy są eksploatowane do granic możliwości. Doskwiera im chroniczny głód, ponieważ ich organizm musi wyżywić zarówno je same i cielaka, jak i spełnić normy hodowlane zadowalające kieszeń producenta. Wiele zwierząt umiera z powodu tzw. gorączki mlecznej, wywołanej niedoborem wapnia, ustawicznie odprowadzanym z organizmu wraz z mlekiem i później niewystarczająco uzupełnianym. To różni szczęśliwą krowę z reklamy od prawdziwej krowy z farmy mlecznej.

Przez milczący happening z planszami pragniemy pokazać mieszkańcom dużych miast, którzy nierzadko oglądają krowy mleczne jedynie w reklamach i na billboardach, jak wygląda ich życie od momentu urodzenia do finalnego produktu, który trafia na nasz stółpodkreśla Łukasz Musiał, koordynator kampanii STOPKLATKA.

Więcej informacji na temat kampanii:

www.bialeklamstwa.viva.org.pl

http://stopklatka.org/

 

Ciekawostki

Boliwia wycieczki do Ameryki Południowej

To nie musi kosztować...

Co kupić dziecku na urodziny?

Nawłoć - wyjątkowa roślina miododajna

Saona, czyli raj w raju

Ogłoszenia usługi

Stoch nadal dominuje

Wybór wózka spacerowego dla niemowlaka

Wybór butów ślubnych – najczęściej zadawane pytania

Z jakich źródeł pozyskać pożyczki dla przedsiębiorców?

Gdzie kupić suchy lód Warszawa

Jak z głową zaplanować koszt wyjazdu

Nowoczesna rozrywka dla dzieci

Od czego zależy cena polisy na życie?

Jaki rower wybrać?

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Jak być na bieżąco z muzycznymi trendami?

Gdzie wymienić stare wycofane banknoty?

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Najpiękniejsze kina świata

Jak właściciel rozlicza wyjazd służbowy

Poradnik rodzica kolonijnego Maluszka

Aqua aerobik – korzyści z ćwiczeń w wodzie!

Kogis zaprasza dzieci na obozy i kolonie

Dlaczego warto organizować imprezy firmowe?

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Reforma edukacji

Bilet tramwajowy i autobusowy przez telefon – gdzie i jak go kupić?

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Jak skutecznie uczyć się słownictwa w języku angielskim?

Legalni bukmacherzy w Polsce

Łazienka na topie

Jak pożyczyć pieniądze przez internet?

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Nie ma to jak zabawa!

Korzyści ze światłowodu w firmie

Wesele jesienią? Czemu nie!

Dom aukcyjny – idealne miejsce na zakupy dzieł sztuki

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Graj legalnie!

Przeczytaj - Zanim pojedziesz na urlop.

Kurs języka angielskiego dla seniorów – zalety

Sezon grillowy czas zacząć!

Komfort termiczny na poddaszu

Czytać, czy nie czytać, oto jest pytanie?

Tak to miało być...

Weekend na Malcie

Jak zorganizować event w tanecznym stylu?

Profesjonalne pokazy fajerwerków na każdą uroczystość

Otwórz firmę, pozyskując pieniądze z dotacji

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Klatka po klatce

Happening  „Klatka po klatce”

Warszawa, 22 kwietnia 2018, godz. 12

Krakowskie Przedmieście przy pomniku M. Kopernika

 

„Wkrótce po tym, jak przeszedłem na weganizm, zobaczyłem film dokumentalny o tym, co dzieje się w hodowlach krów.
To przypiecz
ętowało tylko moją decyzję

Anthony Kiedis, lider zespołu Red Hot Chilli Peppers 

Kampanie reklamowe producentów mleka od lat wpajają nam błędne pojęcie o wpływie produktów mlecznych na zdrowie człowieka. Ponadto wśród konsumentów utrwalił się obraz szczęśliwej, zrelaksowanej krowy mlecznej pasącej się na łące. To wszystko kłamstwa służące do napędzania machiny przemysłu mlecznego, który przynosi ogromne dochody kosztem zwierząt.
Los krów na farmach mlecznych nie jest sielanką. Koszmar trwa tam nieprzerwanie.
Po sztucznym zapłodnieniu (inseminacji) i urodzeniu cielaka krowa jest przemysłowo dojona. Często już wtedy zaczynają się jej pierwsze problemy ze zdrowiem. Cielaka odbiera się jego matce niedługo po porodzie, zaraz po wypiciu tzw. siary, czyli pierwszego mleka zawierającego przeciwciała. Już nigdy potem młode nie zobaczy swojej mamy (chyba że jest płci żeńskiej i za jakiś czas, już jako krowa mleczna, dołączy do reszty dojnego stada). Matki często muczą nawet przez kilka dni w nadziei, że odzyskają dzieci. Maluchy są karmione substytutem mleka matki. Pierwsze miesiące spędzają izolowane w ciasnych klatkach, bez szansy na kontakt z innymi osobnikami czy wyjście na światło dzienne – mówi Anna Żuchniewicz, organizatorka akcji. Osobniki płci żeńskiej dzielą los swoich matek, a samce są hodowane na cielęcinę lub wołowinę. Krowia matka zostaje jeszcze kilka razy zapłodniona i tyle samo razy urodzi cielaki, które się jej odbierze. Gdy już nie będzie wystarczająco wydajna, zostanie sprzedana na ubój.

Praktyki stosowane przy produkcji mleka narażają krowy na liczne, często bardzo dotkliwe problemy zdrowotne i urazy ciała, nie wspominając o stresie, strachu, wyczerpaniu organizmu i cierpieniu po stracie dziecka. Można by długo wymieniać konsekwencje obciążenia krowy ciągłą eksploatacją: bolesne zapalenie wymion, kalectwo (kulawizny) czy bezpłodność – to tylko kilka przykładów.

Krowy są eksploatowane do granic możliwości. Doskwiera im chroniczny głód, ponieważ ich organizm musi wyżywić zarówno je same i cielaka, jak i spełnić normy hodowlane zadowalające kieszeń producenta. Wiele zwierząt umiera z powodu tzw. gorączki mlecznej, wywołanej niedoborem wapnia, ustawicznie odprowadzanym z organizmu wraz z mlekiem i później niewystarczająco uzupełnianym. To różni szczęśliwą krowę z reklamy od prawdziwej krowy z farmy mlecznej.

Przez milczący happening z planszami pragniemy pokazać mieszkańcom dużych miast, którzy nierzadko oglądają krowy mleczne jedynie w reklamach i na billboardach, jak wygląda ich życie od momentu urodzenia do finalnego produktu, który trafia na nasz stółpodkreśla Łukasz Musiał, koordynator kampanii STOPKLATKA.

Więcej informacji na temat kampanii:

www.bialeklamstwa.viva.org.pl

http://stopklatka.org/

 

Adres

Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście Pomnik Kopernika

Termin

Od 2018-04-22 12:00:00, Do 2018-04-22

Zobacz na mapie

Reklama

Ciekawostki