• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Praca na Jobsora

Własna bluza z nadrukiem?

5 powodów dla których warto skorzystać z firmy przeprowadzkowej w Warszawie

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Kurs języka angielskiego dla seniorów – zalety

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Co wędkarz powinien kupić pod koniec zimy?

Zasady picia alkoholu

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Wskazówki dla typujących skoki narciarskie u bukmachera

Obstawianie zakładów na żywo

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

Jak pożyczyć pieniądze przez internet?

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Jak zorganizować niezapomniany wieczór kawalerski lub panieński?

Kosz okolicznościowy – udany prezent świąteczny dla firm

Graj legalnie!

Bonusy bukmacherskie na początek 2020 roku

Nie dajmy się jesiennej chandrze

To nie musi kosztować...

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Totolotek – renomowane zakłady bukmacherskie z tradycją

Kogis zaprasza dzieci na obozy i kolonie

Hobby za kredyt, czyli skąd wziąć pieniądze na drogie pasje dziecka

Łazienkowska galeria sław

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Jak skutecznie uczyć się słownictwa w języku angielskim?

Co, oprócz wynajmu samochodu, oferują wypożyczalnie aut w Warszawie?

Imprezy muzyczne, których nie można przegapić – sprawdź co będzie się działo we Wrocławiu w najbliższych miesiącach

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Illegal Noise – specjalny projekt dla miłośników hip-hopu

Bukmacher to nie tylko piłka nożna

Jak wyczyścić żelazko z kamienia?

Najbardziej przydatne akcesoria wędkarskie

Ogłoszenia usługi

Jak otworzyć drzwi bez kluczyka – metoda na zatrzaśnięte drzwi

Szukasz telefonu - postaw na Samsung Galaxy!

Fame MMA 4. Co czeka nas w Częstochowie?

Przestrzeń eventowa dla organizacji zajęć

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Sezon grillowy czas zacząć!

Kurs języka polskiego: grupowy, indywidualny, a może specjalistyczny?

Choroby dziąseł. Jak je diagnozować i leczyć?

Wakacje w Warszawie. Poznaj atrakcje dla całej rodziny

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Wczasy w raju – najpiękniejsze plaże w Tajlandii

Najpiękniejsze kina świata

Profesjonalne spodnie do ćwiczeń

Metody usuwania zmarszczek

Sala prawdziwego kinomaniaka – jak ma wyglądać?

10 pomysłów na wyjazd weekendowy w 2020

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Prezent dla niej - jaki wybrać, aby był zaskakujący i oryginalny?

Wieczór kawalerski Warszawa

Tak to miało być...

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Joga sposobem na siebie

Gdzie wymienić stare wycofane banknoty?

Kod promocyjny

Strzelectwo - to dyscyplina dla każdego

Gdzie kupić suchy lód Warszawa

Jak zostać konserwatorem dzieł sztuki?

Ceny mieszkań w Warszawie.

Zatańcz ze mną!

Weekend na Malcie

Najszybszy Internet – jaki wybrać?

Zabawa w plenerze – jak przygotować letnie przyjecie

Dzieci w różnych szkołach to nie problem

Boliwia wycieczki do Ameryki Południowej

Nie ma to jak zabawa!

Jak obniżyć składkę OC o ponad 50%?

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Ciekawostki