Adres
Warszawa, ul. Dewajtis 3 - Las Bielański
Termin
Od 2019-03-24 16:00:00
Do 2019-03-24 16:00:00
Organizator
DOBRE MIEJSCE - Katolickie Centrum Kultury
Warszawa, ul. Dewajtis 3 - Las Bielański
Telefon:
(022) 561 01 23, (022) 561 01 00
E-mail:
Kultura@dobremiejsce.org
WWW:
www.dobremiejsce.org
WINNI na Forum Filmów Nie-Zwyczajnych
Na najbliższym Forum Filmów Nie-Zwyczajnych pokażemy arcyciekawy, trzymający w napięciu do ostatniej sceny obraz nominowany do Oscara pt. "Winni". Spotkanie filmowe tradycyjnie poprowadzi o. dr Marek Kotyński CSsR, filmoznawca, teolog duchowości, wykładowca PWTW.
24 marca 2019 r.; godz.: 16.00.
Miejsce: Aula im. bł. ks. J. Popiełuszki, ul. Dewajtis 3.
Bilety - w cenie 15 zł dostępne on-line na bezpośrednio stronie Dobrego Miejsca. Stacjonarnie w dniu wydarzenia.
OPIS FILMU
„Winni” to skandynawski dreszczowiec, sensacja festiwali w Sundance i Rotterdamie, gdzie zdobył nagrody publiczności. Trzymający w napięciu, pełen zwrotów akcji thriller, budujący gęstą atmosferę z oszczędnych, starannie wyważonych środków, klimatem i precyzją przywołujący na myśl „Locke’a” z Tomem Hardym. Rutynowy wieczór przy telefonie alarmowym. Operator odbierający dziś połączenia – były funkcjonariusz policji – z niecierpliwością czeka na zbliżający się koniec zmiany. Pijani imprezowicze, niedzielni kierowcy, blokujący numer żartownisie – irytacja policjanta rośnie, do momentu, kiedy odbiera telefon od spanikowanej kobiety. Została porwana, a samochód, w którym się znajduje, jedzie w nieznanym kierunku. Gdy połączenie zostanie gwałtownie przerwane, mężczyzna nie opuszczając pokoju rusza kobiecie na ratunek, polegając wyłącznie na swoim doświadczeniu, intuicji i… telefonie.
W „Winnych” każda sekunda filmu, każdy grymas, spojrzenie czy dźwięk, łączą się w mistrzowską całość, prowadzącą do zaskakującego zakończenia.
GŁOSY PRASY
"Wbija w fotel. Ani przez chwilę nie zwalnia tempa."
IndieWire
"Ekscytujący, minimalistyczny thriller w klimacie filmu „Locke” . Doskonale obsadzona, zmontowana i wyreżyserowana rozrywka."
The Film Stage
"Trudno uwierzyć, że film rozgrywający się w całości podczas rozmów telefonicznych może aż tak trzymać w napięciu. Prawdziwy dreszczowiec."
Village Voice
"Pełen napięcia, wciągający, niskobudżetowy thriller, na którego remake na pewno ostrzy już sobie zęby niejeden hollywoodzki producent."
Variety
„Winni” to kino, podczas którego ani przez chwilę nie nudzi nas brak zmian scenerii, bohaterów, miejsc, bo jest wybitnie dynamiczne dzięki temu, co niewidoczne. I udaje się widza do tego dziania poza kadrem bardzo skutecznie przekonać. Ten film prowokuje w nas maksymalną koncentrację."
San Francisco Chronicle
"Möller tak mistrzowsko buduje napięcie, że trudno uwierzyć, że „Winni” to jego debiut."
The Hollywood Reporter
"Wyjątkowy thriller, który musicie zobaczyć, i jeden z najlepszych do tej pory filmów roku."
FILMINK
"Doskonale zbalansowany thriller, który jest popisem możliwości jakie daje kino nawet jeśli nie dysponuje nieograniczonymi środkami."
RogerEbert.com
REŻYSER O FILMIE
Głęboko wierzę, że najmocniejsze obrazy w filmie, te które zapadają na długo w pamięć to te, których nie widać. Wpadłem na pomysł tego filmu, gdy usłyszałem nagranie kobiety, która chwilę po tym jak została porwana zadzwoniła na telefon alarmowy. Wieziono ją samochodem, a jej porywacz siedział obok, więc musiała posługiwać się szyfrem. Na początku moją uwagę przykuło napięcie towarzyszące tej rozmowie, ale potem zacząłem się zastanawiać, co czyniło ją tak bardzo intrygującą?
Choć słyszałem tylko zapis audio tej rozmowy, to czułem jakbym widział obrazy. Widziałem tę kobietę, samochód którym ją wieziono, drogę po której jechał, a nawet siedzącego obok niej porywacza. Zrozumiałem, że każda osoba słuchająca tego nagrania będzie widziała inne obrazy: inną kobietę, innego porywacza, inne wszystko.
Zacząłem myśleć: „a co by się stało, gdyby wykorzystać tę ideę mentalnych obrazów w filmie?”.
Realizując „Winnych” chciałem zrobić pełen napięcia i wyrazistych postaci thriller, ale przede wszystkim nakręcić film, który dla każdego widza będzie zupełnie innym doświadczeniem.
GRA z WYOBRAŹNIĄ WIDZA
„Winni”, debiutancki film Gustava Möllera, zabiera widza w pełną napięcia podróż. Zrealizowany przy bardzo niewielkim budżecie kryminalny thriller „to zarówno zabawa filmową formą, jak i kreatywne przekraczanie granic gatunku” – wyjaśnia Lina Fink, producentka filmu, którego światowa premiera miała miejsce w konkursie festiwalu w Sundance. Pomysł na film pojawił się gdy Möller trafił na YouTube na klip z nagraniem porwanej Amerykanki, która zadzwoniła na telefon alarmowy już po tym jak została uprowadzona.
„Napięcie towarzyszące tej rozmowie było tak duże, że nie można było się od niej oderwać”, wspomina reżyser, w którego głowie od razu pojawiły się filmowe obrazy. „Zacząłem pracę nad tym filmem z myślą, by to publiczność uzupełniała brakujące elementy podróży porwanej kobiety, używając swojej wyobraźni”.
„Byłem zafascynowany możliwością stworzenia filmu, który mając wyrazistą, linearną fabułę będzie jednocześnie odbierany przez każdego widza w bardzo wyjątkowy, osobisty sposób”, tłumaczy Möller. Wychodząc od tego pierwotnego pomysłu Möller i współscenarzysta Emil Nygaard Albertsen spędzili kilka nocy w centrali telefonów alarmowych, zbierając materiał do scenariusza. Rozmawiali też z oficerami policji, którzy podobnie jak Asger, bohater filmu, zostali odsunięci od obowiązków. W trakcie tego procesu pojawiło się kilka wiodących tematów, o których mógłby opowiadać film. Jednym było odkupienie głównego bohatera, drugim empatia. „Na początku filmu Asgerowi łatwo przychodzi osądzanie innych, ale z czasem budzi się w nim zrozumienie”,tłumaczy reżyser. „Bawimy się także oczekiwaniami i przypuszczeniami widzów, bo wszyscy mamy tendencję do bardzo szybkiego wyrabiania sobie zdania o innych”.
Möller urodził się w szwedzkim Göteborgu i w młodości inspirowały go takie filmy, jak „Pulp Fiction” i „Wściekłe psy” Quentina Tarantino, „Taksówkarz” Martina Scorsese, czy „Pieskie popołudnie” Sydneya Lumeta. W wieku 20 lat przeniósł się do Danii, gdzie niedługo po przeprowadzce zaczął studiować w duńskiej Narodowej Szkole Filmowej. To tam poznał swoich przyszłych współpracowników – producentkę Linę Flint oraz scenarzystę Emila Nygaarda Albertsena. To w tym zespole zrealizowane zostały dwa filmy krótkometrażowe, w tym nagradzany film dyplomowy Möllera „In Darkness”. Flint, Möller i Albertsen szybko zrozumieli, że mają podobną wrażliwość.
„Łączyło nas pragnienie, by eksperymentować z formą i przekraczać granice” mówi reżyser. „Te granice nie były dla nas czymś problematycznym, ale czymś stwarzającym okazje”.
Po studiach Flint i Nygaarda Albertsen założyli Nordisk Film Spring, mający skupiać młodych utalentowanych filmowców. „Winni” są obok telewizyjnego programu „Joe Tech” pierwszymi realizacjami studia. „Siedzimy wszyscy w jednym pokoju i pracujemy, mamy ze sobą bardzo bliską relację”, opisuje Flint.
„Winni” dobrze oddają filozofię Nordisk Film Spring. „Chcemy dostarczać widzom rozrywki” mówi Flint. „Chcemy bawić się filmowymi gatunkami w sposób, który zaskoczy publiczność i będzie dla niej wyzwaniem”. Kiedy Möller i Albertsen pracowali nad scenariuszem, Flint była na urlopie macierzyńskim, ale nad koncepcją historii pracowali wspólnie. Wiedzieli, że musi to być rzecz możliwa do zrealizowania za niewielkie pieniądze. „Cały czas musieliśmy zwracać uwagę, czy jesteśmy w stanie wyprodukować jakąś scenę”, tłumaczy Flint. „Wyzwanie, które sobie postawiliśmy było szalone – zrobić porządny film gatunkowy przy małym budżecie. Wiedzieliśmy, że musimy naszą energię i pieniądze ulokować w dokładnie dobranych miejscach”.
Aktorzy byli podekscytowani tym nietypowym podejściem, a wyjątkowa odpowiedzialność spoczywała na odgrywającym główną rolę Jakobie Cedergrenie. „Świadomość, że pojawiasz się w każdej klatce filmu była co najmniej intrygująca”, mówi aktor, który zaangażowany został na bardzo wczesnym etapie i współpracował z ekipą już przy tworzeniu scenariusza. W rolę porwanej kobiety wciela się Jessica Dinnage, ale na ekranie słyszymy tylko jej głos. Tak też aktorkę wybierał Möller – słuchając przygotowanych wcześniej nagrań. „W jej charakterystycznym głosie wyczuwalne było cierpienie”, mówi reżyser.
Film kręcono chronologicznie w ciągu trzynastu dni zdjęciowych, a każdą scenę nagrywały trzy kamery. Miejsce akcji – centrala telefonów alarmowych – wzorowane było na tych prawdziwych, ale zostało zbudowane od zera w opuszczonym biurowcu. W konstrukcji filmu reżyser opierał się na długich ujęciach, trwających od 5 do 35 minut. „Chodziło o to, by uzyskać wrażenie, że rzecz dzieje się na żywo przed oczami widzów”, wyjaśnia Möller. „Te długie ujęcia sprawiały też, że widać było autentyczne zmęczenie aktora, pasujące do postaci, w którą się wcielał”. Niezwykle ważnym elementem filmu był dźwięk – rozmowy telefoniczne z porwaną kobietą, budujące klimat dźwięki nagrywane przez ekipę na autostradzie i z policyjnego samochodu. Skoncentrowanie się na warstwie dźwiękowej nie oznaczało oczywiście, że te wizualna nie jest istotna. „Wspólnie z Jasperem Spanningiem, operatorem, długo rozmawialiśmy o koncepcji wizualnej filmu, o tym co zrobić, by nie była ona pretensjonalna”, opowiada Möller. „Uznaliśmy, że powinniśmy często stosować ujęcia z punktu widzenia bohatera, by
publiczność maksymalnie się do niego zbliżyła”.
Przed premierą „Winnych” w Sundance filmowa ekipa była bardzo podekscytowana. „Ten film oparty jest na tajemnicy, więc trudno o nim rozmawiać z kimś, kto go jeszcze nie widział… W dodatku cała koncepcja filmu zakłada, że widz jest jego współtwórcą. Trudno więc nie oczekiwać tych pierwszych pokazów”, podsumowuje reżyser.
Link do artykułu i biletów na stronie Dobrego Miejsca: http://dobremiejsce.org/winni-na-forum-filmow-nie-zwyczajnych/
Zwiastun na kanale YouTube dystrybutora: https://www.youtube.com/watch?v=8S3oEXMpMFA&feature=youtu.be
Cały miesiąc z Kamykiem
Do wtorku, 26 marca.Muzyka natury
niedziela, 7 kwietnia.Dzień Inżynierii Materiałowej
piątek, 22 marca.Budżet obywatelski
Do wtorku, 16 lipca.Ważne dni
środa, 20 marca.Akcja opisywania zdjęć
Do wtorku, 30 kwietnia.Nowy thriller Kozubala
Do środy, 20 marca.Upływające terminy
czwartek, 21 marca.Ogólnopolskie Szaradziarskie Mistrzostwa
niedziela, 24 marca.WINNI na Forum Filmów Nie-Zwyczajnych
Na najbliższym Forum Filmów Nie-Zwyczajnych pokażemy arcyciekawy, trzymający w napięciu do ostatniej sceny obraz nominowany do Oscara pt. "Winni". Spotkanie filmowe tradycyjnie poprowadzi o. dr Marek Kotyński CSsR, filmoznawca, teolog duchowości, wykładowca PWTW.
24 marca 2019 r.; godz.: 16.00.
Miejsce: Aula im. bł. ks. J. Popiełuszki, ul. Dewajtis 3.
Bilety - w cenie 15 zł dostępne on-line na bezpośrednio stronie Dobrego Miejsca. Stacjonarnie w dniu wydarzenia.
OPIS FILMU
„Winni” to skandynawski dreszczowiec, sensacja festiwali w Sundance i Rotterdamie, gdzie zdobył nagrody publiczności. Trzymający w napięciu, pełen zwrotów akcji thriller, budujący gęstą atmosferę z oszczędnych, starannie wyważonych środków, klimatem i precyzją przywołujący na myśl „Locke’a” z Tomem Hardym. Rutynowy wieczór przy telefonie alarmowym. Operator odbierający dziś połączenia – były funkcjonariusz policji – z niecierpliwością czeka na zbliżający się koniec zmiany. Pijani imprezowicze, niedzielni kierowcy, blokujący numer żartownisie – irytacja policjanta rośnie, do momentu, kiedy odbiera telefon od spanikowanej kobiety. Została porwana, a samochód, w którym się znajduje, jedzie w nieznanym kierunku. Gdy połączenie zostanie gwałtownie przerwane, mężczyzna nie opuszczając pokoju rusza kobiecie na ratunek, polegając wyłącznie na swoim doświadczeniu, intuicji i… telefonie.
W „Winnych” każda sekunda filmu, każdy grymas, spojrzenie czy dźwięk, łączą się w mistrzowską całość, prowadzącą do zaskakującego zakończenia.
GŁOSY PRASY
"Wbija w fotel. Ani przez chwilę nie zwalnia tempa."
IndieWire
"Ekscytujący, minimalistyczny thriller w klimacie filmu „Locke” . Doskonale obsadzona, zmontowana i wyreżyserowana rozrywka."
The Film Stage
"Trudno uwierzyć, że film rozgrywający się w całości podczas rozmów telefonicznych może aż tak trzymać w napięciu. Prawdziwy dreszczowiec."
Village Voice
"Pełen napięcia, wciągający, niskobudżetowy thriller, na którego remake na pewno ostrzy już sobie zęby niejeden hollywoodzki producent."
Variety
„Winni” to kino, podczas którego ani przez chwilę nie nudzi nas brak zmian scenerii, bohaterów, miejsc, bo jest wybitnie dynamiczne dzięki temu, co niewidoczne. I udaje się widza do tego dziania poza kadrem bardzo skutecznie przekonać. Ten film prowokuje w nas maksymalną koncentrację."
San Francisco Chronicle
"Möller tak mistrzowsko buduje napięcie, że trudno uwierzyć, że „Winni” to jego debiut."
The Hollywood Reporter
"Wyjątkowy thriller, który musicie zobaczyć, i jeden z najlepszych do tej pory filmów roku."
FILMINK
"Doskonale zbalansowany thriller, który jest popisem możliwości jakie daje kino nawet jeśli nie dysponuje nieograniczonymi środkami."
RogerEbert.com
REŻYSER O FILMIE
Głęboko wierzę, że najmocniejsze obrazy w filmie, te które zapadają na długo w pamięć to te, których nie widać. Wpadłem na pomysł tego filmu, gdy usłyszałem nagranie kobiety, która chwilę po tym jak została porwana zadzwoniła na telefon alarmowy. Wieziono ją samochodem, a jej porywacz siedział obok, więc musiała posługiwać się szyfrem. Na początku moją uwagę przykuło napięcie towarzyszące tej rozmowie, ale potem zacząłem się zastanawiać, co czyniło ją tak bardzo intrygującą?
Choć słyszałem tylko zapis audio tej rozmowy, to czułem jakbym widział obrazy. Widziałem tę kobietę, samochód którym ją wieziono, drogę po której jechał, a nawet siedzącego obok niej porywacza. Zrozumiałem, że każda osoba słuchająca tego nagrania będzie widziała inne obrazy: inną kobietę, innego porywacza, inne wszystko.
Zacząłem myśleć: „a co by się stało, gdyby wykorzystać tę ideę mentalnych obrazów w filmie?”.
Realizując „Winnych” chciałem zrobić pełen napięcia i wyrazistych postaci thriller, ale przede wszystkim nakręcić film, który dla każdego widza będzie zupełnie innym doświadczeniem.
GRA z WYOBRAŹNIĄ WIDZA
„Winni”, debiutancki film Gustava Möllera, zabiera widza w pełną napięcia podróż. Zrealizowany przy bardzo niewielkim budżecie kryminalny thriller „to zarówno zabawa filmową formą, jak i kreatywne przekraczanie granic gatunku” – wyjaśnia Lina Fink, producentka filmu, którego światowa premiera miała miejsce w konkursie festiwalu w Sundance. Pomysł na film pojawił się gdy Möller trafił na YouTube na klip z nagraniem porwanej Amerykanki, która zadzwoniła na telefon alarmowy już po tym jak została uprowadzona.
„Napięcie towarzyszące tej rozmowie było tak duże, że nie można było się od niej oderwać”, wspomina reżyser, w którego głowie od razu pojawiły się filmowe obrazy. „Zacząłem pracę nad tym filmem z myślą, by to publiczność uzupełniała brakujące elementy podróży porwanej kobiety, używając swojej wyobraźni”.
„Byłem zafascynowany możliwością stworzenia filmu, który mając wyrazistą, linearną fabułę będzie jednocześnie odbierany przez każdego widza w bardzo wyjątkowy, osobisty sposób”, tłumaczy Möller. Wychodząc od tego pierwotnego pomysłu Möller i współscenarzysta Emil Nygaard Albertsen spędzili kilka nocy w centrali telefonów alarmowych, zbierając materiał do scenariusza. Rozmawiali też z oficerami policji, którzy podobnie jak Asger, bohater filmu, zostali odsunięci od obowiązków. W trakcie tego procesu pojawiło się kilka wiodących tematów, o których mógłby opowiadać film. Jednym było odkupienie głównego bohatera, drugim empatia. „Na początku filmu Asgerowi łatwo przychodzi osądzanie innych, ale z czasem budzi się w nim zrozumienie”,tłumaczy reżyser. „Bawimy się także oczekiwaniami i przypuszczeniami widzów, bo wszyscy mamy tendencję do bardzo szybkiego wyrabiania sobie zdania o innych”.
Möller urodził się w szwedzkim Göteborgu i w młodości inspirowały go takie filmy, jak „Pulp Fiction” i „Wściekłe psy” Quentina Tarantino, „Taksówkarz” Martina Scorsese, czy „Pieskie popołudnie” Sydneya Lumeta. W wieku 20 lat przeniósł się do Danii, gdzie niedługo po przeprowadzce zaczął studiować w duńskiej Narodowej Szkole Filmowej. To tam poznał swoich przyszłych współpracowników – producentkę Linę Flint oraz scenarzystę Emila Nygaarda Albertsena. To w tym zespole zrealizowane zostały dwa filmy krótkometrażowe, w tym nagradzany film dyplomowy Möllera „In Darkness”. Flint, Möller i Albertsen szybko zrozumieli, że mają podobną wrażliwość.
„Łączyło nas pragnienie, by eksperymentować z formą i przekraczać granice” mówi reżyser. „Te granice nie były dla nas czymś problematycznym, ale czymś stwarzającym okazje”.
Po studiach Flint i Nygaarda Albertsen założyli Nordisk Film Spring, mający skupiać młodych utalentowanych filmowców. „Winni” są obok telewizyjnego programu „Joe Tech” pierwszymi realizacjami studia. „Siedzimy wszyscy w jednym pokoju i pracujemy, mamy ze sobą bardzo bliską relację”, opisuje Flint.
„Winni” dobrze oddają filozofię Nordisk Film Spring. „Chcemy dostarczać widzom rozrywki” mówi Flint. „Chcemy bawić się filmowymi gatunkami w sposób, który zaskoczy publiczność i będzie dla niej wyzwaniem”. Kiedy Möller i Albertsen pracowali nad scenariuszem, Flint była na urlopie macierzyńskim, ale nad koncepcją historii pracowali wspólnie. Wiedzieli, że musi to być rzecz możliwa do zrealizowania za niewielkie pieniądze. „Cały czas musieliśmy zwracać uwagę, czy jesteśmy w stanie wyprodukować jakąś scenę”, tłumaczy Flint. „Wyzwanie, które sobie postawiliśmy było szalone – zrobić porządny film gatunkowy przy małym budżecie. Wiedzieliśmy, że musimy naszą energię i pieniądze ulokować w dokładnie dobranych miejscach”.
Aktorzy byli podekscytowani tym nietypowym podejściem, a wyjątkowa odpowiedzialność spoczywała na odgrywającym główną rolę Jakobie Cedergrenie. „Świadomość, że pojawiasz się w każdej klatce filmu była co najmniej intrygująca”, mówi aktor, który zaangażowany został na bardzo wczesnym etapie i współpracował z ekipą już przy tworzeniu scenariusza. W rolę porwanej kobiety wciela się Jessica Dinnage, ale na ekranie słyszymy tylko jej głos. Tak też aktorkę wybierał Möller – słuchając przygotowanych wcześniej nagrań. „W jej charakterystycznym głosie wyczuwalne było cierpienie”, mówi reżyser.
Film kręcono chronologicznie w ciągu trzynastu dni zdjęciowych, a każdą scenę nagrywały trzy kamery. Miejsce akcji – centrala telefonów alarmowych – wzorowane było na tych prawdziwych, ale zostało zbudowane od zera w opuszczonym biurowcu. W konstrukcji filmu reżyser opierał się na długich ujęciach, trwających od 5 do 35 minut. „Chodziło o to, by uzyskać wrażenie, że rzecz dzieje się na żywo przed oczami widzów”, wyjaśnia Möller. „Te długie ujęcia sprawiały też, że widać było autentyczne zmęczenie aktora, pasujące do postaci, w którą się wcielał”. Niezwykle ważnym elementem filmu był dźwięk – rozmowy telefoniczne z porwaną kobietą, budujące klimat dźwięki nagrywane przez ekipę na autostradzie i z policyjnego samochodu. Skoncentrowanie się na warstwie dźwiękowej nie oznaczało oczywiście, że te wizualna nie jest istotna. „Wspólnie z Jasperem Spanningiem, operatorem, długo rozmawialiśmy o koncepcji wizualnej filmu, o tym co zrobić, by nie była ona pretensjonalna”, opowiada Möller. „Uznaliśmy, że powinniśmy często stosować ujęcia z punktu widzenia bohatera, by
publiczność maksymalnie się do niego zbliżyła”.
Przed premierą „Winnych” w Sundance filmowa ekipa była bardzo podekscytowana. „Ten film oparty jest na tajemnicy, więc trudno o nim rozmawiać z kimś, kto go jeszcze nie widział… W dodatku cała koncepcja filmu zakłada, że widz jest jego współtwórcą. Trudno więc nie oczekiwać tych pierwszych pokazów”, podsumowuje reżyser.
Link do artykułu i biletów na stronie Dobrego Miejsca: http://dobremiejsce.org/winni-na-forum-filmow-nie-zwyczajnych/
Zwiastun na kanale YouTube dystrybutora: https://www.youtube.com/watch?v=8S3oEXMpMFA&feature=youtu.be
Adres
Warszawa, ul. Dewajtis 3 - Las Bielański
Termin
Od 2019-03-24 16:00:00, Do 2019-03-24 16:00:00
Organizator
DOBRE MIEJSCE - Katolickie Centrum Kultury
Warszawa, ul. Dewajtis 3 - Las Bielański
Telefon:
(022) 561 01 23, (022) 561 01 00
E-mail:
Kultura@dobremiejsce.org
WWW:
www.dobremiejsce.org
W ten weekend
Smart Kids Planet
Bezpłatnie na Kajakowej
Do środy, 20 marca.Purimowe szaleństwa
niedziela, 24 marca.Półmaraton Warszawski
niedziela, 24 marca.Wawerskie Święto Wiosny
czwartek, 21 marca.Teatr pod Orzełkiem
niedziela, 24 marca.Dzień Odkrywców Kampusu Ochota
sobota, 23 marca.Ursynowska Garażówka
niedziela, 24 marca.Laboratoria ruchowe na przełamanie wiosny
Do niedzieli, 24 marca.Ogólnopolskie Szaradziarskie Mistrzostwa
niedziela, 24 marca.Praskie Dni Teatru
wtorek, 19 marca.ORLEN Polish Open
środa, 20 marca.Targi Vintage
sobota, 23 marca.Wiosenne przebudzenie
sobota, 23 marca.Garażówka z Ochotą
niedziela, 24 marca.Spotkaj BINGA
sobota, 23 marca.Rodzinne warsztaty malowania i budowania
niedziela, 24 marca.Polecamy
Cały miesiąc z Kamykiem
Do wtorku, 26 marca.Ogólnopolskie Szaradziarskie Mistrzostwa
niedziela, 24 marca.Akcja opisywania zdjęć
Do wtorku, 30 kwietnia.Ważne dni
środa, 20 marca.Muzyka natury
niedziela, 7 kwietnia.Upływające terminy
czwartek, 21 marca.Budżet obywatelski
Do wtorku, 16 lipca.Dzień Inżynierii Materiałowej
piątek, 22 marca.Nowy thriller Kozubala
Do środy, 20 marca.Ciekawostki
Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?
Jak ubierać niemowlę na wiosnę?
Jak zaplanować remont w mieszkania?
5 pomysłów na zabawę z psem
Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!
Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów
Jak bezproblemowo przeprowadzić remont mieszkania w bloku?
Petsitters - domy tymczasowe dla zwierząt domowych
Pomoc drogowa na terenie Warszawy
Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta
Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM
Zmiany w Przepisach Podatkowych na Rok 2024: Co Musisz Wiedzieć
Nowa generacja klejów do zabawy - kleje pva
Jak zaplanować oświetlenie salonu?
Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?
Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?
Czy warto zlecić remont firmie?
Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców
Luksusowe wille w Konstancinie
Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki
Zamawianie online
Alkoholowe inspiracje dla przyszłych par młodych
Okulista Warszawa Wesoła - kompleksowa pomoc dla zdrowia oczu
Tak to miało być...
Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?
Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową
Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?
Jak mieszka się na Mokotowie?
Deski gastronomiczne, na które warto zwrócić uwagę
Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?
Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?
Pokaz mody przerwany przez zabójstwo
W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?
Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?
Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?
Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!
Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?
Zabawki dla dzieci w każdym wieku
Historia zakładów bukmacherskich w Polsce
Kontenery na wynajem – idealne rozwiązanie do wywozu gruzu i odpadów
Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?
Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?
Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia
Komu powierzyć sprzątanie mieszkania Warszawa
Spodenki rowerowe z wkładką, czyli słuszny wybór dla pasjonatów kolarstwa
Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza
Medical App Development
Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?
Ta która przeżyła...
Zwierzak w prezencie – i co dalej?
Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości
Wdrażanie HACCP Warszawa
Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta
Nie masz pomysłu co podarować siostrze pod choinkę ? Sprawdź te propozycje
Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?
Sprzątanie biur w Warszawie - adres, który trzeba znać
Jakie zaproszenia ślubne warto wybrać?
Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie
Agencja eventowa w Warszawie? Wiemy, którą firmę wybrać
Co zrobić, żeby szybko zasnąć?
Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?
Muzyka, której szukasz
Naprawa iphone
Paranoja
Podolog dla seniora - czy jest konieczny?
Kursy maturalne w Warszawie
Jak zorganizować udany event na gokartach i jakie są koszty?
Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu
Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad
Berberyna - czy pomaga na trawienie?
Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?
Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?
Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę
Jakie buty na jesień? 5 propozycji na ciekawe stylistyki
Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?
Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?
Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!
Co ile ćwiczyć brzuch?
Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie
Jak najlepiej ubezpieczyć dziecko na rok szkolny 2022/23?
Zalety kursów online przygotowujących do matury z matematyki
Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?
Niebo nad Polską pełne samolotów
HPV a brodawki - co warto wiedzieć?
Zatańcz ze mną!
Gdzie sprawdzają się ogrodzenia grzebieniowe i dlaczego je wybrać?
Strategie zarządzania kapitałem w zakładach bukmacherskich
Rola gier w rozwoju dzieci
Co sprawia największe trudności w nauce języka angielskiego i jak można to zmienić?
Kompleksowe sprzątanie mieszkania - Warszawa, Kraków, Wrocław
Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021
Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?
Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?
Przełam rutynę i zorganizuj wyjątkową randkę. Jak? Podpowiadamy!
Automatyzacja procesów rozliczania czasu pracy dzięki biometrii
Zamki i pałace na Morawach
Zakupy z personal shopperem
5 pomysłów na prezent ślubny
How to Build a Great Web & Mobile Marketplace
Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego przedsiębiorcy powinni je stosować?
Opuchlizna nóg - jak z nią walczyć?
Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?
Specjalny wysłannik donosi...
Jak przygotować teczkę rysunkową?
Czym się charakteryzują lampy UV do wody?
Atrakcje w Jantarze
Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?
Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera
3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!
Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych
Wykorzystanie uprawnień budowlanych w małych i dużych przedsiębiorstwach
Dlaczego warto skorzystać z Bookero
Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?
Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?
Problemy ze snem?
Czy dzieci w wieku przedszkolnym potrzebują odzieży chroniącej przed deszczem?
Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach
Przekąski na urodzinowe przyjęcie
Bezpieczne Sylwestrowe Szaleństwo
Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?
Żywopłot – praktyczne przemyślenia
Ręczne pranie kanapy czy profesjonalne czyszczenie – co wybrać?
Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek
Druk 3D z nylonem
Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom
Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?
Podróż Polska-Szwajcaria Busem
Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?
Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym
Impreza Halloween w Warszawie już w tę sobotę
Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe
Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania
Dlaczego Firmy Przeprowadzkowe są Potrzebne?
Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?
Joga w terenie. Jak przygotować się do praktyki w terenie?
Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare
Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?
Jaki sport warto uprawiać na wiosnę
Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu
Wynajem samochodu na tydzień w Warszawie
Agencja ochrony Warszawa: zadbaj o bezpieczeństwo na każdym poziomie
Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?
Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?
Kamizelka wraca na salony
Czym jest burza? Jak powstaje i gdzie jest na żywo na mapie
To nie musi kosztować...
Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka
Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie