• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Dbajmy o jakość snu dzieci

Sen sprzyja rozwojowi intelektualnemu i zdrowiu dziecka

 
„Na polu kalafiory
Na całe życie dość
Kalafior każdy spory
I w każdym rośnie kość.”
(K. I. Gałczyński, Sen psa)
 
Sen jest bardzo ważny w życiu każdego człowieka, a w życiu dziecka w szczególności. I to nie tylko dlatego, że śnią nam się rzeczy, które w rzeczywistości nie mają miejsca, tak, jak w przypadku psa z wiersza Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Sen pozwala odpocząć i zregenerować organizm.
 
Ach, śpij, kochanie
Kilkuletnie dziecko do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje 10-11 godzin snu w ciągu doby. Do 18 miesiąca życia dziecka rodzic powinien wpłynąć na ukształtowanie dobrych nawyków związanych z jego snem. Dowodzi tego badanie opublikowane w magazynie „Pediatrics”, podczas którego eksperci analizowali zagadnienie snu u dzieci. Porównali w tym celu 500 par bliźniąt jednojajowych i dwujajowych. W trakcie zbierania opinii, pytali matki o nawyki, jakie miały ich dzieci podczas snu.
 
Zapewnienie maluchowi wartościowego snu ma duży wpływ na jego rozwój fizyczny i psychiczny. Sen malucha ma również istotny wpływ na rozwój jego mózgu. Dzieci, które się wysypiają, osiągają lepsze wyniki w nauce – dowodzą badacze z SRI International. Inne badania naukowców z SRI International wykazują, że niewystarczająca ilość snu jest przyczyną zaburzeń typowych dla ADHD. Należą do nich m.in.: brak koncentracji, wykonywanie kilku czynności jednocześnie, niekończenie powierzonego zadania. „Dzieci, które nie śpią wystarczająco długo, są gwałtowne i mniej skoncentrowane od swoich rówieśników w przedszkolu – tłumaczy Erika Gaylor, pracownik Instytutu Badawczego SRI z USA.
 
Jak sobie pościelisz…
Oprócz odpowiedniej dawki snu ważna jest także jego jakość. Podstawowym warunkiem wartościowego wypoczynku jest cisza, ponieważ śpiąc, jesteśmy wrażliwi na bodźce z zewnątrz, które mogą zakłócić przebieg snu. Warto również wywietrzyć pokój przed snem, ponieważ w świeżym powietrzu znajduje się dużo więcej tlenu, a ten z kolei gwarantuje lepszy sen.
Nieodpowiednia ilość snu to jeden z czynników powodujących otyłość u dzieci. Dowodzą tego badacze z USA, według których jedną z głównych przyczyn nadwagi i otyłości u dzieci w wieku przedszkolnym jest właśnie brak wymaganej dawki snu. Badania przeprowadzone przez naukowców z University of Illinois opublikowane w piśmie „Childhood obesity” objęły 329 dzieci. Podczas badania mierzono wzrost i masę ciała maluchów. Analiza prac wykazała, że zbyt mało snu to najważniejsza przyczyna nadwagi. Dzieci, które spały do 8 godzin na dobę były ponad dwukrotnie bardziej (2,2) zagrożone nadwagą lub otyłością w przyszłości.
 
Naukowcy są zgodni co do wpływu snu na rozwój i zachowanie naszych pociech: „Ilość i jakość odpoczynku jest bardzo ważna dla fizycznego i psychicznego rozwoju dzieci. Niewłaściwa higiena snu sprzyja otyłości i jest powiązana z kiepskimi wynikami w szkole oraz z problemami z zachowaniem” – mówi Sonia Brescianini z włoskiego Istituto Superiore di Sanita.
 
„A zobaczyłem ten świat uroczy
Gdy miałem właśnie
Przymknięte oczy”

(J. Tuwim, Cuda i dziwy)
 

Sen to nie tylko przymknięcie oczu, jak pisał Julian Tuwim. To proces regeneracji całego organizmu. Dlatego tak ważne jest dbanie o jakość snu naszych dzieci.

Ciekawostki

Pożyczka online

Zimowy wypoczynek - jak dobrze wykorzystać ferie?

Targi edukacyjne

Tak to miało być...

Elaboracja, czyli ręczne scalanie amunicji

Jak zorganizować idealne przyjęcie urodzinowe dla dziecka?

Doskonały prezent dla dziadka

Czego najczęściej wymagają od nas pracodawcy?

Czynniki wpływające na rozwój dziecka

Nurkować każdy może!

7 zalet znajomości języka

Najlepsze sposoby na spędzanie wolnego czasu

5 powodów, dla których warto mieć drabinę

Przyszła mamo, o tym musisz pamiętać!

Nie tylko dla psa i kota

Harry Potter znowu na topie

Jazda na deskorolce – jak doskonalić umiejętności?

Na co uważać przy zakupach w Internecie?

Najfajniejsze prezenty na Dzień Ojca

Czym się bawić?

Wycieczki na Cyprze – tylko samochodem

Ciekawe aplikacje pomocne w nauce przedmiotów ścisłych

Z ulicy na salony – historia tańca break dance

Jak spędzić czas wolny?

Gry i zabawy ludu… psiego

Gdzie wybrać się w Gdańsku?

Gdzie Warto spać we Wrocławiu?

Czapki, bluzy i kurtki - modnie i z wyrazem również zimą

Korepetycje z niemieckiego w Warszawie z Preply

Co robisz wieczorem? Pomysły na aktywności poza domem

Męskie gadżety od Porsche

Dbajmy o jakość snu dzieci

Aktywne wakacje.

Jak wydawać pieniądze tak, aby faktycznie zaoszczędzić?

Komfort nurkowania - tylko z odpowiednim sprzętem

Czy polubimy autonomiczne samochody?

Wesele na miarę obecnych czasów

Ciekawe zabytki w Warszawie

Kawalerski w Krakowie

Bohaterowie powracają!

Brak pomysłu na wolny czas? Jedź do Białki!

Z jakich źródeł pozyskać pożyczki dla przedsiębiorców?

Szukamy przodków

Gry zręcznościowe w Twojej przeglądarce

Czym smarować – masłem czy margaryną?

To nie musi kosztować...

Przedpokój - jak urządzić funkcjonalnie i ładnie?

Jak nauczyć się robić rękodzieło?

Sandbox – rozrywka internetowa w otwartym świecie

Randkowanie w grupie towarzyskiej

Zadbaj o zdrowy sen dziecka

Wiosenny wypad za miasto – gdzie najlepiej?

Wolny wieczór ze znajomymi? Oto 3 sprawdzone pomysły!

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Możliwości jakie daje nam Biologia

Czy technologie mobilne mają zgubny wpływ na dzieci?

Pomocne opinie

Problemy z matmą?

Problemy prawne i pomoc adwokata

Skandal ze śmieciami

Znaczenie przelewów zagranicznych online

Rok po rekordzie Polak dalej na szczycie

Korepetycje – poradnik dla rodziców, kiedy je wybrać?

Wakacje na spływie kajakowym

Wzrost zainteresowania nauką Polskiego w Warszawie

Zasady strzelania z wiatrówki zimą

Sale zabaw – idealny sposób na spędzenie czasu z rodziną

Hashimoto

Czy suplementy diety są zdrowe i bezpieczne?

Monety, jak wino, czyli słów kilka o numizmatyce

Preply zaprasza na korepetycje z historii w Warszawie

Czym jest longboard?

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Dbajmy o jakość snu dzieci

Sen sprzyja rozwojowi intelektualnemu i zdrowiu dziecka

 
„Na polu kalafiory
Na całe życie dość
Kalafior każdy spory
I w każdym rośnie kość.”
(K. I. Gałczyński, Sen psa)
 
Sen jest bardzo ważny w życiu każdego człowieka, a w życiu dziecka w szczególności. I to nie tylko dlatego, że śnią nam się rzeczy, które w rzeczywistości nie mają miejsca, tak, jak w przypadku psa z wiersza Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Sen pozwala odpocząć i zregenerować organizm.
 
Ach, śpij, kochanie
Kilkuletnie dziecko do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje 10-11 godzin snu w ciągu doby. Do 18 miesiąca życia dziecka rodzic powinien wpłynąć na ukształtowanie dobrych nawyków związanych z jego snem. Dowodzi tego badanie opublikowane w magazynie „Pediatrics”, podczas którego eksperci analizowali zagadnienie snu u dzieci. Porównali w tym celu 500 par bliźniąt jednojajowych i dwujajowych. W trakcie zbierania opinii, pytali matki o nawyki, jakie miały ich dzieci podczas snu.
 
Zapewnienie maluchowi wartościowego snu ma duży wpływ na jego rozwój fizyczny i psychiczny. Sen malucha ma również istotny wpływ na rozwój jego mózgu. Dzieci, które się wysypiają, osiągają lepsze wyniki w nauce – dowodzą badacze z SRI International. Inne badania naukowców z SRI International wykazują, że niewystarczająca ilość snu jest przyczyną zaburzeń typowych dla ADHD. Należą do nich m.in.: brak koncentracji, wykonywanie kilku czynności jednocześnie, niekończenie powierzonego zadania. „Dzieci, które nie śpią wystarczająco długo, są gwałtowne i mniej skoncentrowane od swoich rówieśników w przedszkolu – tłumaczy Erika Gaylor, pracownik Instytutu Badawczego SRI z USA.
 
Jak sobie pościelisz…
Oprócz odpowiedniej dawki snu ważna jest także jego jakość. Podstawowym warunkiem wartościowego wypoczynku jest cisza, ponieważ śpiąc, jesteśmy wrażliwi na bodźce z zewnątrz, które mogą zakłócić przebieg snu. Warto również wywietrzyć pokój przed snem, ponieważ w świeżym powietrzu znajduje się dużo więcej tlenu, a ten z kolei gwarantuje lepszy sen.
Nieodpowiednia ilość snu to jeden z czynników powodujących otyłość u dzieci. Dowodzą tego badacze z USA, według których jedną z głównych przyczyn nadwagi i otyłości u dzieci w wieku przedszkolnym jest właśnie brak wymaganej dawki snu. Badania przeprowadzone przez naukowców z University of Illinois opublikowane w piśmie „Childhood obesity” objęły 329 dzieci. Podczas badania mierzono wzrost i masę ciała maluchów. Analiza prac wykazała, że zbyt mało snu to najważniejsza przyczyna nadwagi. Dzieci, które spały do 8 godzin na dobę były ponad dwukrotnie bardziej (2,2) zagrożone nadwagą lub otyłością w przyszłości.
 
Naukowcy są zgodni co do wpływu snu na rozwój i zachowanie naszych pociech: „Ilość i jakość odpoczynku jest bardzo ważna dla fizycznego i psychicznego rozwoju dzieci. Niewłaściwa higiena snu sprzyja otyłości i jest powiązana z kiepskimi wynikami w szkole oraz z problemami z zachowaniem” – mówi Sonia Brescianini z włoskiego Istituto Superiore di Sanita.
 
„A zobaczyłem ten świat uroczy
Gdy miałem właśnie
Przymknięte oczy”

(J. Tuwim, Cuda i dziwy)
 

Sen to nie tylko przymknięcie oczu, jak pisał Julian Tuwim. To proces regeneracji całego organizmu. Dlatego tak ważne jest dbanie o jakość snu naszych dzieci.

Reklama

Ciekawostki