• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Ciekawostki

Nowoczesna rozrywka dla dzieci

Jak pożyczyć pieniądze przez internet?

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Dom aukcyjny – idealne miejsce na zakupy dzieł sztuki

Dlaczego warto organizować imprezy firmowe?

Komfort termiczny na poddaszu

Fame MMA 4. Co czeka nas w Częstochowie?

Graj legalnie!

Łazienka na topie

Poradnik rodzica kolonijnego Maluszka

Weekend na Malcie

Jaki rower wybrać?

Wybór butów ślubnych – najczęściej zadawane pytania

Jak zorganizować event w tanecznym stylu?

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

Przestrzeń eventowa dla organizacji zajęć

To nie musi kosztować...

Co, oprócz wynajmu samochodu, oferują wypożyczalnie aut w Warszawie?

Obstawianie zakładów na żywo

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Jak być na bieżąco z muzycznymi trendami?

Jak właściciel rozlicza wyjazd służbowy

Tak to miało być...

Jak z głową zaplanować koszt wyjazdu

Jak skutecznie uczyć się słownictwa w języku angielskim?

Zasady picia alkoholu

Reforma edukacji

Kogis zaprasza dzieci na obozy i kolonie

Legalni bukmacherzy w Polsce

Bilet tramwajowy i autobusowy przez telefon – gdzie i jak go kupić?

Łazienkowska galeria sław

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Sezon grillowy czas zacząć!

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Choroby dziąseł. Jak je diagnozować i leczyć?

Korzyści ze światłowodu w firmie

Czytać, czy nie czytać, oto jest pytanie?

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Wybór wózka spacerowego dla niemowlaka

Praca na Jobsora

Totolotek – renomowane zakłady bukmacherskie z tradycją

Aqua aerobik – korzyści z ćwiczeń w wodzie!

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Kurs języka angielskiego dla seniorów – zalety

Wesele jesienią? Czemu nie!

Otwórz firmę, pozyskując pieniądze z dotacji

Przeczytaj - Zanim pojedziesz na urlop.

Od czego zależy cena polisy na życie?

Najszybszy Internet – jaki wybrać?

Kod promocyjny

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

Saona, czyli raj w raju

Ceny mieszkań w Warszawie.

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Ogłoszenia usługi

Co kupić dziecku na urodziny?

Boliwia wycieczki do Ameryki Południowej

Z jakich źródeł pozyskać pożyczki dla przedsiębiorców?

Gdzie wymienić stare wycofane banknoty?

Profesjonalne spodnie do ćwiczeń

Stoch nadal dominuje

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Nawłoć - wyjątkowa roślina miododajna

Gdzie kupić suchy lód Warszawa

Profesjonalne pokazy fajerwerków na każdą uroczystość

Joga sposobem na siebie

Szukasz telefonu - postaw na Samsung Galaxy!

Nie ma to jak zabawa!

Najpiękniejsze kina świata

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Nie dajmy się jesiennej chandrze

Jesień w pełni. Dni stają się coraz krótsze, wieczory coraz chłodniejsze. Brak słońca, słota i deszcz sprawiają, że wieczory coraz chętniej spędzamy w domu. Wielu z nas dopada apatia, zmęczenie, zniechęcenie, spadek energii, kiepski nastrój i samopoczucie. Nic nam się nie chce, najchętniej zaszylibyśmy się pod ciepłą kołdrą i przeczekali ten czas.

Smutek, przygnębienie i obniżenie aktywności w okresie jesienno-zimowym wiąże się z zegarem biologicznym człowieka i z cyklem natury. Czasowe obniżenie nastroju związane jest ze zmniejszoną aktywnością słoneczną. Oprócz zmniejszonej ilości naturalnego światła słonecznego wpadanie w jesienno-zimowy dołek psychiczny powodują niskie temperatury i brak ruchu na świeżym powietrzu.

Jak walczyć z jesienną chandrą?

Z jesienną chandrą można i trzeba walczyć. Nie warto spędzać kilku miesięcy w kiepskim nastroju. Oczywiście nie musimy być tak aktywni, jak wiosną czy latem, kiedy chcemy w pełni wykorzystać każdą wolną chwilę. Jesienią i zimą więcej czasu możemy przeznaczyć na sen, relaks i drobne przyjemności.

Sprawdzonym sposobem na jesienną melancholię jest ruch na świeżym powietrzu. Warto spacerować każdego dnia nawet w chłodne, pochmurne, dni. W ten sposób dotlenimy organizm i zyskamy zastrzyk energii. W cieplejsze weekendy wybierzmy się na dłuższy spacer do lasu, do parku, można też wybrać się z rodziną lub z przyjaciółmi na przejażdżkę rowerową lub na wycieczkę za miasto.

Wskazany jest wysiłek fizyczny nie tylko na świeżym powietrzu. Warto zapisać się do klubu fitness, na siłownię, na basen, na zajęcia taneczne. Aktywność fizyczna wyzwala endorfiny – hormony szczęścia, które bardzo korzystnie wpływają na nasz nastrój.

Koniecznie zadbajmy też o dietę. Ograniczmy spożywanie tłuszczów zwierzęcych i słodyczy, spożywajmy więcej warzyw i owoców.

Spotykajmy się z przyjaciółmi, śmiejmy się, słuchajmy ulubionej muzyki, oglądajmy wesołe komedie, zdjęcia z wakacji, weźmy ciepłą kąpiel, wypijmy gorącą czekoladę.

Książka sposobem na chandrę

Doskonałym sposobem na poprawę nastroju jest ciekawa książka. Podczas czytania przenosimy się myślami w inny świat, zapominamy o wielu codziennych problemach, wczuwamy się w losy bohaterów, przeżywamy niesamowite historie.

Niektóre pozycje takie, jak Harry Potter i Więzień Azkabanu. Wydanie ilustrowane to doskonała, wciągająca pozycja zarówno dla młodszych, jak i starszych czytelników. Idealna na długie jesienne wieczory. Można czytać razem z całą rodziną.

Reklama

Ciekawostki