• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

 

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Tu o bezpieczeństwo dba Pikuś - ubezpieczenie nie tylko dla Uczniów

Rodzaje bonusów bukmacherskich i ich zalety dla typerów

To nie musi kosztować...

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

5 powodów dla których warto skorzystać z firmy przeprowadzkowej w Warszawie

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Zakład o największy hit lata?

Medical App Development

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Emocje coraz bliżej

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Własna bluza z nadrukiem?

Niebo nad Polską pełne samolotów

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Specjalny wysłannik donosi...

Kurs języka polskiego: grupowy, indywidualny, a może specjalistyczny?

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Jak przygotować teczkę rysunkową?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Co wędkarz powinien kupić pod koniec zimy?

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Jak mieszka się na Mokotowie?

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Zatańcz ze mną!

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Wieczór kawalerski Warszawa

Muzyka, której szukasz

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

10 pomysłów na wyjazd weekendowy w 2020

5 pomysłów na prezent ślubny

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Tak to miało być...

Zakupy z personal shopperem

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Metody usuwania zmarszczek

Wczasy w raju – najpiękniejsze plaże w Tajlandii

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Obstawianie zakładów na żywo

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Ciekawostki