• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Ciekawostki

Sezon grillowy czas zacząć!

Kurs języka angielskiego dla seniorów – zalety

Jak pożyczyć pieniądze przez internet?

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Illegal Noise – specjalny projekt dla miłośników hip-hopu

Obstawianie zakładów na żywo

Gdzie kupić suchy lód Warszawa

Joga sposobem na siebie

Łazienkowska galeria sław

Zabawa w plenerze – jak przygotować letnie przyjecie

Najbardziej przydatne akcesoria wędkarskie

Wieczór kawalerski Warszawa

Profesjonalne spodnie do ćwiczeń

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Szukasz telefonu - postaw na Samsung Galaxy!

Zatańcz ze mną!

Co, oprócz wynajmu samochodu, oferują wypożyczalnie aut w Warszawie?

Bukmacher to nie tylko piłka nożna

Prezent dla niej - jaki wybrać, aby był zaskakujący i oryginalny?

Boliwia wycieczki do Ameryki Południowej

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Bonusy bukmacherskie na początek 2020 roku

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Graj legalnie!

Najpiękniejsze kina świata

Fame MMA 4. Co czeka nas w Częstochowie?

Przestrzeń eventowa dla organizacji zajęć

Co wędkarz powinien kupić pod koniec zimy?

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Dzieci w różnych szkołach to nie problem

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Wskazówki dla typujących skoki narciarskie u bukmachera

Nie ma to jak zabawa!

Gdzie wymienić stare wycofane banknoty?

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Jak wyczyścić żelazko z kamienia?

Metody usuwania zmarszczek

Własna bluza z nadrukiem?

Jak skutecznie uczyć się słownictwa w języku angielskim?

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Tak to miało być...

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Najszybszy Internet – jaki wybrać?

Ogłoszenia usługi

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

10 pomysłów na wyjazd weekendowy w 2020

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Praca na Jobsora

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Wczasy w raju – najpiękniejsze plaże w Tajlandii

Kod promocyjny

Kogis zaprasza dzieci na obozy i kolonie

Zasady picia alkoholu

To nie musi kosztować...

Totolotek – renomowane zakłady bukmacherskie z tradycją

Kosz okolicznościowy – udany prezent świąteczny dla firm

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Ceny mieszkań w Warszawie.

Choroby dziąseł. Jak je diagnozować i leczyć?

Kurs języka polskiego: grupowy, indywidualny, a może specjalistyczny?

Weekend na Malcie

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jak otworzyć drzwi bez kluczyka – metoda na zatrzaśnięte drzwi

Imprezy muzyczne, których nie można przegapić – sprawdź co będzie się działo we Wrocławiu w najbliższych miesiącach

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Reklama

Ciekawostki