• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Weekend na Malcie

Praca na Jobsora

Specjalny wysłannik donosi...

Wczasy w raju – najpiękniejsze plaże w Tajlandii

Co wędkarz powinien kupić pod koniec zimy?

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Boliwia wycieczki do Ameryki Południowej

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Obstawianie zakładów na żywo

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Imprezy muzyczne, których nie można przegapić – sprawdź co będzie się działo we Wrocławiu w najbliższych miesiącach

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Jak pożyczyć pieniądze przez internet?

Łazienkowska galeria sław

Bukmacher to nie tylko piłka nożna

Jak wyczyścić żelazko z kamienia?

Kurs języka angielskiego dla seniorów – zalety

Najbardziej przydatne akcesoria wędkarskie

Tak to miało być...

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Szukasz telefonu - postaw na Samsung Galaxy!

Jak otworzyć drzwi bez kluczyka – metoda na zatrzaśnięte drzwi

Metody usuwania zmarszczek

Własna bluza z nadrukiem?

10 pomysłów na wyjazd weekendowy w 2020

Totolotek – renomowane zakłady bukmacherskie z tradycją

Illegal Noise – specjalny projekt dla miłośników hip-hopu

Profesjonalne spodnie do ćwiczeń

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Gdzie wymienić stare wycofane banknoty?

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Przestrzeń eventowa dla organizacji zajęć

Kurs języka polskiego: grupowy, indywidualny, a może specjalistyczny?

Zabawa w plenerze – jak przygotować letnie przyjecie

To nie musi kosztować...

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Co, oprócz wynajmu samochodu, oferują wypożyczalnie aut w Warszawie?

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

Niebo nad Polską pełne samolotów

Kod promocyjny

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Najszybszy Internet – jaki wybrać?

Joga sposobem na siebie

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Kosz okolicznościowy – udany prezent świąteczny dla firm

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Bonusy bukmacherskie na początek 2020 roku

Prezent dla niej - jaki wybrać, aby był zaskakujący i oryginalny?

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Medical App Development

Zatańcz ze mną!

Wskazówki dla typujących skoki narciarskie u bukmachera

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Ceny mieszkań w Warszawie.

Ogłoszenia usługi

Fame MMA 4. Co czeka nas w Częstochowie?

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Wieczór kawalerski Warszawa

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

5 powodów dla których warto skorzystać z firmy przeprowadzkowej w Warszawie

Emocje coraz bliżej

Zakład o największy hit lata?

Jak skutecznie uczyć się słownictwa w języku angielskim?

Najpiękniejsze kina świata

Wspieramy

 





Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Polecamy

Ciekawostki