• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

5 pomysłów na prezent ślubny

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Zakład o największy hit lata?

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Specjalny wysłannik donosi...

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Jak mieszka się na Mokotowie?

Emocje coraz bliżej

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Wieczór kawalerski Warszawa

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Tu o bezpieczeństwo dba Pikuś - ubezpieczenie nie tylko dla Uczniów

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Co wędkarz powinien kupić pod koniec zimy?

Metody usuwania zmarszczek

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Medical App Development

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Rodzaje bonusów bukmacherskich i ich zalety dla typerów

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Kurs języka polskiego: grupowy, indywidualny, a może specjalistyczny?

Zatańcz ze mną!

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Tak to miało być...

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

5 powodów dla których warto skorzystać z firmy przeprowadzkowej w Warszawie

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

To nie musi kosztować...

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Wczasy w raju – najpiękniejsze plaże w Tajlandii

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Własna bluza z nadrukiem?

Obstawianie zakładów na żywo

Niebo nad Polską pełne samolotów

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Muzyka, której szukasz

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

10 pomysłów na wyjazd weekendowy w 2020

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Ciekawostki