• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Ciekawostki

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

Kogis zaprasza dzieci na obozy i kolonie

To nie musi kosztować...

Bilet tramwajowy i autobusowy przez telefon – gdzie i jak go kupić?

Gdzie wymienić stare wycofane banknoty?

Sezon grillowy czas zacząć!

Jak pożyczyć pieniądze przez internet?

Kod promocyjny

Stoch nadal dominuje

Dlaczego warto organizować imprezy firmowe?

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Szukasz telefonu - postaw na Samsung Galaxy!

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Poradnik rodzica kolonijnego Maluszka

Reforma edukacji

Komfort termiczny na poddaszu

Jak właściciel rozlicza wyjazd służbowy

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Gdzie kupić suchy lód Warszawa

Dom aukcyjny – idealne miejsce na zakupy dzieł sztuki

Ceny mieszkań w Warszawie.

Aqua aerobik – korzyści z ćwiczeń w wodzie!

Nowoczesna rozrywka dla dzieci

Saona, czyli raj w raju

Legalni bukmacherzy w Polsce

Przeczytaj - Zanim pojedziesz na urlop.

Co, oprócz wynajmu samochodu, oferują wypożyczalnie aut w Warszawie?

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Zasady picia alkoholu

Boliwia wycieczki do Ameryki Południowej

Nie ma to jak zabawa!

Korzyści ze światłowodu w firmie

Z jakich źródeł pozyskać pożyczki dla przedsiębiorców?

Graj legalnie!

Łazienka na topie

Ogłoszenia usługi

Wybór wózka spacerowego dla niemowlaka

Jak być na bieżąco z muzycznymi trendami?

Jak skutecznie uczyć się słownictwa w języku angielskim?

Profesjonalne pokazy fajerwerków na każdą uroczystość

Jak zorganizować event w tanecznym stylu?

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Łazienkowska galeria sław

Jak z głową zaplanować koszt wyjazdu

Profesjonalne spodnie do ćwiczeń

Najpiękniejsze kina świata

Wesele jesienią? Czemu nie!

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Wybór butów ślubnych – najczęściej zadawane pytania

Nawłoć - wyjątkowa roślina miododajna

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Jaki rower wybrać?

Najszybszy Internet – jaki wybrać?

Tak to miało być...

Weekend na Malcie

Co kupić dziecku na urodziny?

Otwórz firmę, pozyskując pieniądze z dotacji

Czytać, czy nie czytać, oto jest pytanie?

Kurs języka angielskiego dla seniorów – zalety

Od czego zależy cena polisy na życie?

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Reklama

Ciekawostki