• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Jaki rower wybrać?

Nowy czy używany – jaki rower wybrać?

 

Kupno roweru nie jest sprawą tak prostą, jak mogłoby się wydawać. Przy jego wyborze należy sprawdzić wszystkie parametry techniczne i stan osprzętu, a także wiedzieć gdzie i w jakiej cenie go kupić. To złożony proces, bo zanim przystąpimy do konkretnego działania, musimy dobrze rozeznać się w rynku. Z pomocą naszego eksperta Marka Konwy, czołowego kolarza drużyny Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team, wybór roweru powinien być znacznie prostszy.

 

Używany nie znaczy gorszy

 

Kupno roweru używanego bez wątpienia ma swoje zalety. Przede wszystkim, taki sprzęt będzie tańszy od fabrycznie nowego modelu, ale to nie jedyna jego zaleta. Jeśli niekoniecznie zależy nam na zakupie dwukołowca z najnowszej kolekcji, który akurat jest w modzie, możemy skupić się na wyborze roweru posiadającego więcej usprawnień technicznych w niższej cenie – Przy odrobinie szczęścia może nam się trafić zadbany rower z dużo lepszymi częściami, niż w rowerze seryjnym ze sklepu. A co za tym idzie waga takiego roweru będzie niższa – mówi Marek Konwa, zawodnik Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team, specjalista w kwestii budowy rowerów. Należy jednak pamiętać, że w przypadku roweru używanego nigdy nie mamy pewności odnośnie jego serwisowania i miejsca pochodzenia. 

 

Wolność wyboru

 

Jeżeli na celowniku mamy wymarzony model roweru od konkretnego producenta, może okazać się, że o wiele szybciej znajdziemy go wśród wariantów fabrycznie nowych, a nie używanych. Większe spektrum modeli zaawansowanych technicznie za mniejsze pieniądze jest z kolei dostępnych na rynku wtórnym – W sklepach rowerowych także mamy szeroki wybór dwukołowców ze średniej półki, ale są znacznie droższe od tych używanych – wyjaśnia Marek Konwa. Jednakże wszyscy ci, którzy w doborze roweru kierują się nowinkami technologicznymi i mają odłożone fundusze, zdecydowanie powinni przeanalizować rynek rowerów nowych, bo to na nim znajdą się nowoczesne części oraz innowacyjne rozwiązania. 

 

Rower na próbę

 

Rozpoczynając swoją przygodę z jazdą na rowerze bardzo prawdopodobnym jest, że nie znamy się na osprzęcie i dostępnych markach, a przede wszystkim nie wiemy, jak dopasować rower do swoich potrzeb. W tym przypadku korzystniejsze dla nas będzie wybranie modelu używanego, co pozwoli nam na zapoznanie się z rodzajem roweru i jego specyfiką bez inwestowania w niego dużych nakładów finansowych – Warto pamiętać, że podstawową kwestią jest dobór odpowiedniego rozmiaru ramy, warto wybrać się do sklepu chociaż po to, aby przymierzyć się do danego modelu i mieć rozeznanie w rozmiarach. Rowery występują głównie na osprzęcie Shimano lub Sram, są to dwie wiodące marki, które produkują najważniejsze komponenty roweru. Jeśli znajdują się one w rowerze używanym to znaczy, że jest on z wyższej półki – radzi Marek Konwa.

 

Ten typ tak ma

 

W przypadku używanego roweru trudnością może być skuteczne ocenienie faktycznego stanu technicznego sprzętu. Nie jest to proste, zwłaszcza jeśli sprzedający nie jest wobec nas uczciwy i ukrył wady techniczne sprzedawanego egzemplarza oraz jego ewentualne uszkodzenia. Rozwiązaniem jest wizyta w serwisie, w którym specjaliści wykonają profesjonalny przegląd oraz ocenią stan techniczny – koniecznie należy to zrobić przed finalizacją zakupu! Może się zdarzyć tak, że kupimy rower wymagający częstego serwisowania i wymiany części – to uciążliwa wada używanego sprzętu. Poświęcimy nie tylko dużo czasu, ale i pieniędzy na serwisowanie – często równoznacznych z zakupem nowego roweru. Bardzo trudno jest określić stan faktyczny roweru po samym wyglądzie, jeśli nie wiemy, co drzemie w środku np. w amortyzatorze, czy piastach kół. Warto zatem zasięgnąć rady cenionego serwisanta – tłumaczy Konwa.

Można tak, można tak…

Zarówno rowery używane, jak i nowe, mają swoich zwolenników i przeciwników. W przypadku używanych istnieje ryzyko ukrytych uszkodzeń, niepewnego źródła pochodzenia, braku gwarancji czy wyeksploatowanych elementów. Za to taki rower kupimy nawet za połowę ceny fabrycznie nowego modelu, co jest ogromną zaletą. 

Rowery nowe kosztują więcej, ale dostajemy na nie gwarancję producenta (choć najczęściej długimi okresami gwarancyjnymi objęta jest tylko rama), mamy pewność, że dwukołowiec nie jest kradziony i że nie był eksploatowany. Jednak pamiętajmy, aby podczas serwisu zerowego dopasować wszystkie parametry roweru do własnych potrzeb. 

Bez względu na to, czy rower jest używany, czy nowy, wymaga odpowiedniego przygotowania do jazdy. Nawet najlepszy sklep rowerowy oraz przekonujący sprzedawca nie zapewni regulacji dopasowanej do indywidualnych potrzeb bez nas – najlepiej wszystkie parametry roweru dostosować do użytkownika w sklepie. Aby na rowerze czuć się swobodnie podstawowym elementem jest odpowiedni rozmiar ramy a w dalszej kolejności ustawienie dobrej pozycji, poprzez optymalny dopasowanie komponentów chociażby długość sztycy siodełka czy wysokość kierownicy  – wyjaśnia Marek Konwa.

Kupując nowy rower otrzymujemy całościowo dobrany osprzęt, mamy też pewność, że pochodzi on od oryginalnego producenta. Przy nowym rowerze dużym plusem jest gwarancja dana od producenta, a dodatkowym atutem jest to, że możemy poprosić sprzedawcę o ustawienie dobrej pozycji na rowerze. Jeśli chodzi o używany sprzęt jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy na ten temat to tak naprawdę kupujemy kota w worku. Czasem możemy wybrać rower nienadający się do bezpiecznej i komfortowej jazdy. Zawsze jest coś za coś, przy zakupie roweru używanego można zaoszczędzić pieniądze i przeznaczyć je na wymianę zużytych części – podsumowuje Marek Konwa. 

O Volkswagen Samochody Użytkowe

Volkswagen Samochody Użytkowe to marka dostarczająca na rynek lekkie samochody dostawcze. Niezmiennie od ponad 60 lat produkty z logo Volkswagen Samochody Użytkowe charakteryzują się niezawodnością, innowacyjnością i najwyższą jakością. W swoim portfolio marka posiada sześć modeli: Caravelle, California, Caddy, Transporter, Amarok i Crafter. Niezwykle wytrzymałe, praktyczne, oferujące wyjątkowo dużą liczbę wariantów specjalistycznych zabudów, sprawdzają się praktycznie w każdej branży. 

 

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe od lat angażuje się w rozwój i promocję polskiego sportu. Od 2014 r. wspiera drużynę kolarstwa górskiego Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team, w której skład wchodzą m.in.: Michalina Ziółkowska, Katarzyna Solus-Miśkowicz, Marek Konwa, Michał Ficek, Jakub Zamroźniak i Marceli Bogusławski. Trenerem drużyny jest Bogdan Czarnota.

Ciekawostki

Doskonały prezent dla dziadka

Pomocne opinie

Sezon grillowy czas zacząć!

Pomysł na prezent dla 20-latka

Randkowanie w grupie towarzyskiej

Czy suplementy diety są zdrowe i bezpieczne?

To nie musi kosztować...

Ciekawe aplikacje pomocne w nauce przedmiotów ścisłych

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Zasady strzelania z wiatrówki zimą

Z jakich źródeł pozyskać pożyczki dla przedsiębiorców?

Aktywne wakacje.

Monety, jak wino, czyli słów kilka o numizmatyce

Wiosenny wypad za miasto – gdzie najlepiej?

Wybór butów ślubnych – najczęściej zadawane pytania

Otwórz firmę, pozyskując pieniądze z dotacji

Najfajniejsze prezenty na Dzień Ojca

Sale zabaw – idealny sposób na spędzenie czasu z rodziną

Problemy z matmą?

Łazienka na topie

Nurkować każdy może!

Jak spędzić czas wolny?

Tak to miało być...

Najlepsze sposoby na spędzanie wolnego czasu

Korepetycje – poradnik dla rodziców, kiedy je wybrać?

Kawalerski w Krakowie

Jak z głową zaplanować koszt wyjazdu

Jak wydawać pieniądze tak, aby faktycznie zaoszczędzić?

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Przyszła mamo, o tym musisz pamiętać!

7 zalet znajomości języka

Ciekawe zabytki w Warszawie

Reforma edukacji

Elaboracja, czyli ręczne scalanie amunicji

Nawłoć - wyjątkowa roślina miododajna

Gdzie wybrać się w Gdańsku?

Jak właściciel rozlicza wyjazd służbowy

Czytać, czy nie czytać, oto jest pytanie?

Szukamy przodków

Pożyczka online

Dbajmy o jakość snu dzieci

Sandbox – rozrywka internetowa w otwartym świecie

Czapki, bluzy i kurtki - modnie i z wyrazem również zimą

Hashimoto

Jaki rower wybrać?

Wakacje na spływie kajakowym

Czy technologie mobilne mają zgubny wpływ na dzieci?

Męskie gadżety od Porsche

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Bilet tramwajowy i autobusowy przez telefon – gdzie i jak go kupić?

Gdzie Warto spać we Wrocławiu?

Targi edukacyjne

Jak nauczyć się robić rękodzieło?

Harry Potter znowu na topie

Gry zręcznościowe w Twojej przeglądarce

Zadbaj o zdrowy sen dziecka

Bohaterowie powracają!

Znaczenie przelewów zagranicznych online

Czy polubimy autonomiczne samochody?

Dlaczego warto organizować imprezy firmowe?

Preply zaprasza na korepetycje z historii w Warszawie

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Profesjonalne pokazy fajerwerków na każdą uroczystość

Wesele na miarę obecnych czasów

Czym się bawić?

Skandal ze śmieciami

Dom aukcyjny – idealne miejsce na zakupy dzieł sztuki

Komfort termiczny na poddaszu

Zimowy wypoczynek - jak dobrze wykorzystać ferie?

Przeczytaj - Zanim pojedziesz na urlop.

Gry i zabawy ludu… psiego

Jak być na bieżąco z muzycznymi trendami?

Prezent dla miłośnika sportowych aut

Na co uważać przy zakupach w Internecie?

Komfort nurkowania - tylko z odpowiednim sprzętem

Wycieczki na Cyprze – tylko samochodem

Czym jest longboard?

Czego najczęściej wymagają od nas pracodawcy?

Brak pomysłu na wolny czas? Jedź do Białki!

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Jaki rower wybrać?

Nowy czy używany – jaki rower wybrać?

 

Kupno roweru nie jest sprawą tak prostą, jak mogłoby się wydawać. Przy jego wyborze należy sprawdzić wszystkie parametry techniczne i stan osprzętu, a także wiedzieć gdzie i w jakiej cenie go kupić. To złożony proces, bo zanim przystąpimy do konkretnego działania, musimy dobrze rozeznać się w rynku. Z pomocą naszego eksperta Marka Konwy, czołowego kolarza drużyny Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team, wybór roweru powinien być znacznie prostszy.

 

Używany nie znaczy gorszy

 

Kupno roweru używanego bez wątpienia ma swoje zalety. Przede wszystkim, taki sprzęt będzie tańszy od fabrycznie nowego modelu, ale to nie jedyna jego zaleta. Jeśli niekoniecznie zależy nam na zakupie dwukołowca z najnowszej kolekcji, który akurat jest w modzie, możemy skupić się na wyborze roweru posiadającego więcej usprawnień technicznych w niższej cenie – Przy odrobinie szczęścia może nam się trafić zadbany rower z dużo lepszymi częściami, niż w rowerze seryjnym ze sklepu. A co za tym idzie waga takiego roweru będzie niższa – mówi Marek Konwa, zawodnik Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team, specjalista w kwestii budowy rowerów. Należy jednak pamiętać, że w przypadku roweru używanego nigdy nie mamy pewności odnośnie jego serwisowania i miejsca pochodzenia. 

 

Wolność wyboru

 

Jeżeli na celowniku mamy wymarzony model roweru od konkretnego producenta, może okazać się, że o wiele szybciej znajdziemy go wśród wariantów fabrycznie nowych, a nie używanych. Większe spektrum modeli zaawansowanych technicznie za mniejsze pieniądze jest z kolei dostępnych na rynku wtórnym – W sklepach rowerowych także mamy szeroki wybór dwukołowców ze średniej półki, ale są znacznie droższe od tych używanych – wyjaśnia Marek Konwa. Jednakże wszyscy ci, którzy w doborze roweru kierują się nowinkami technologicznymi i mają odłożone fundusze, zdecydowanie powinni przeanalizować rynek rowerów nowych, bo to na nim znajdą się nowoczesne części oraz innowacyjne rozwiązania. 

 

Rower na próbę

 

Rozpoczynając swoją przygodę z jazdą na rowerze bardzo prawdopodobnym jest, że nie znamy się na osprzęcie i dostępnych markach, a przede wszystkim nie wiemy, jak dopasować rower do swoich potrzeb. W tym przypadku korzystniejsze dla nas będzie wybranie modelu używanego, co pozwoli nam na zapoznanie się z rodzajem roweru i jego specyfiką bez inwestowania w niego dużych nakładów finansowych – Warto pamiętać, że podstawową kwestią jest dobór odpowiedniego rozmiaru ramy, warto wybrać się do sklepu chociaż po to, aby przymierzyć się do danego modelu i mieć rozeznanie w rozmiarach. Rowery występują głównie na osprzęcie Shimano lub Sram, są to dwie wiodące marki, które produkują najważniejsze komponenty roweru. Jeśli znajdują się one w rowerze używanym to znaczy, że jest on z wyższej półki – radzi Marek Konwa.

 

Ten typ tak ma

 

W przypadku używanego roweru trudnością może być skuteczne ocenienie faktycznego stanu technicznego sprzętu. Nie jest to proste, zwłaszcza jeśli sprzedający nie jest wobec nas uczciwy i ukrył wady techniczne sprzedawanego egzemplarza oraz jego ewentualne uszkodzenia. Rozwiązaniem jest wizyta w serwisie, w którym specjaliści wykonają profesjonalny przegląd oraz ocenią stan techniczny – koniecznie należy to zrobić przed finalizacją zakupu! Może się zdarzyć tak, że kupimy rower wymagający częstego serwisowania i wymiany części – to uciążliwa wada używanego sprzętu. Poświęcimy nie tylko dużo czasu, ale i pieniędzy na serwisowanie – często równoznacznych z zakupem nowego roweru. Bardzo trudno jest określić stan faktyczny roweru po samym wyglądzie, jeśli nie wiemy, co drzemie w środku np. w amortyzatorze, czy piastach kół. Warto zatem zasięgnąć rady cenionego serwisanta – tłumaczy Konwa.

Można tak, można tak…

Zarówno rowery używane, jak i nowe, mają swoich zwolenników i przeciwników. W przypadku używanych istnieje ryzyko ukrytych uszkodzeń, niepewnego źródła pochodzenia, braku gwarancji czy wyeksploatowanych elementów. Za to taki rower kupimy nawet za połowę ceny fabrycznie nowego modelu, co jest ogromną zaletą. 

Rowery nowe kosztują więcej, ale dostajemy na nie gwarancję producenta (choć najczęściej długimi okresami gwarancyjnymi objęta jest tylko rama), mamy pewność, że dwukołowiec nie jest kradziony i że nie był eksploatowany. Jednak pamiętajmy, aby podczas serwisu zerowego dopasować wszystkie parametry roweru do własnych potrzeb. 

Bez względu na to, czy rower jest używany, czy nowy, wymaga odpowiedniego przygotowania do jazdy. Nawet najlepszy sklep rowerowy oraz przekonujący sprzedawca nie zapewni regulacji dopasowanej do indywidualnych potrzeb bez nas – najlepiej wszystkie parametry roweru dostosować do użytkownika w sklepie. Aby na rowerze czuć się swobodnie podstawowym elementem jest odpowiedni rozmiar ramy a w dalszej kolejności ustawienie dobrej pozycji, poprzez optymalny dopasowanie komponentów chociażby długość sztycy siodełka czy wysokość kierownicy  – wyjaśnia Marek Konwa.

Kupując nowy rower otrzymujemy całościowo dobrany osprzęt, mamy też pewność, że pochodzi on od oryginalnego producenta. Przy nowym rowerze dużym plusem jest gwarancja dana od producenta, a dodatkowym atutem jest to, że możemy poprosić sprzedawcę o ustawienie dobrej pozycji na rowerze. Jeśli chodzi o używany sprzęt jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy na ten temat to tak naprawdę kupujemy kota w worku. Czasem możemy wybrać rower nienadający się do bezpiecznej i komfortowej jazdy. Zawsze jest coś za coś, przy zakupie roweru używanego można zaoszczędzić pieniądze i przeznaczyć je na wymianę zużytych części – podsumowuje Marek Konwa. 

O Volkswagen Samochody Użytkowe

Volkswagen Samochody Użytkowe to marka dostarczająca na rynek lekkie samochody dostawcze. Niezmiennie od ponad 60 lat produkty z logo Volkswagen Samochody Użytkowe charakteryzują się niezawodnością, innowacyjnością i najwyższą jakością. W swoim portfolio marka posiada sześć modeli: Caravelle, California, Caddy, Transporter, Amarok i Crafter. Niezwykle wytrzymałe, praktyczne, oferujące wyjątkowo dużą liczbę wariantów specjalistycznych zabudów, sprawdzają się praktycznie w każdej branży. 

 

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe od lat angażuje się w rozwój i promocję polskiego sportu. Od 2014 r. wspiera drużynę kolarstwa górskiego Volkswagen Samochody Użytkowe MTB Team, w której skład wchodzą m.in.: Michalina Ziółkowska, Katarzyna Solus-Miśkowicz, Marek Konwa, Michał Ficek, Jakub Zamroźniak i Marceli Bogusławski. Trenerem drużyny jest Bogdan Czarnota.

W ten weekend

Reklama

Ciekawostki