• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Ciekawostki

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Zabawa w plenerze – jak przygotować letnie przyjecie

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Bonusy bukmacherskie na początek 2020 roku

Wczasy w raju – najpiękniejsze plaże w Tajlandii

Wieczór kawalerski Warszawa

Najszybszy Internet – jaki wybrać?

Dzieci w różnych szkołach to nie problem

To nie musi kosztować...

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Wskazówki dla typujących skoki narciarskie u bukmachera

Obstawianie zakładów na żywo

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Praca na Jobsora

Profesjonalne spodnie do ćwiczeń

Jak otworzyć drzwi bez kluczyka – metoda na zatrzaśnięte drzwi

Przestrzeń eventowa dla organizacji zajęć

Tak to miało być...

Sezon grillowy czas zacząć!

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Metody usuwania zmarszczek

Gdzie wymienić stare wycofane banknoty?

Illegal Noise – specjalny projekt dla miłośników hip-hopu

Kosz okolicznościowy – udany prezent świąteczny dla firm

Najbardziej przydatne akcesoria wędkarskie

Jak skutecznie uczyć się słownictwa w języku angielskim?

Fame MMA 4. Co czeka nas w Częstochowie?

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Co, oprócz wynajmu samochodu, oferują wypożyczalnie aut w Warszawie?

Ogłoszenia usługi

Zasady picia alkoholu

Łazienkowska galeria sław

Kurs języka angielskiego dla seniorów – zalety

Ceny mieszkań w Warszawie.

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

Jak pożyczyć pieniądze przez internet?

Totolotek – renomowane zakłady bukmacherskie z tradycją

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

Choroby dziąseł. Jak je diagnozować i leczyć?

Kogis zaprasza dzieci na obozy i kolonie

Gdzie kupić suchy lód Warszawa

Prezent dla niej - jaki wybrać, aby był zaskakujący i oryginalny?

Weekend na Malcie

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Szukasz telefonu - postaw na Samsung Galaxy!

Graj legalnie!

Boliwia wycieczki do Ameryki Południowej

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Własna bluza z nadrukiem?

Nie ma to jak zabawa!

Kod promocyjny

Joga sposobem na siebie

Najpiękniejsze kina świata

Jak wyczyścić żelazko z kamienia?

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Reklama

Ciekawostki