• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Ciekawostki

Jak najlepiej ubezpieczyć dziecko na rok szkolny 2022/23?

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Czym się charakteryzują lampy UV do wody?

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?

Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania

Problemy ze snem?

Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym

Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?

Kompleksowe sprzątanie mieszkania - Warszawa, Kraków, Wrocław

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?

Czym jest burza? Jak powstaje i gdzie jest na żywo na mapie

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Zabawki dla dzieci w każdym wieku

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?

5 pomysłów na zabawę z psem

Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Agencja eventowa w Warszawie? Wiemy, którą firmę wybrać

Opuchlizna nóg - jak z nią walczyć?

Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?

Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Jaki sport warto uprawiać na wiosnę

Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego przedsiębiorcy powinni je stosować?

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Rola gier w rozwoju dzieci

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?

Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?

Specjalny wysłannik donosi...

Tak to miało być...

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Muzyka, której szukasz

To nie musi kosztować...

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Jak zaplanować remont w mieszkania?

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych

Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców

Jak zaplanować oświetlenie salonu?

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Jakie buty na jesień? 5 propozycji na ciekawe stylistyki

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Jak mieszka się na Mokotowie?

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Przekąski na urodzinowe przyjęcie

Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Medical App Development

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

5 pomysłów na prezent ślubny

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Kamizelka wraca na salony

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki

Zakupy z personal shopperem

Jak bezproblemowo przeprowadzić remont mieszkania w bloku?

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach

Deski gastronomiczne, na które warto zwrócić uwagę

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Niebo nad Polską pełne samolotów

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Naprawa iphone

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Zatańcz ze mną!

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Żywopłot – praktyczne przemyślenia

Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

       Trudności z zasypianiem wywołane stresem oraz szybkim trybem życia nie są rzadkim zjawiskiem. Kluczem do ich rozwiązania może być zadbanie o odpowiednie otoczenie w sypialni, zrezygnowanie z korzystania z urządzeń elektronicznych, ćwiczenia oddechowe, a także pomocniczo sięgnięcie po zioła lub suplementy diety.       

1. Odłóż smartfon i inne urządzenia elektroniczne

Minimum na godzinę przed zaśnięciem (a najlepiej na trzy godziny) nie powinno się sięgać po komórkę, tablet czy laptopa. Wszystko za sprawą niebieskiego światła, które emitują ekrany tych urządzeń. Silnie hamuje ono wydzielanie melatoniny („hormonu snu”), ponieważ mózg odbiera je jako światło dzienne.

Z tego powodu większość gadżetów ma opcję trybu nocnego, który włącza się w godzinach wieczornych. Ich światło zmienia się wówczas na ciepłe, dzięki czemu nie męczą one oczu ani nie zaburzają rytmu dobowego.

2. Zioła i suplementy

Osobom, które narzekają na trudności ze snem, często zaleca się picie naparów ziołowych lub roślinne tabletki nasenne. Mowa w szczególności o melisie, lawendzie, walerianie, szyszkach chmielu oraz męczennicy. Spokojny sen wspierają także suplementy diety, np. Miralo Sen na noc.

Miralo Sen zawiera ekstrakt z ashwagandhy oraz melatoninę, które pomagają skrócić czas zasypiania oraz wspomagają nadejście snu. [1] Wysoka zawartość składników aktywnych zawartych w Miralo Sen sprawia, że wystarczy przyjąć przed snem tylko jedną kapsułkę.

Suplement diety Miralo Sen na noc może być także stosowany przez osoby wykonujące pracę zmianową lub podróżujące w różnych strefach czasowych.

3. Technika 4-7-8

Dla osób, które mają problemy z zaśnięciem, ratunkiem może być technika oddychania 4-7-8. Pierwszym krokiem jest mocny wydech przez usta. Drugim – wstrzymanie oddechu na siedem sekund, a trzecim wydychanie powietrza ustami przez kolejne osiem sekund. Całość należy powtórzyć cztery razy. Technika ta dostarcza organizmowi więcej tlenu i pozwala się zrelaksować. U niektórych osób pozwala ona zasnąć nawet w minutę!

4. Zadbaj o odpowiednie otoczenie

Spokojny sen może zaburzyć też zbyt wysoka temperatura w sypialni. Jeśli wynosi ona powyżej 21 stopni Celsjusza, organizm rozpoczyna proces termoregulacji – przyspiesza krążenie krwi, naczynia krwionośne rozszerzają się, na skórze pojawia się pot. Zamiast wypoczywać, mózg skupia się na obniżeniu temperatury ciała.

Osoby, które w nocy doznały przegrzania, w ciągu dnia są rozbite, osłabione i mają problemy z koncentracją. Wzrasta także poziom kortyzolu, czyli tak zwanego hormonu stresu.

Oprócz temperatury panującej w sypialni istotne znaczenie ma także materiał, z którego wykonana jest pościel. Syntetyczne włókna takie jak poliester uniemożliwiają skórze oddychanie. Najlepsze będą zatem tkaniny naturalne – bawełna, len lub jedwab. Ważnym czynnikiem jest również poziom nawilżenia powietrza w sypialni – powinien on oscylować między 40 a 60%.

 

Przypis:

  1. [1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg

Reklama

Ciekawostki