• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

 

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Jak bezproblemowo przeprowadzić remont mieszkania w bloku?

Muzyka, której szukasz

Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?

Kursy maturalne w Warszawie

Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Agencja ochrony Warszawa: zadbaj o bezpieczeństwo na każdym poziomie

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Dlaczego Firmy Przeprowadzkowe są Potrzebne?

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Jakie są korzyści treningu karate dla dzieci?

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Czy dzieci w wieku przedszkolnym potrzebują odzieży chroniącej przed deszczem?

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Jak najlepiej ubezpieczyć dziecko na rok szkolny 2022/23?

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Kompleksowe sprzątanie mieszkania - Warszawa, Kraków, Wrocław

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Niebo nad Polską pełne samolotów

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Nie masz pomysłu co podarować siostrze pod choinkę ? Sprawdź te propozycje

Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Problemy ze snem?

Impreza Halloween w Warszawie już w tę sobotę

Godność i szacunek w trudnych chwilach

Kamizelka wraca na salony

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Alkoholowe inspiracje dla przyszłych par młodych

Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021

Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania

3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!

Agencja eventowa w Warszawie? Wiemy, którą firmę wybrać

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Czy warto zatrudnić firmę do sprzątania?

Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

To nie musi kosztować...

Sprzątanie biur w Warszawie - adres, który trzeba znać

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Zmiany w Przepisach Podatkowych na Rok 2024: Co Musisz Wiedzieć

Tak to miało być...

Druk 3D z nylonem

Nowa generacja klejów do zabawy - kleje pva

Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta

Wdrażanie HACCP Warszawa

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Opuchlizna nóg - jak z nią walczyć?

Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?

Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Przekąski na urodzinowe przyjęcie

Deski gastronomiczne, na które warto zwrócić uwagę

Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Jak zorganizować udany event na gokartach i jakie są koszty?

Komu powierzyć sprzątanie mieszkania Warszawa

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Luksusowe wille w Konstancinie

Medical App Development

Petsitters - domy tymczasowe dla zwierząt domowych

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Automatyzacja procesów rozliczania czasu pracy dzięki biometrii

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Przełam rutynę i zorganizuj wyjątkową randkę. Jak? Podpowiadamy!

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Jaki sport warto uprawiać na wiosnę

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

5 pomysłów na prezent ślubny

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Co ile ćwiczyć brzuch?

Zatańcz ze mną!

Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Żywopłot – praktyczne przemyślenia

Co sprawia największe trudności w nauce języka angielskiego i jak można to zmienić?

5 pomysłów na zabawę z psem

Klamki do drzwi - na jakie aspekty zwrócić uwagę podczas ich wyboru?

Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki

Jak zaplanować remont w mieszkania?

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców

Zakupy z personal shopperem

Zamawianie online

Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym

Berberyna - czy pomaga na trawienie?

Naprawa iphone

Strategie zarządzania kapitałem w zakładach bukmacherskich

Wynajem samochodu na tydzień w Warszawie

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Ręczne pranie kanapy czy profesjonalne czyszczenie – co wybrać?

Specjalny wysłannik donosi...

Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?

Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Jak mieszka się na Mokotowie?

Podróż Polska-Szwajcaria Busem

Atrakcje w Jantarze

Paranoja

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Czy warto zlecić remont firmie?

Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego przedsiębiorcy powinni je stosować?

Który sklep jest najtańszy: Lidl czy Biedronka?

Jak przygotować teczkę rysunkową?

HPV a brodawki - co warto wiedzieć?

Bezpieczne Sylwestrowe Szaleństwo

Spodenki rowerowe z wkładką, czyli słuszny wybór dla pasjonatów kolarstwa

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Rola gier w rozwoju dzieci

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Joga w terenie. Jak przygotować się do praktyki w terenie?

Jakie buty na jesień? 5 propozycji na ciekawe stylistyki

Gdzie sprawdzają się ogrodzenia grzebieniowe i dlaczego je wybrać?

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Dlaczego warto skorzystać z Bookero

Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych

Twoje dziecko ma ataki histerii? Sprawdź jak mu pomóc radzić sobie z emocjami

Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu

Zalety kursów online przygotowujących do matury z matematyki

Zabawki dla dzieci w każdym wieku

Okulista Warszawa Wesoła - kompleksowa pomoc dla zdrowia oczu

Czym jest burza? Jak powstaje i gdzie jest na żywo na mapie

Luksusowe aranżacje: jak stylowo połączyć nowoczesne klamki drzwiowe z ekskluzywnym wystrojem wnętrza?

Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?

Ta która przeżyła...

Zamki i pałace na Morawach

Jak zaplanować oświetlenie salonu?

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Pokaz mody przerwany przez zabójstwo

Czym się charakteryzują lampy UV do wody?

Jakie zaproszenia ślubne warto wybrać?

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Wykorzystanie uprawnień budowlanych w małych i dużych przedsiębiorstwach

Kontenery na wynajem – idealne rozwiązanie do wywozu gruzu i odpadów

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Ciekawostki