• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Ciekawostki

Jak być na bieżąco z muzycznymi trendami?

Choroby dziąseł. Jak je diagnozować i leczyć?

Najszybszy Internet – jaki wybrać?

Zasady picia alkoholu

Kogis zaprasza dzieci na obozy i kolonie

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Co kupić dziecku na urodziny?

Wybór butów ślubnych – najczęściej zadawane pytania

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

To nie musi kosztować...

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

Stoch nadal dominuje

Łazienkowska galeria sław

Profesjonalne spodnie do ćwiczeń

Profesjonalne pokazy fajerwerków na każdą uroczystość

Szukasz telefonu - postaw na Samsung Galaxy!

Bilet tramwajowy i autobusowy przez telefon – gdzie i jak go kupić?

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Od czego zależy cena polisy na życie?

Nawłoć - wyjątkowa roślina miododajna

Jak skutecznie uczyć się słownictwa w języku angielskim?

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Nowoczesna rozrywka dla dzieci

Przeczytaj - Zanim pojedziesz na urlop.

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Kurs języka angielskiego dla seniorów – zalety

Dlaczego warto organizować imprezy firmowe?

Jaki rower wybrać?

Jak właściciel rozlicza wyjazd służbowy

Tak to miało być...

Ogłoszenia usługi

Otwórz firmę, pozyskując pieniądze z dotacji

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Dom aukcyjny – idealne miejsce na zakupy dzieł sztuki

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Ceny mieszkań w Warszawie.

Co, oprócz wynajmu samochodu, oferują wypożyczalnie aut w Warszawie?

Reforma edukacji

Jak zorganizować event w tanecznym stylu?

Poradnik rodzica kolonijnego Maluszka

Komfort termiczny na poddaszu

Gdzie kupić suchy lód Warszawa

Saona, czyli raj w raju

Przestrzeń eventowa dla organizacji zajęć

Wybór wózka spacerowego dla niemowlaka

Z jakich źródeł pozyskać pożyczki dla przedsiębiorców?

Korzyści ze światłowodu w firmie

Legalni bukmacherzy w Polsce

Czytać, czy nie czytać, oto jest pytanie?

Totolotek – renomowane zakłady bukmacherskie z tradycją

Nie ma to jak zabawa!

Graj legalnie!

Kod promocyjny

Najpiękniejsze kina świata

Gdzie wymienić stare wycofane banknoty?

Aqua aerobik – korzyści z ćwiczeń w wodzie!

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Jak pożyczyć pieniądze przez internet?

Weekend na Malcie

Łazienka na topie

Wesele jesienią? Czemu nie!

Boliwia wycieczki do Ameryki Południowej

Sezon grillowy czas zacząć!

Jak z głową zaplanować koszt wyjazdu

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Reklama

Ciekawostki