Adres
Warszawa
Termin
Od 2025-06-12 19:00:00
Do 2025-06-16
Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu po raz 25.
– jubileuszowa edycja
Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka
10 maja – 16 czerwca 2025
Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku im. gen. Józefa Sowińskiego (ul. Elekcyjna 17)
Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1 (ul. Rakowiecka 21)
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59)
Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii (ul. Grochowska 272)
Audytorium Muzeum Historii Polski (ul. Gwardii 1)
Dziedziniec Uniwersytetu SWPS (ul. Chodakowska 19/31)
Ruszyła sprzedaż biletów na 25. Festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu. Orkiestra również i w tym roku wyruszy w muzyczną podróż po Warszawie i da dziewięć koncertów w różnych punktach na koncertowej mapie stolicy. U boku Sinfonii Varsovii wystąpią zaproszeni artyści, tacy jak Aleksander Dębicz, Marcin Masecki, Hyuk Lee, Yamen Saadi, Avri Levitan, Bruno de Sá czy Yun Zeng. Na podeście dyrygenckim staną: Marta Kluczyńska, Martin Rajna, Anna Sułkowska-Migoń, Jarosław Thiel, Andreas Wittmann, Ian Hobson.
Warszawskie tournée
Sinfonia Varsovia kontynuuje swoją podróż po Warszawie. Poza letnim Pawilonem Koncertowym przy ulicy Grochowskiej 272, w którym festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu odbywał się w całości w latach 2020–2023, muzycy zagoszczą również w Amfiteatrze Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Audytorium Muzeum Historii Polski i na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS.
Koncerty poza siedzibą Sinfonii Varsovii to powrót do pierwotnych założeń Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka. Od 2001 orkiestra przez prawie 20 kolejnych lat odwiedzała różne, często nietypowe przestrzenie koncertowe stolicy: domy kultury, kościoły, muzea, amfiteatry i sceny na świeżym powietrzu. Edycje 24. i 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu to przywrócenie tej tradycji i wyjście naprzeciw mieszkańcom innych dzielnic Warszawy: Pragi-Południe, Mokotowa, Woli i Żoliborza.
Od klasyki po jazz
Repertuar tegorocznych koncertów festiwalowych jest równie zróżnicowany jak przestrzenie, w których wystąpi Sinfonia Varsovia. Publiczność będzie mogła posłuchać nie tylko arcydzieł XVIII- i XIX-wiecznej muzyki klasycznej, lecz także utworów skomponowanych w ubiegłym stuleciu oraz standardów jazzowych i opracowań muzyki popularnej na skład trzynastoosobowej formacji Sinfonia Varsovia Brass. Na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS 9 czerwca muzycy grup instrumentów dętych blaszanych i instrumentów perkusyjnych wykonają aranżacje utworów twórców takich jak: Ernesto Lecuona, David Foster, Astor Piazzolla, Michael Giacchino, Maurice White, Louis Prima, Jock McKenzie, Quincy Jones, Czesław Niemen.
W programie pojawią się również akcenty warszawskie – na koncercie inauguracyjnym 10 maja zabrzmią przede wszystkim utwory kompozytorów polskich, w tym dzieła pisane w Warszawie w trakcie II wojny światowej. Tematyką tego koncertu Sinfonia Varsovia wpisuje się w tegoroczne obchody 80-lecia odbudowy stolicy, w ramach którego instytucja jesienią da premierę zamówionej przez siebie opery o Warszawie pt. Najlepsze miasto świata, z muzyką Cezarego Duchnowskiego.
W ramach festiwalu powróci również zeszłoroczny wyjątkowy format koncertu – Inny punkt słyszenia. Publiczność po raz kolejny będzie mogła usiąść wewnątrz orkiestry i usłyszeć, jak popularne utwory brzmią z perspektywy wykonawców. Na koncertach 31 maja i 1 czerwca (koncert powtórzony z tym samym programem) zostaną wykonane tzw. hity muzyki klasycznej, m.in. I Suita Peer Gynt Edvarda Griega, I Suita z opery Carmen Bizeta czy cz. I z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej Franza Schuberta. O tajnikach pracy w orkiestrze opowiedzą artystki Sinfonii Varsovii – skrzypaczka Olivia Bujnowicz-Wadowska i flecistka Hanna Turonek – które wystąpią również w rolach prowadzących.
Różne oblicza orkiestry
W centrum 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu stoi orkiestra, która w ramach festiwalu zaprezentuje się w różnych odsłonach. Publiczność będzie miała możliwość usłyszeć nie tylko orkiestrę symfoniczną, lecz także formację brassową czy kameralną orkiestrę smyczkową – w tym składzie zaprezentują się 17 maja uczestnicy 13. Akademii Sinfonia Varsovia w Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1. Młodych instrumentalistów od pulpitu poprowadzi II koncertmistrz Sinfonii Varsovii Adam Siebers, a słownym komentarzem koncert dopełni Malina Sarnowska, koordynatorka programu Akademia Sinfonia Varsovia. Z kolei 6 czerwca muzycy Sinfonii Varsovii zaprezentują utwory zaliczające się do muzyki dawnej – do orkiestry pod batutą Jarosława Thiela (dyrektora artystycznego Wrocławskiej Orkiestry Barokowej) dołączy klawesynistka Ewa Mrowca, która wykona partię basso continuo.
Goście z Polski i z zagranicy
U boku muzyków Sinfonii Varsovii zaprezentują się w tym roku pianiści Aleksander Dębicz, Marcin Masecki i Hyuk Lee w ramach koncertu inauguracyjnego, poprowadzonego przez dyrygentkę Martę Kluczyńską. Jako konferansjer wystąpi wtedy również reportażysta i pisarz Mariusz Szczygieł. Na koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia przybędą: 22 maja skrzypek Yamen Saadi (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich), altowiolista Avri Levitan i dyrygent Martin Rajna (główny dyrektor Opery w Budapeszcie); 12 czerwca waltornista Yun Zeng (I waltornista Berlińskich Filharmoników), który wystąpi jako solista wraz z waltornistami Sinfonii Varsovii Łukaszem Podłuckim, Krzysztofem Stenclem i Pawłem Piętką pod batutą Andreasa Wittmanna; 16 czerwca gościnny dyrygent Sinfonii Varsovii Ian Hobson, tego wieczoru występujący także w roli pianisty. Na festiwalu zaśpiewa również brazylijski sopranista Bruno de Sá, który 6 czerwca w Audytorium Muzeum Historii Polski zaprezentuje materiał ze swojej drugiej płyty Mille affetti (dosł. Tysiąc emocji, afektów). Koncerty 31 maja i 1 czerwca w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii poprowadzi Anna Sułkowska-Migoń.
***
Bilety na koncerty festiwalowe dostępne od 14 kwietnia 2025 na stronie bilety.sinfoniavarsovia.org oraz w sprzedaży stacjonarnej w biurze Sinfonii Varsovii (w dni robocze w godzinach 11:00–17:00, z wyjątkiem 23 kwietnia i 2 maja 2025) i w kasach w miejscach wydarzeń na godzinę przed danym koncertem lub do 30 minut po koncercie. Bilety można nabyć w następujących cenach: koncert inauguracyjny 10 maja – 100/80/60/40 zł, koncert w Nowej Miodowej 17 maja – 40/30 zł, koncert w Audytorium Muzeum Historii Polski 6 czerwca – 80/50 zł, koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia (22 maja, 12 i 16 czerwca) i w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii (31 maja i 1 czerwca) – 60/40 zł. Wstęp na koncert 9 czerwca na dziedzińcu SWPS jest wolny.
Więcej informacji na temat wydarzeń festiwalu na stronie oraz Facebooku i Instagramie Sinfonii Varsovii.
***
Śniąc o Warszawie – Inauguracja
Sobota, 10 maja 2025, godz. 18:00
Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, ul. Elekcyjna 17, Warszawa
Inauguracja sezonu artystycznego Amfiteatru Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Aleksander Dębicz fortepian*
Marcin Masecki fortepian**
Hyuk Lee fortepian***
Sinfonia Varsovia
Marta Kluczyńska dyrygentka
Mariusz Szczygieł prowadzenie koncertu
Program: [100’]
Grażyna Bacewicz Uwertura na orkiestrę symfoniczną (1943) [6’]
Richard Addinsell Koncert warszawski (Warsaw Concerto) na fortepian i orkiestrę (1941)* [9’]
Władysław Szpilman Concertino na fortepian i orkiestrę (1940)** [12’]
Andrzej Panufnik Procesja dla pokoju (A Procession for Peace, 1982–83) [8’]
Witold Lutosławski Wariacje na temat Paganiniego na fortepian i orkiestrę (1941, ork. 1977–78)*** [12’]
Henryk Czyż Etiuda na orkiestrę (1949) [4’]
„Smyczki w górę” – Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Sobota, 17 maja 2025, godz. 18:00
Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1, ul. Rakowiecka 21, Warszawa
Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Orkiestra smyczkowa 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Maciej Siwek perkusja
Adam Siebers skrzypce, prowadzenie, opieka artystyczna
Malina Sarnowska prowadzenie koncertu
Program: [90’]
Mieczysław Wajnberg I Symfonia kameralna na orkiestrę smyczkową op. 145 [25’]
I. Allegro
II. Andante
III. Allegretto
IV. Presto
Jean Sibelius Suita Rakastava (Kochający) op. 14 w wersji na orkiestrę [11’]
I. Rakastava (Kochający): Andante con moto
II. Rakastetun tie (Droga kochającego): Allegretto
III. Hyvää iltaa… Jää hyvästi (Dobry wieczór… żegnaj!): Andantino
przerwa [15’]
Antonín Dvořák Serenada na smyczki E-dur op. 22 [27’]
I. Moderato
II. Tempo di valse – Trio
III. Scherzo: Vivace
IV. Larghetto
V. Finale: Allegro vivace
„Koncertując” na orkiestrę
Czwartek, 22 maja 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Yamen Saadi skrzypce (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich)
Avri Levitan altówka
Sinfonia Varsovia
Martin Rajna dyrygent (główny dyrygent Węgierskiej Opery Państwowej w Budapeszcie)
Program: [100’]
Carl Maria von Weber Uwertura do opery Wolny strzelec (Der Freischütz) [10’]
Wolfgang Amadeus Mozart Symfonia koncertująca Es-dur na skrzypce, altówkę i orkiestrę K.364/320d [30’]
I. Allegro maestoso
II. Andante
III. Presto
przerwa [15’]
Béla Bartók Koncert na orkiestrę BB.123 [36’]
I. Introduzione: Andante non troppo – Allegro vivace
II. Giuoco delle coppie: Allegretto scherzando
III. Elegia: Andante non troppo
IV. Intermezzo interrotto: Allegretto
V. Finale: Pesante – Presto
Inny punkt słyszenia
Sobota, 31 maja 2025, godz. 18:00
Niedziela, 1 czerwca 2025, godz. 16:00
Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii, ul. Grochowska 272, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia
Anna Sułkowska-Migoń dyrygentka
Olivia Bujnowicz-Wadowska, Hanna Turonek prowadzenie koncertu
Program: [150’]
Edvard Grieg I Suita Peer Gynt op. 46
Poranek (Morgenstemning)
Śmierć Azy (Åses død)
Taniec Anitry (Anitras dans)
W grocie króla gór (I Dovregubbens hall)
Camille Saint-Saēns Bacchanale z opery Samson i Dalila op. 47 [8’]
przerwa [30’]
Georges Bizet I Suita z opery Carmen (oprac. Fritz Hoffmann) [12’]
Preludium i aragonaise
Intermezzo
Seguidilla
Les Dragons d’Alcala (Dragoni z Alkali)
Les Toréadors (Torreadorzy)
Witold Lutosławski Mała suita [11’]
Fujarka
Hurra Polka
Piosenka
Taniec
przerwa [30’]
Franz Schubert Allegro moderato (cz. I) z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej D.759 [12’]
Nikołaj Rimski-Korsakow Święta w Bagdadzie. Morze. Okręt rozbija się o skałę, na której wznosi się żelazny posąg jeźdźca. Zakończenie (cz. IV) z Suity symfonicznej Szeherezada op. 35 [11’]
Mille affetti
Piątek, 6 czerwca 2025, godz. 19:00
Audytorium Muzeum Historii Polski, ul. Gwardii 1, Warszawa
Recital wokalny z orkiestrą
Wykonawcy:
Bruno de Sá sopran
Sinfonia Varsovia
Ewa Mrowca klawesyn, pozytyw organowy (basso continuo)
Jarosław Thiel dyrygent
Program: [100’]
Wolfgang Amadeus Mozart Uwertura do opery Mitrydates, król Pontu (Mitridate, re di Ponto) K.87/74a [6’]
Wolfgang Amadeus Mozart Exsultate, jubilate K.165/158a (wersja salzburska, 1779) [14’]
I. Exsultate, jubilate (Allegro)
II. Recytatyw Fulget amica dies
III. Tu virginum corona (Andante)
IV. Alleluja (Allegro)
Joseph Haydn Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isola disabitata) Hob.XXVIII:9 [8’]
Johann Friedrich Reichardt Voi sacre piante i Deh! soccori o padre il figlio, recytatyw i aria Perseo z opery Andromeda (Berlin, 1788) [10’]
przerwa [15’]
Luigi Caruso In mezzo a mille affanni, aria Lindoro z opery Wielbiciel muzyki (Il fanatico per la musica, Rzym, 1781) [6’]
Franz Ignaz Beck Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isle déserte, Bordeaux, 1779) [6’]
Felice Alessandri Se possono tanto luci vezzose, aria Poro z opery Aleksander w Indiach (Alessandro nell’Indie, Genua, 1780) [6′]
Joseph Martin Kraus Larghetto i Finale: Allegro (cz. II i III) z Symfonii Es-dur VB 144 [13’]
Luigi Cherubini No, non cercar per ora i La gran vendetta ancora, recytatyw i aria Lauso z opery Mezencjusz, król Etrurii (Mesenzio, rè d’Etruria, Florencja, 1782) [6’]
Brass na kampusie
Poniedziałek, 9 czerwca 2025, godz. 18:00
Dziedziniec Uniwersytetu SWPS, ul. Chodakowska 19/31, Warszawa
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia Brass
Magda Miśka-Jackowska prowadzenie koncertu
Program: [60’]
Standardy jazzowe i opracowania muzyki popularnej
Ernesto Lecuona Malagueña (oprac. Stuart Malcolm)
David Foster Winter Games (oprac. Eric Miyashiro)
Astor Piazzolla Libertango (oprac. Niki Wuethrich)
Michael Giacchino The Incredibles (oprac. Jock McKenzie)
Maurice White In the Stone (oprac. Paul Murha / Will Rapp)
Louis Prima Sing Sing Sing (oprac. Jock McKenzie)
Jock McKenzie Django
Quincy Jones Soul Bossa Nova (oprac. Jock McKenzie)
Czesław Niemen Sen o Warszawie (oprac. Roger Ardente)
Rogów czar
Czwartek, 12 czerwca 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Yun Zeng waltornia (I waltornista Berlińskich Filharmoników)
Łukasz Podłucki waltornia
Krzysztof Stencel waltornia
Paweł Piętka waltornia
Sinfonia Varsovia
Andreas Wittmann dyrygent
Program: [90’]
Felix Mendelssohn-Bartholdy Uwertura koncertowa Piękna Meluzyna (Die schöne Melusine) op. 32 [11’]
Robert Schumann Konzertstück F-dur op. 86 na cztery rogi i orkiestrę [19′]
I. Lebhaft
II. Romanze: Ziemlich langsam, doch nicht schleppend
III. Sehr lebhaft
przerwa [15‘]
Antonín Dvořák VIII Symfonia G-dur op. 88 [35’]
I. Allegro con brio
II. Adagio
III. Allegretto grazioso
IV. Allegro ma non troppo
Koncert zamknięcia
Poniedziałek, 16 czerwca 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia
Ian Hobson dyrygent, fortepian
Program: [115’]
Maurycy Moszkowski Nachtstück (Utwór nocny) oraz Sarabanda i double z baletu Laurin op. 53 [10’]
Maurycy Moszkowski III Suita na orkiestrę op. 79 [27’]
I. Allegro
II. Molto moderato
III. Tempo di valse, non troppo allegro
IV. Allegro deciso
przerwa [15’]
George Gershwin Błękitna rapsodia (Rhapsody in Blue) na fortepian i orkiestrę [16’]
Don Gillis Symfonia nr 5 i ½ [17’]
I. Perpetual Emotion (Quite fast in a gay manner)
II. Spiritual? (Slowly)
III. Scherzofrenia (Briskly in a gay manner)
IV. Conclusion! (Quite fast)
Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu po raz 25.
– jubileuszowa edycja
Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka
10 maja – 16 czerwca 2025
Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku im. gen. Józefa Sowińskiego (ul. Elekcyjna 17)
Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1 (ul. Rakowiecka 21)
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59)
Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii (ul. Grochowska 272)
Audytorium Muzeum Historii Polski (ul. Gwardii 1)
Dziedziniec Uniwersytetu SWPS (ul. Chodakowska 19/31)
Ruszyła sprzedaż biletów na 25. Festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu. Orkiestra również i w tym roku wyruszy w muzyczną podróż po Warszawie i da dziewięć koncertów w różnych punktach na koncertowej mapie stolicy. U boku Sinfonii Varsovii wystąpią zaproszeni artyści, tacy jak Aleksander Dębicz, Marcin Masecki, Hyuk Lee, Yamen Saadi, Avri Levitan, Bruno de Sá czy Yun Zeng. Na podeście dyrygenckim staną: Marta Kluczyńska, Martin Rajna, Anna Sułkowska-Migoń, Jarosław Thiel, Andreas Wittmann, Ian Hobson.
Warszawskie tournée
Sinfonia Varsovia kontynuuje swoją podróż po Warszawie. Poza letnim Pawilonem Koncertowym przy ulicy Grochowskiej 272, w którym festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu odbywał się w całości w latach 2020–2023, muzycy zagoszczą również w Amfiteatrze Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Audytorium Muzeum Historii Polski i na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS.
Koncerty poza siedzibą Sinfonii Varsovii to powrót do pierwotnych założeń Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka. Od 2001 orkiestra przez prawie 20 kolejnych lat odwiedzała różne, często nietypowe przestrzenie koncertowe stolicy: domy kultury, kościoły, muzea, amfiteatry i sceny na świeżym powietrzu. Edycje 24. i 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu to przywrócenie tej tradycji i wyjście naprzeciw mieszkańcom innych dzielnic Warszawy: Pragi-Południe, Mokotowa, Woli i Żoliborza.
Od klasyki po jazz
Repertuar tegorocznych koncertów festiwalowych jest równie zróżnicowany jak przestrzenie, w których wystąpi Sinfonia Varsovia. Publiczność będzie mogła posłuchać nie tylko arcydzieł XVIII- i XIX-wiecznej muzyki klasycznej, lecz także utworów skomponowanych w ubiegłym stuleciu oraz standardów jazzowych i opracowań muzyki popularnej na skład trzynastoosobowej formacji Sinfonia Varsovia Brass. Na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS 9 czerwca muzycy grup instrumentów dętych blaszanych i instrumentów perkusyjnych wykonają aranżacje utworów twórców takich jak: Ernesto Lecuona, David Foster, Astor Piazzolla, Michael Giacchino, Maurice White, Louis Prima, Jock McKenzie, Quincy Jones, Czesław Niemen.
W programie pojawią się również akcenty warszawskie – na koncercie inauguracyjnym 10 maja zabrzmią przede wszystkim utwory kompozytorów polskich, w tym dzieła pisane w Warszawie w trakcie II wojny światowej. Tematyką tego koncertu Sinfonia Varsovia wpisuje się w tegoroczne obchody 80-lecia odbudowy stolicy, w ramach którego instytucja jesienią da premierę zamówionej przez siebie opery o Warszawie pt. Najlepsze miasto świata, z muzyką Cezarego Duchnowskiego.
W ramach festiwalu powróci również zeszłoroczny wyjątkowy format koncertu – Inny punkt słyszenia. Publiczność po raz kolejny będzie mogła usiąść wewnątrz orkiestry i usłyszeć, jak popularne utwory brzmią z perspektywy wykonawców. Na koncertach 31 maja i 1 czerwca (koncert powtórzony z tym samym programem) zostaną wykonane tzw. hity muzyki klasycznej, m.in. I Suita Peer Gynt Edvarda Griega, I Suita z opery Carmen Bizeta czy cz. I z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej Franza Schuberta. O tajnikach pracy w orkiestrze opowiedzą artystki Sinfonii Varsovii – skrzypaczka Olivia Bujnowicz-Wadowska i flecistka Hanna Turonek – które wystąpią również w rolach prowadzących.
Różne oblicza orkiestry
W centrum 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu stoi orkiestra, która w ramach festiwalu zaprezentuje się w różnych odsłonach. Publiczność będzie miała możliwość usłyszeć nie tylko orkiestrę symfoniczną, lecz także formację brassową czy kameralną orkiestrę smyczkową – w tym składzie zaprezentują się 17 maja uczestnicy 13. Akademii Sinfonia Varsovia w Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1. Młodych instrumentalistów od pulpitu poprowadzi II koncertmistrz Sinfonii Varsovii Adam Siebers, a słownym komentarzem koncert dopełni Malina Sarnowska, koordynatorka programu Akademia Sinfonia Varsovia. Z kolei 6 czerwca muzycy Sinfonii Varsovii zaprezentują utwory zaliczające się do muzyki dawnej – do orkiestry pod batutą Jarosława Thiela (dyrektora artystycznego Wrocławskiej Orkiestry Barokowej) dołączy klawesynistka Ewa Mrowca, która wykona partię basso continuo.
Goście z Polski i z zagranicy
U boku muzyków Sinfonii Varsovii zaprezentują się w tym roku pianiści Aleksander Dębicz, Marcin Masecki i Hyuk Lee w ramach koncertu inauguracyjnego, poprowadzonego przez dyrygentkę Martę Kluczyńską. Jako konferansjer wystąpi wtedy również reportażysta i pisarz Mariusz Szczygieł. Na koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia przybędą: 22 maja skrzypek Yamen Saadi (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich), altowiolista Avri Levitan i dyrygent Martin Rajna (główny dyrektor Opery w Budapeszcie); 12 czerwca waltornista Yun Zeng (I waltornista Berlińskich Filharmoników), który wystąpi jako solista wraz z waltornistami Sinfonii Varsovii Łukaszem Podłuckim, Krzysztofem Stenclem i Pawłem Piętką pod batutą Andreasa Wittmanna; 16 czerwca gościnny dyrygent Sinfonii Varsovii Ian Hobson, tego wieczoru występujący także w roli pianisty. Na festiwalu zaśpiewa również brazylijski sopranista Bruno de Sá, który 6 czerwca w Audytorium Muzeum Historii Polski zaprezentuje materiał ze swojej drugiej płyty Mille affetti (dosł. Tysiąc emocji, afektów). Koncerty 31 maja i 1 czerwca w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii poprowadzi Anna Sułkowska-Migoń.
***
Bilety na koncerty festiwalowe dostępne od 14 kwietnia 2025 na stronie bilety.sinfoniavarsovia.org oraz w sprzedaży stacjonarnej w biurze Sinfonii Varsovii (w dni robocze w godzinach 11:00–17:00, z wyjątkiem 23 kwietnia i 2 maja 2025) i w kasach w miejscach wydarzeń na godzinę przed danym koncertem lub do 30 minut po koncercie. Bilety można nabyć w następujących cenach: koncert inauguracyjny 10 maja – 100/80/60/40 zł, koncert w Nowej Miodowej 17 maja – 40/30 zł, koncert w Audytorium Muzeum Historii Polski 6 czerwca – 80/50 zł, koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia (22 maja, 12 i 16 czerwca) i w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii (31 maja i 1 czerwca) – 60/40 zł. Wstęp na koncert 9 czerwca na dziedzińcu SWPS jest wolny.
Więcej informacji na temat wydarzeń festiwalu na stronie oraz Facebooku i Instagramie Sinfonii Varsovii.
***
Śniąc o Warszawie – Inauguracja
Sobota, 10 maja 2025, godz. 18:00
Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, ul. Elekcyjna 17, Warszawa
Inauguracja sezonu artystycznego Amfiteatru Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Aleksander Dębicz fortepian*
Marcin Masecki fortepian**
Hyuk Lee fortepian***
Sinfonia Varsovia
Marta Kluczyńska dyrygentka
Mariusz Szczygieł prowadzenie koncertu
Program: [100’]
Grażyna Bacewicz Uwertura na orkiestrę symfoniczną (1943) [6’]
Richard Addinsell Koncert warszawski (Warsaw Concerto) na fortepian i orkiestrę (1941)* [9’]
Władysław Szpilman Concertino na fortepian i orkiestrę (1940)** [12’]
Andrzej Panufnik Procesja dla pokoju (A Procession for Peace, 1982–83) [8’]
Witold Lutosławski Wariacje na temat Paganiniego na fortepian i orkiestrę (1941, ork. 1977–78)*** [12’]
Henryk Czyż Etiuda na orkiestrę (1949) [4’]
„Smyczki w górę” – Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Sobota, 17 maja 2025, godz. 18:00
Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1, ul. Rakowiecka 21, Warszawa
Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Orkiestra smyczkowa 13. Akademii Sinfonia Varsovia
Maciej Siwek perkusja
Adam Siebers skrzypce, prowadzenie, opieka artystyczna
Malina Sarnowska prowadzenie koncertu
Program: [90’]
Mieczysław Wajnberg I Symfonia kameralna na orkiestrę smyczkową op. 145 [25’]
I. Allegro
II. Andante
III. Allegretto
IV. Presto
Jean Sibelius Suita Rakastava (Kochający) op. 14 w wersji na orkiestrę [11’]
I. Rakastava (Kochający): Andante con moto
II. Rakastetun tie (Droga kochającego): Allegretto
III. Hyvää iltaa… Jää hyvästi (Dobry wieczór… żegnaj!): Andantino
przerwa [15’]
Antonín Dvořák Serenada na smyczki E-dur op. 22 [27’]
I. Moderato
II. Tempo di valse – Trio
III. Scherzo: Vivace
IV. Larghetto
V. Finale: Allegro vivace
„Koncertując” na orkiestrę
Czwartek, 22 maja 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Yamen Saadi skrzypce (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich)
Avri Levitan altówka
Sinfonia Varsovia
Martin Rajna dyrygent (główny dyrygent Węgierskiej Opery Państwowej w Budapeszcie)
Program: [100’]
Carl Maria von Weber Uwertura do opery Wolny strzelec (Der Freischütz) [10’]
Wolfgang Amadeus Mozart Symfonia koncertująca Es-dur na skrzypce, altówkę i orkiestrę K.364/320d [30’]
I. Allegro maestoso
II. Andante
III. Presto
przerwa [15’]
Béla Bartók Koncert na orkiestrę BB.123 [36’]
I. Introduzione: Andante non troppo – Allegro vivace
II. Giuoco delle coppie: Allegretto scherzando
III. Elegia: Andante non troppo
IV. Intermezzo interrotto: Allegretto
V. Finale: Pesante – Presto
Inny punkt słyszenia
Sobota, 31 maja 2025, godz. 18:00
Niedziela, 1 czerwca 2025, godz. 16:00
Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii, ul. Grochowska 272, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia
Anna Sułkowska-Migoń dyrygentka
Olivia Bujnowicz-Wadowska, Hanna Turonek prowadzenie koncertu
Program: [150’]
Edvard Grieg I Suita Peer Gynt op. 46
Poranek (Morgenstemning)
Śmierć Azy (Åses død)
Taniec Anitry (Anitras dans)
W grocie króla gór (I Dovregubbens hall)
Camille Saint-Saēns Bacchanale z opery Samson i Dalila op. 47 [8’]
przerwa [30’]
Georges Bizet I Suita z opery Carmen (oprac. Fritz Hoffmann) [12’]
Preludium i aragonaise
Intermezzo
Seguidilla
Les Dragons d’Alcala (Dragoni z Alkali)
Les Toréadors (Torreadorzy)
Witold Lutosławski Mała suita [11’]
Fujarka
Hurra Polka
Piosenka
Taniec
przerwa [30’]
Franz Schubert Allegro moderato (cz. I) z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej D.759 [12’]
Nikołaj Rimski-Korsakow Święta w Bagdadzie. Morze. Okręt rozbija się o skałę, na której wznosi się żelazny posąg jeźdźca. Zakończenie (cz. IV) z Suity symfonicznej Szeherezada op. 35 [11’]
Mille affetti
Piątek, 6 czerwca 2025, godz. 19:00
Audytorium Muzeum Historii Polski, ul. Gwardii 1, Warszawa
Recital wokalny z orkiestrą
Wykonawcy:
Bruno de Sá sopran
Sinfonia Varsovia
Ewa Mrowca klawesyn, pozytyw organowy (basso continuo)
Jarosław Thiel dyrygent
Program: [100’]
Wolfgang Amadeus Mozart Uwertura do opery Mitrydates, król Pontu (Mitridate, re di Ponto) K.87/74a [6’]
Wolfgang Amadeus Mozart Exsultate, jubilate K.165/158a (wersja salzburska, 1779) [14’]
I. Exsultate, jubilate (Allegro)
II. Recytatyw Fulget amica dies
III. Tu virginum corona (Andante)
IV. Alleluja (Allegro)
Joseph Haydn Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isola disabitata) Hob.XXVIII:9 [8’]
Johann Friedrich Reichardt Voi sacre piante i Deh! soccori o padre il figlio, recytatyw i aria Perseo z opery Andromeda (Berlin, 1788) [10’]
przerwa [15’]
Luigi Caruso In mezzo a mille affanni, aria Lindoro z opery Wielbiciel muzyki (Il fanatico per la musica, Rzym, 1781) [6’]
Franz Ignaz Beck Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isle déserte, Bordeaux, 1779) [6’]
Felice Alessandri Se possono tanto luci vezzose, aria Poro z opery Aleksander w Indiach (Alessandro nell’Indie, Genua, 1780) [6′]
Joseph Martin Kraus Larghetto i Finale: Allegro (cz. II i III) z Symfonii Es-dur VB 144 [13’]
Luigi Cherubini No, non cercar per ora i La gran vendetta ancora, recytatyw i aria Lauso z opery Mezencjusz, król Etrurii (Mesenzio, rè d’Etruria, Florencja, 1782) [6’]
Brass na kampusie
Poniedziałek, 9 czerwca 2025, godz. 18:00
Dziedziniec Uniwersytetu SWPS, ul. Chodakowska 19/31, Warszawa
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia Brass
Magda Miśka-Jackowska prowadzenie koncertu
Program: [60’]
Standardy jazzowe i opracowania muzyki popularnej
Ernesto Lecuona Malagueña (oprac. Stuart Malcolm)
David Foster Winter Games (oprac. Eric Miyashiro)
Astor Piazzolla Libertango (oprac. Niki Wuethrich)
Michael Giacchino The Incredibles (oprac. Jock McKenzie)
Maurice White In the Stone (oprac. Paul Murha / Will Rapp)
Louis Prima Sing Sing Sing (oprac. Jock McKenzie)
Jock McKenzie Django
Quincy Jones Soul Bossa Nova (oprac. Jock McKenzie)
Czesław Niemen Sen o Warszawie (oprac. Roger Ardente)
Rogów czar
Czwartek, 12 czerwca 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Yun Zeng waltornia (I waltornista Berlińskich Filharmoników)
Łukasz Podłucki waltornia
Krzysztof Stencel waltornia
Paweł Piętka waltornia
Sinfonia Varsovia
Andreas Wittmann dyrygent
Program: [90’]
Felix Mendelssohn-Bartholdy Uwertura koncertowa Piękna Meluzyna (Die schöne Melusine) op. 32 [11’]
Robert Schumann Konzertstück F-dur op. 86 na cztery rogi i orkiestrę [19′]
I. Lebhaft
II. Romanze: Ziemlich langsam, doch nicht schleppend
III. Sehr lebhaft
przerwa [15‘]
Antonín Dvořák VIII Symfonia G-dur op. 88 [35’]
I. Allegro con brio
II. Adagio
III. Allegretto grazioso
IV. Allegro ma non troppo
Koncert zamknięcia
Poniedziałek, 16 czerwca 2025, godz. 19:00
Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa
Koncert orkiestrowy
Wykonawcy:
Sinfonia Varsovia
Ian Hobson dyrygent, fortepian
Program: [115’]
Maurycy Moszkowski Nachtstück (Utwór nocny) oraz Sarabanda i double z baletu Laurin op. 53 [10’]
Maurycy Moszkowski III Suita na orkiestrę op. 79 [27’]
I. Allegro
II. Molto moderato
III. Tempo di valse, non troppo allegro
IV. Allegro deciso
przerwa [15’]
George Gershwin Błękitna rapsodia (Rhapsody in Blue) na fortepian i orkiestrę [16’]
Don Gillis Symfonia nr 5 i ½ [17’]
I. Perpetual Emotion (Quite fast in a gay manner)
II. Spiritual? (Slowly)
III. Scherzofrenia (Briskly in a gay manner)
IV. Conclusion! (Quite fast)
Adres
Warszawa
Termin
Od 2025-06-12 19:00:00, Do 2025-06-16
W ten weekend
Zielona Mapa WTP
Niedziela u króla
niedziela, 22 czerwca.Targi i Mistrzostwa
sobota, 21 czerwca.FabLab Ursynów
Praga dla małych
sobota, 21 czerwca.Weekend Wielokulturowy
Do niedzieli, 22 czerwca.Piknik sportowo-rekreacyjny
sobota, 21 czerwca.Targi Sploty
sobota, 21 czerwca.Imieniny Jana Kochanowskigo
sobota, 21 czerwca.Ciekawostki
Mały biznes, duży zasięg
Pokaz mody przerwany przez zabójstwo
Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia
Dlaczego Firmy Przeprowadzkowe są Potrzebne?
3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!
Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?
Rola gier w rozwoju dzieci
Imprezy integracyjne i pikniki firmowe
Kursy maturalne w Warszawie
Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu
Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom
Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych
Muzyka, której szukasz
Pomoc drogowa na terenie Warszawy
Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?
Komfort i elegancja w centrum Krakowa
Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?
Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?
Sprzątanie biur w Warszawie - adres, który trzeba znać
Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?
Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów
Paranoja
Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?
W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?
Najlepsze centra ogrodnicze w Krakowie
Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki
Problemy ze snem?
Ręczne pranie kanapy czy profesjonalne czyszczenie – co wybrać?
Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?
Idealne kosze prezentowe na Święta
Podróż Polska-Szwajcaria Busem
Co ile ćwiczyć brzuch?
Biuro rachunkowe czy księgowość przez internet?
Jakie buty na jesień? 5 propozycji na ciekawe stylistyki
Jak zorganizować udany event na gokartach i jakie są koszty?
Co sprawia największe trudności w nauce języka angielskiego i jak można to zmienić?
Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?
Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?
Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza
Kurs fotografii online z certyfikatem – czy warto czy może jednak stacjonarnie?
Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?
Agencja eventowa w Warszawie? Wiemy, którą firmę wybrać
Komu powierzyć sprzątanie mieszkania Warszawa
Jak sprawdzić, czy korzystamy z usług legalnego bukmachera?
Kontenery na wynajem – idealne rozwiązanie do wywozu gruzu i odpadów
Alkoholowe inspiracje dla przyszłych par młodych
Jaki sport warto uprawiać na wiosnę
Nie masz pomysłu co podarować siostrze pod choinkę ? Sprawdź te propozycje
Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie
Petsitters - domy tymczasowe dla zwierząt domowych
Zamawianie online
Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców
Gdzie zjeść najlepszą pizzę w Łodzi?
Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?
Czy dzieci w wieku przedszkolnym potrzebują odzieży chroniącej przed deszczem?
Berberyna - czy pomaga na trawienie?
Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym
Zakupy z personal shopperem
Wdrażanie HACCP Warszawa
Modny dodatek nie tylko na Halloween
Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021
Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?
Niezawodna ochrona przed wodą
Książki szkolne dla najmłodszych
Atrakcje dla dzieci w Holiday Golden Resort
Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!
Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?
Jakie zaproszenia ślubne warto wybrać?
How to Build a Great Web & Mobile Marketplace
Druk 3D z nylonem
Czy warto zlecić remont firmie?
Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!
Buty do tańca towarzyskiego
Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?
Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe
Zalety kursów online przygotowujących do matury z matematyki
Automatyzacja procesów rozliczania czasu pracy dzięki biometrii
Bezpieczne Sylwestrowe Szaleństwo
Strategie zarządzania kapitałem w zakładach bukmacherskich
Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?
Joga w terenie. Jak przygotować się do praktyki w terenie?
Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?
Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?
Jak zaplanować remont w mieszkania?
Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM
Jak mieszka się na Mokotowie?
Jak bezproblemowo przeprowadzić remont mieszkania w bloku?
Wykorzystanie uprawnień budowlanych w małych i dużych przedsiębiorstwach
Dlaczego Twoja strona nie pozycjonuje się w Google?
Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie
Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?
Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?
Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad
Naprawa iphone
Luksusowe wille w Konstancinie
Podolog dla seniora - czy jest konieczny?
Jak najlepiej ubezpieczyć dziecko na rok szkolny 2022/23?
Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare
Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera
Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?
To nie musi kosztować...
Zamki i pałace na Morawach
Skup książek Warszawa
Czym się charakteryzują lampy UV do wody?
Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?
Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach
Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka
Okulista Warszawa Wesoła - kompleksowa pomoc dla zdrowia oczu
Spodenki rowerowe z wkładką, czyli słuszny wybór dla pasjonatów kolarstwa
Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?
Zmiany w Przepisach Podatkowych na Rok 2024: Co Musisz Wiedzieć
Zabawki dla dzieci w każdym wieku
Atrakcje w Jantarze
Agencja ochrony Warszawa: zadbaj o bezpieczeństwo na każdym poziomie
Ta która przeżyła...
Wesele i Kawalerski w Górach
Zatańcz ze mną!
Czym jest burza? Jak powstaje i gdzie jest na żywo na mapie
Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową
Niebo nad Polską pełne samolotów
HPV a brodawki - co warto wiedzieć?
Zalety i wady pisuarów bezwodnych
Który sklep jest najtańszy: Lidl czy Biedronka?
Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!
Kamizelka wraca na salony
Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania
5 kolekcji dywanów do salonu
Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta
Tak to miało być...
Co zrobić, żeby szybko zasnąć?
Idealne miejsce na rodzinny wypoczynek w Jeleniej Górze
Historia zakładów bukmacherskich w Polsce
Specjalny wysłannik donosi...
Klamki do drzwi - na jakie aspekty zwrócić uwagę podczas ich wyboru?
Jak przygotować teczkę rysunkową?
Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie
Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę
Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?
Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego przedsiębiorcy powinni je stosować?
Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?
Jak pozyskać nowych klientów w branży fitness?
Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?
Wynajem samochodu na tydzień w Warszawie
Kompleksowe sprzątanie mieszkania - Warszawa, Kraków, Wrocław
Z terenówką w nieznane - od plaży po przełęcz
Opuchlizna nóg - jak z nią walczyć?
Medical App Development
Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?
Godność i szacunek w trudnych chwilach
Przekąski na urodzinowe przyjęcie
Jak zaplanować oświetlenie salonu?
Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?
Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?
Gdzie sprawdzają się ogrodzenia grzebieniowe i dlaczego je wybrać?
Jak działa SMS API? Automatyzacja i skuteczność w komunikacji
Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek
Podstawy pozycjonowania stron WWW
5 pomysłów na prezent ślubny
Zwierzak w prezencie – i co dalej?
Przełam rutynę i zorganizuj wyjątkową randkę. Jak? Podpowiadamy!
Jakie są korzyści treningu karate dla dzieci?
Dlaczego warto skorzystać z Bookero
Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta
Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości
Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?
Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?
Czy warto zatrudnić firmę do sprzątania?
Żywopłot – praktyczne przemyślenia
Deski gastronomiczne, na które warto zwrócić uwagę
Twoje dziecko ma ataki histerii? Sprawdź jak mu pomóc radzić sobie z emocjami
Usługi Tworzenia Stron Internetowych
Jak działa SMS API
Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?
Nowa generacja klejów do zabawy - kleje pva
Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?
Luksusowe aranżacje: jak stylowo połączyć nowoczesne klamki drzwiowe z ekskluzywnym wystrojem wnętrza?
Impreza Halloween w Warszawie już w tę sobotę
5 pomysłów na zabawę z psem
Jak ubierać niemowlę na wiosnę?
Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu