• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Zadbaj o zdrowy sen dziecka

Sen sprzyja rozwojowi intelektualnemu i zdrowiu dziecka

„Na polu kalafiory
Na całe życie dość
Kalafior każdy spory
I w każdym rośnie kość.”
(K. I. Gałczyński, Sen psa)

Sen jest bardzo ważny w życiu każdego człowieka, a w życiu dziecka w szczególności. I to nie tylko dlatego, że śnią nam się rzeczy, które w rzeczywistości nie mają miejsca, tak, jak w przypadku psa z wiersza Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Sen pozwala odpocząć i zregenerować organizm.

Ach, śpij, kochanie
Kilkuletnie dziecko do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje 10-11 godzin snu w ciągu doby. Do 18 miesiąca życia dziecka rodzic powinien wpłynąć na ukształtowanie dobrych nawyków związanych z jego snem. Dowodzi tego badanie opublikowane w magazynie „Pediatrics”, podczas którego eksperci analizowali zagadnienie snu u dzieci. Porównali w tym celu 500 par bliźniąt jednojajowych i dwujajowych. W trakcie zbierania opinii, pytali matki o nawyki, jakie miały ich dzieci podczas snu.

Zapewnienie maluchowi wartościowego snu ma duży wpływ na jego rozwój fizyczny i psychiczny. Sen malucha ma również istotny wpływ na rozwój jego mózgu. Dzieci, które się wysypiają, osiągają lepsze wyniki w nauce – dowodzą badacze z SRI International. Inne badania naukowców z SRI International wykazują, że niewystarczająca ilość snu jest przyczyną zaburzeń typowych dla ADHD. Należą do nich m.in.: brak koncentracji, wykonywanie kilku czynności jednocześnie, niekończenie powierzonego zadania. „Dzieci, które nie śpią wystarczająco długo, są gwałtowne i mniej skoncentrowane od swoich rówieśników w przedszkolu – tłumaczy Erika Gaylor, pracownik Instytutu Badawczego SRI z USA.

Jak sobie pościelisz…
Oprócz odpowiedniej dawki snu ważna jest także jego jakość. Podstawowym warunkiem wartościowego wypoczynku jest cisza, ponieważ śpiąc, jesteśmy wrażliwi na bodźce z zewnątrz, które mogą zakłócić przebieg snu. Warto również wywietrzyć pokój przed snem, ponieważ w świeżym powietrzu znajduje się dużo więcej tlenu, a ten z kolei gwarantuje lepszy sen.
Nieodpowiednia ilość snu to jeden z czynników powodujących otyłość u dzieci. Dowodzą tego badacze z USA, według których jedną z głównych przyczyn nadwagi i otyłości u dzieci w wieku przedszkolnym jest właśnie brak wymaganej dawki snu. Badania przeprowadzone przez naukowców z University of Illinois opublikowane w piśmie „Childhood obesity” objęły 329 dzieci. Podczas badania mierzono wzrost i masę ciała maluchów. Analiza prac wykazała, że zbyt mało snu to najważniejsza przyczyna nadwagi.  Dzieci, które spały do 8 godzin na dobę były ponad dwukrotnie bardziej (2,2) zagrożone nadwagą lub otyłością w przyszłości.

Naukowcy są zgodni co do wpływu snu na rozwój i zachowanie naszych pociech: „Ilość i jakość odpoczynku jest bardzo ważna dla fizycznego i psychicznego rozwoju dzieci. Niewłaściwa higiena snu sprzyja otyłości i jest powiązana z kiepskimi wynikami w szkole oraz z problemami z zachowaniem” – mówi Sonia Brescianini z włoskiego Istituto Superiore di Sanita.

„A zobaczyłem ten świat uroczy
Gdy miałem właśnie
Przymknięte oczy”
(J. Tuwim, Cuda i dziwy)

Sen to nie tylko przymknięcie oczu, jak pisał Julian Tuwim. To proces regeneracji całego organizmu. Dlatego tak ważne jest dbanie o jakość snu naszych dzieci.
 

Ciekawostki

Dlaczego warto organizować imprezy firmowe?

Targi edukacyjne

Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Elaboracja, czyli ręczne scalanie amunicji

Z jakich źródeł pozyskać pożyczki dla przedsiębiorców?

Jak być na bieżąco z muzycznymi trendami?

Gry zręcznościowe w Twojej przeglądarce

Skandal ze śmieciami

Otwórz firmę, pozyskując pieniądze z dotacji

Gry i zabawy ludu… psiego

Dom aukcyjny – idealne miejsce na zakupy dzieł sztuki

Ciekawe zabytki w Warszawie

Harry Potter znowu na topie

Randkowanie w grupie towarzyskiej

Brak pomysłu na wolny czas? Jedź do Białki!

Sale zabaw – idealny sposób na spędzenie czasu z rodziną

Szukamy przodków

Aktywne wakacje.

Bilet tramwajowy i autobusowy przez telefon – gdzie i jak go kupić?

Korepetycje – poradnik dla rodziców, kiedy je wybrać?

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Jak nauczyć się robić rękodzieło?

Komfort nurkowania - tylko z odpowiednim sprzętem

Pomocne opinie

Hashimoto

Doskonały prezent dla dziadka

Tak to miało być...

Przeczytaj - Zanim pojedziesz na urlop.

Jak z głową zaplanować koszt wyjazdu

Jak właściciel rozlicza wyjazd służbowy

Ciekawe aplikacje pomocne w nauce przedmiotów ścisłych

7 zalet znajomości języka

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Łazienka na topie

Wiosenny wypad za miasto – gdzie najlepiej?

Gdzie wybrać się w Gdańsku?

Wakacje na spływie kajakowym

Czytać, czy nie czytać, oto jest pytanie?

Czym jest longboard?

Zadbaj o zdrowy sen dziecka

Kawalerski w Krakowie

Monety, jak wino, czyli słów kilka o numizmatyce

Czym się bawić?

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Męskie gadżety od Porsche

Zasady strzelania z wiatrówki zimą

Pożyczka online

Czy polubimy autonomiczne samochody?

To nie musi kosztować...

Czy suplementy diety są zdrowe i bezpieczne?

Nawłoć - wyjątkowa roślina miododajna

Reforma edukacji

Pomysł na prezent dla 20-latka

Wybór butów ślubnych – najczęściej zadawane pytania

Jak spędzić czas wolny?

Bohaterowie powracają!

Jaki rower wybrać?

Preply zaprasza na korepetycje z historii w Warszawie

Wycieczki na Cyprze – tylko samochodem

Na co uważać przy zakupach w Internecie?

Nurkować każdy może!

Najfajniejsze prezenty na Dzień Ojca

Komfort termiczny na poddaszu

Sandbox – rozrywka internetowa w otwartym świecie

Sezon grillowy czas zacząć!

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Czy technologie mobilne mają zgubny wpływ na dzieci?

Jak wydawać pieniądze tak, aby faktycznie zaoszczędzić?

Gdzie Warto spać we Wrocławiu?

Problemy z matmą?

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Dbajmy o jakość snu dzieci

Najlepsze sposoby na spędzanie wolnego czasu

Profesjonalne pokazy fajerwerków na każdą uroczystość

Znaczenie przelewów zagranicznych online

Zimowy wypoczynek - jak dobrze wykorzystać ferie?

Czego najczęściej wymagają od nas pracodawcy?

Wesele na miarę obecnych czasów

Przyszła mamo, o tym musisz pamiętać!

Czapki, bluzy i kurtki - modnie i z wyrazem również zimą

Prezent dla miłośnika sportowych aut

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Zadbaj o zdrowy sen dziecka

Sen sprzyja rozwojowi intelektualnemu i zdrowiu dziecka

„Na polu kalafiory
Na całe życie dość
Kalafior każdy spory
I w każdym rośnie kość.”
(K. I. Gałczyński, Sen psa)

Sen jest bardzo ważny w życiu każdego człowieka, a w życiu dziecka w szczególności. I to nie tylko dlatego, że śnią nam się rzeczy, które w rzeczywistości nie mają miejsca, tak, jak w przypadku psa z wiersza Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Sen pozwala odpocząć i zregenerować organizm.

Ach, śpij, kochanie
Kilkuletnie dziecko do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje 10-11 godzin snu w ciągu doby. Do 18 miesiąca życia dziecka rodzic powinien wpłynąć na ukształtowanie dobrych nawyków związanych z jego snem. Dowodzi tego badanie opublikowane w magazynie „Pediatrics”, podczas którego eksperci analizowali zagadnienie snu u dzieci. Porównali w tym celu 500 par bliźniąt jednojajowych i dwujajowych. W trakcie zbierania opinii, pytali matki o nawyki, jakie miały ich dzieci podczas snu.

Zapewnienie maluchowi wartościowego snu ma duży wpływ na jego rozwój fizyczny i psychiczny. Sen malucha ma również istotny wpływ na rozwój jego mózgu. Dzieci, które się wysypiają, osiągają lepsze wyniki w nauce – dowodzą badacze z SRI International. Inne badania naukowców z SRI International wykazują, że niewystarczająca ilość snu jest przyczyną zaburzeń typowych dla ADHD. Należą do nich m.in.: brak koncentracji, wykonywanie kilku czynności jednocześnie, niekończenie powierzonego zadania. „Dzieci, które nie śpią wystarczająco długo, są gwałtowne i mniej skoncentrowane od swoich rówieśników w przedszkolu – tłumaczy Erika Gaylor, pracownik Instytutu Badawczego SRI z USA.

Jak sobie pościelisz…
Oprócz odpowiedniej dawki snu ważna jest także jego jakość. Podstawowym warunkiem wartościowego wypoczynku jest cisza, ponieważ śpiąc, jesteśmy wrażliwi na bodźce z zewnątrz, które mogą zakłócić przebieg snu. Warto również wywietrzyć pokój przed snem, ponieważ w świeżym powietrzu znajduje się dużo więcej tlenu, a ten z kolei gwarantuje lepszy sen.
Nieodpowiednia ilość snu to jeden z czynników powodujących otyłość u dzieci. Dowodzą tego badacze z USA, według których jedną z głównych przyczyn nadwagi i otyłości u dzieci w wieku przedszkolnym jest właśnie brak wymaganej dawki snu. Badania przeprowadzone przez naukowców z University of Illinois opublikowane w piśmie „Childhood obesity” objęły 329 dzieci. Podczas badania mierzono wzrost i masę ciała maluchów. Analiza prac wykazała, że zbyt mało snu to najważniejsza przyczyna nadwagi.  Dzieci, które spały do 8 godzin na dobę były ponad dwukrotnie bardziej (2,2) zagrożone nadwagą lub otyłością w przyszłości.

Naukowcy są zgodni co do wpływu snu na rozwój i zachowanie naszych pociech: „Ilość i jakość odpoczynku jest bardzo ważna dla fizycznego i psychicznego rozwoju dzieci. Niewłaściwa higiena snu sprzyja otyłości i jest powiązana z kiepskimi wynikami w szkole oraz z problemami z zachowaniem” – mówi Sonia Brescianini z włoskiego Istituto Superiore di Sanita.

„A zobaczyłem ten świat uroczy
Gdy miałem właśnie
Przymknięte oczy”
(J. Tuwim, Cuda i dziwy)

Sen to nie tylko przymknięcie oczu, jak pisał Julian Tuwim. To proces regeneracji całego organizmu. Dlatego tak ważne jest dbanie o jakość snu naszych dzieci.
 

Reklama

Ciekawostki