• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?

Nowa generacja klejów do zabawy - kleje pva

Tak to miało być...

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021

Paranoja

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?

Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Jak bezproblemowo przeprowadzić remont mieszkania w bloku?

Agencja eventowa w Warszawie? Wiemy, którą firmę wybrać

Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?

Żywopłot – praktyczne przemyślenia

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Specjalny wysłannik donosi...

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Nie masz pomysłu co podarować siostrze pod choinkę ? Sprawdź te propozycje

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Kamizelka wraca na salony

Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego przedsiębiorcy powinni je stosować?

5 pomysłów na prezent ślubny

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Spodenki rowerowe z wkładką, czyli słuszny wybór dla pasjonatów kolarstwa

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?

Jak mieszka się na Mokotowie?

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Jak zaplanować oświetlenie salonu?

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych

Opuchlizna nóg - jak z nią walczyć?

Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki

Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców

Jakie buty na jesień? 5 propozycji na ciekawe stylistyki

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Jak najlepiej ubezpieczyć dziecko na rok szkolny 2022/23?

Czym jest burza? Jak powstaje i gdzie jest na żywo na mapie

Niebo nad Polską pełne samolotów

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?

Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania

Czy dzieci w wieku przedszkolnym potrzebują odzieży chroniącej przed deszczem?

Jak zaplanować remont w mieszkania?

Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Jaki sport warto uprawiać na wiosnę

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?

Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Przełam rutynę i zorganizuj wyjątkową randkę. Jak? Podpowiadamy!

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?

Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

5 pomysłów na zabawę z psem

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Zatańcz ze mną!

Czym się charakteryzują lampy UV do wody?

3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

To nie musi kosztować...

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Kompleksowe sprzątanie mieszkania - Warszawa, Kraków, Wrocław

Muzyka, której szukasz

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Deski gastronomiczne, na które warto zwrócić uwagę

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Zabawki dla dzieci w każdym wieku

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Rola gier w rozwoju dzieci

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Zalety kursów online przygotowujących do matury z matematyki

Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Problemy ze snem?

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Naprawa iphone

Medical App Development

Komu powierzyć sprzątanie mieszkania Warszawa

Zakupy z personal shopperem

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Przekąski na urodzinowe przyjęcie

Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Ciekawostki