• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Metody usuwania zmarszczek

Zabawa w plenerze – jak przygotować letnie przyjecie

Własna bluza z nadrukiem?

Specjalny wysłannik donosi...

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Jak otworzyć drzwi bez kluczyka – metoda na zatrzaśnięte drzwi

Co, oprócz wynajmu samochodu, oferują wypożyczalnie aut w Warszawie?

Totolotek – renomowane zakłady bukmacherskie z tradycją

Wczasy w raju – najpiękniejsze plaże w Tajlandii

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Jak skutecznie uczyć się słownictwa w języku angielskim?

Przestrzeń eventowa dla organizacji zajęć

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Wieczór kawalerski Warszawa

Joga sposobem na siebie

Najpiękniejsze kina świata

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Jak wyczyścić żelazko z kamienia?

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

To nie musi kosztować...

Jak pożyczyć pieniądze przez internet?

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Szukasz telefonu - postaw na Samsung Galaxy!

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

10 pomysłów na wyjazd weekendowy w 2020

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Zakład o największy hit lata?

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Wskazówki dla typujących skoki narciarskie u bukmachera

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Imprezy muzyczne, których nie można przegapić – sprawdź co będzie się działo we Wrocławiu w najbliższych miesiącach

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Kurs języka polskiego: grupowy, indywidualny, a może specjalistyczny?

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Profesjonalne spodnie do ćwiczeń

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Obstawianie zakładów na żywo

Praca na Jobsora

Ogłoszenia usługi

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Boliwia wycieczki do Ameryki Południowej

Gdzie wymienić stare wycofane banknoty?

Kosz okolicznościowy – udany prezent świąteczny dla firm

Najszybszy Internet – jaki wybrać?

Ceny mieszkań w Warszawie.

Bukmacher to nie tylko piłka nożna

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Łazienkowska galeria sław

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Co wędkarz powinien kupić pod koniec zimy?

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Weekend na Malcie

Bonusy bukmacherskie na początek 2020 roku

Illegal Noise – specjalny projekt dla miłośników hip-hopu

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

Prezent dla niej - jaki wybrać, aby był zaskakujący i oryginalny?

Tak to miało być...

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Niebo nad Polską pełne samolotów

Najbardziej przydatne akcesoria wędkarskie

Tu o bezpieczeństwo dba Pikuś - ubezpieczenie nie tylko dla Uczniów

Medical App Development

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Kurs języka angielskiego dla seniorów – zalety

Fame MMA 4. Co czeka nas w Częstochowie?

5 powodów dla których warto skorzystać z firmy przeprowadzkowej w Warszawie

Kod promocyjny

Emocje coraz bliżej

Zatańcz ze mną!

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Ciekawostki