• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Muzyka, której szukasz

Tak to miało być...

Medical App Development

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Zakupy z personal shopperem

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Problemy ze snem?

Jak mieszka się na Mokotowie?

Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?

Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Czym się charakteryzują lampy UV do wody?

Tu o bezpieczeństwo dba Pikuś - ubezpieczenie nie tylko dla Uczniów

Naprawa iphone

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Zatańcz ze mną!

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Specjalny wysłannik donosi...

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Zabawki dla dzieci w każdym wieku

3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Rola gier w rozwoju dzieci

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

To nie musi kosztować...

5 pomysłów na prezent ślubny

Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?

Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Niebo nad Polską pełne samolotów

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

BIOTECHIUM

 



Kto tak potrafi?

 



Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Polecamy

Ciekawostki