• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666

 

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Przy każdej próbie przejścia na zdrową dietę, zaczynasz szybko tęsknić za pysznymi, obfitującymi w tłuszcz daniami, które rozpieszczają kubki smakowe? Dowiedz się, co możesz zrobić, by ich niskotłuszczowe odpowiedniki smakowały równie dobrze – i motywowały Cię do zmiany nawyków żywieniowych.

Chrupiąca skórka bez grama tłuszczu

Jedną z potraw, których najbardziej brakuje Ci na diecie, są frytki? Wbrew pozorom, ich złocisty kolor oraz specyficzna tekstura – miękka w środku i chrupiąca na zewnątrz – nie są zasługą jedynie oleju użytego do ich usmażenia. Porównywalny efekt możesz uzyskać bez grama tłuszczu. Jedyne, czego będziesz do tego potrzebować, to frytkownica beztłuszczowa.

Jak działa takie urządzenie? Podobnie jak piekarnik konwekcyjny, czyli wykorzystuje gorące powietrze. Jest ono podgrzewane do wysokiej temperatury w bardzo krótkim czasie, a następnie wprowadzane w ruch – w efekcie frytki są równomiernie otoczone ciepłem i przypiekają się dokładnie tak samo z każdej strony.

Wypróbuj, jak pyszne frytki przyrządzisz we frytkownicy beztłuszczowej. Być może zasmakujesz nawet w tych przygotowanych z innych warzyw niż ziemniaki?

Sięgaj po zdrowe tłuszcze

Ograniczając tłuszcz w diecie, nie musisz rezygnować z niego całkowicie. W rzeczywistości szkodliwe dla zdrowia są jedynie tłuszcze trans – ale masz do wyboru całą gamę „zdrowych tłuszczów”, których nie musisz wykluczać z jadłospisu. Wręcz odwrotnie – muszą się w nim znajdować, gdyż są odpowiedzialne z rozpuszczanie witamin niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, czyli przede wszystkim A, D,E i K.

Zdrowych tłuszczów szukaj w:

  • rybach,
  • awokado,
  • oliwie z oliwek,
  • nasionach i orzechach,
  • roślinach strączkowych, jarmużu, szpinaku i brukselce.

Jak doprawiać dania z niską zawartością tłuszczu?

Nie da się ukryć, że chude mięsa są zawsze bardziej suche i mniej soczyste niż te tłuste. Cechują się również słabszym smakiem, gdyż jego nośnikiem jest właśnie tłuszcz. Musisz więc poświęcić więcej uwagi doprawianiu dania – aby nadrobić to, co straciło z powodu jego niskiej zawartości.

Dobrym pomysłem jest marynowanie potraw. Dlaczego? Gdy mięso znajduje się w marynacie, przesiąka jej smakiem i zapachem znacznie intensywniej niż wtedy, gdy stosujesz ten sam zestaw przypraw tuż przed jego przyrządzeniem.

Uważaj jednak na to, by nie przesadzić w drugą stronę i nie używać zbyt wielu przypraw, a w szczególności soli, której nadmiar nie jest korzystny. Zdrową alternatywą dla niej mogą być najróżniejsze zioła. Odpowiednie, dostosowane do rodzaju potrawy mieszanki ziół nie tylko rozpieszczą Twoje kubki smakowe, lecz również zadbają o Twoje zdrowie. Mogą łagodzić problemy trawienne, działać bakteriobójczo, a nawet ułatwiać wchłanianie substancji odżywczych z potraw.

Pamiętaj, że zdrowa dieta wcale nie musi być jałowa i „nijaka”. Rozbudź swoją wyobraźnię kulinarną i poszukaj takich smaków, które nie tylko są pyszne, ale i wspomogą Cię w walce o upragnioną sylwetkę.

Ciekawostki

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Rodzaje bonusów bukmacherskich i ich zalety dla typerów

Muzyka, której szukasz

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Niebo nad Polską pełne samolotów

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Nie wolno lekceważyć wieczoru panieńskiego

Kurs języka polskiego: grupowy, indywidualny, a może specjalistyczny?

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Najlepsze marki wędkarskie w niskich cenach

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Własna bluza z nadrukiem?

Metody usuwania zmarszczek

Co wędkarz powinien kupić pod koniec zimy?

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Tak to miało być...

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Jak mieszka się na Mokotowie?

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Medical App Development

5 pomysłów na prezent ślubny

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Emocje coraz bliżej

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Obstawianie zakładów na żywo

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Repertuar Warszawskich teatrów w styczniu

5 powodów dla których warto skorzystać z firmy przeprowadzkowej w Warszawie

Sprzęt i akcesoria niezbędne do wędkowania

Zakład o największy hit lata?

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Tu o bezpieczeństwo dba Pikuś - ubezpieczenie nie tylko dla Uczniów

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

10 pomysłów na wyjazd weekendowy w 2020

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Zakupy z personal shopperem

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Zabawy i łamigłówki. W jakim wieku dać dziecku krzyżówkę?

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Wieczór kawalerski Warszawa

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Jak dbać o dobrą jakość lodowiska?

Specjalny wysłannik donosi...

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Wczasy w raju – najpiękniejsze plaże w Tajlandii

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Zatańcz ze mną!

To nie musi kosztować...

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Przy każdej próbie przejścia na zdrową dietę, zaczynasz szybko tęsknić za pysznymi, obfitującymi w tłuszcz daniami, które rozpieszczają kubki smakowe? Dowiedz się, co możesz zrobić, by ich niskotłuszczowe odpowiedniki smakowały równie dobrze – i motywowały Cię do zmiany nawyków żywieniowych.

Chrupiąca skórka bez grama tłuszczu

Jedną z potraw, których najbardziej brakuje Ci na diecie, są frytki? Wbrew pozorom, ich złocisty kolor oraz specyficzna tekstura – miękka w środku i chrupiąca na zewnątrz – nie są zasługą jedynie oleju użytego do ich usmażenia. Porównywalny efekt możesz uzyskać bez grama tłuszczu. Jedyne, czego będziesz do tego potrzebować, to frytkownica beztłuszczowa.

Jak działa takie urządzenie? Podobnie jak piekarnik konwekcyjny, czyli wykorzystuje gorące powietrze. Jest ono podgrzewane do wysokiej temperatury w bardzo krótkim czasie, a następnie wprowadzane w ruch – w efekcie frytki są równomiernie otoczone ciepłem i przypiekają się dokładnie tak samo z każdej strony.

Wypróbuj, jak pyszne frytki przyrządzisz we frytkownicy beztłuszczowej. Być może zasmakujesz nawet w tych przygotowanych z innych warzyw niż ziemniaki?

Sięgaj po zdrowe tłuszcze

Ograniczając tłuszcz w diecie, nie musisz rezygnować z niego całkowicie. W rzeczywistości szkodliwe dla zdrowia są jedynie tłuszcze trans – ale masz do wyboru całą gamę „zdrowych tłuszczów”, których nie musisz wykluczać z jadłospisu. Wręcz odwrotnie – muszą się w nim znajdować, gdyż są odpowiedzialne z rozpuszczanie witamin niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, czyli przede wszystkim A, D,E i K.

Zdrowych tłuszczów szukaj w:

  • rybach,
  • awokado,
  • oliwie z oliwek,
  • nasionach i orzechach,
  • roślinach strączkowych, jarmużu, szpinaku i brukselce.

Jak doprawiać dania z niską zawartością tłuszczu?

Nie da się ukryć, że chude mięsa są zawsze bardziej suche i mniej soczyste niż te tłuste. Cechują się również słabszym smakiem, gdyż jego nośnikiem jest właśnie tłuszcz. Musisz więc poświęcić więcej uwagi doprawianiu dania – aby nadrobić to, co straciło z powodu jego niskiej zawartości.

Dobrym pomysłem jest marynowanie potraw. Dlaczego? Gdy mięso znajduje się w marynacie, przesiąka jej smakiem i zapachem znacznie intensywniej niż wtedy, gdy stosujesz ten sam zestaw przypraw tuż przed jego przyrządzeniem.

Uważaj jednak na to, by nie przesadzić w drugą stronę i nie używać zbyt wielu przypraw, a w szczególności soli, której nadmiar nie jest korzystny. Zdrową alternatywą dla niej mogą być najróżniejsze zioła. Odpowiednie, dostosowane do rodzaju potrawy mieszanki ziół nie tylko rozpieszczą Twoje kubki smakowe, lecz również zadbają o Twoje zdrowie. Mogą łagodzić problemy trawienne, działać bakteriobójczo, a nawet ułatwiać wchłanianie substancji odżywczych z potraw.

Pamiętaj, że zdrowa dieta wcale nie musi być jałowa i „nijaka”. Rozbudź swoją wyobraźnię kulinarną i poszukaj takich smaków, które nie tylko są pyszne, ale i wspomogą Cię w walce o upragnioną sylwetkę.

Reklama

Ciekawostki