• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666
IMPREZY / kultura i wiedza

Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu

Adres

Warszawa

Termin

Od 2025-05-10
Do 2025-06-16

 Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu po raz 25.

– jubileuszowa edycja

Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka

10 maja – 16 czerwca 2025

Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku im. gen. Józefa Sowińskiego (ul. Elekcyjna 17)

Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1 (ul. Rakowiecka 21)

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59)

Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii (ul. Grochowska 272)

Audytorium Muzeum Historii Polski (ul. Gwardii 1)

Dziedziniec Uniwersytetu SWPS (ul. Chodakowska 19/31)

Ruszyła sprzedaż biletów na 25. Festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu. Orkiestra również i w tym roku wyruszy w muzyczną podróż po Warszawie i da dziewięć koncertów w różnych punktach na koncertowej mapie stolicy. U boku Sinfonii Varsovii wystąpią zaproszeni artyści, tacy jak Aleksander Dębicz, Marcin Masecki, Hyuk Lee, Yamen Saadi, Avri Levitan, Bruno de Sá czy Yun Zeng. Na podeście dyrygenckim staną: Marta Kluczyńska, Martin Rajna, Anna Sułkowska-Migoń, Jarosław Thiel, Andreas Wittmann, Ian Hobson.

 

Warszawskie tournée

Sinfonia Varsovia kontynuuje swoją podróż po Warszawie. Poza letnim Pawilonem Koncertowym przy ulicy Grochowskiej 272, w którym festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu odbywał się w całości w latach 2020–2023, muzycy zagoszczą również w Amfiteatrze Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Audytorium Muzeum Historii Polski i na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS.

Koncerty poza siedzibą Sinfonii Varsovii to powrót do pierwotnych założeń Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka. Od 2001 orkiestra przez prawie 20 kolejnych lat odwiedzała różne, często nietypowe przestrzenie koncertowe stolicy: domy kultury, kościoły, muzea, amfiteatry i sceny na świeżym powietrzu. Edycje 24. i 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu to przywrócenie tej tradycji i wyjście naprzeciw mieszkańcom innych dzielnic Warszawy: Pragi-Południe, Mokotowa, Woli i Żoliborza.

 

Od klasyki po jazz

Repertuar tegorocznych koncertów festiwalowych jest równie zróżnicowany jak przestrzenie, w których wystąpi Sinfonia Varsovia. Publiczność będzie mogła posłuchać nie tylko arcydzieł XVIII- i XIX-wiecznej muzyki klasycznej, lecz także utworów skomponowanych w ubiegłym stuleciu oraz standardów jazzowych i opracowań muzyki popularnej na skład trzynastoosobowej formacji Sinfonia Varsovia Brass. Na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS 9 czerwca muzycy grup instrumentów dętych blaszanych i instrumentów perkusyjnych wykonają aranżacje utworów twórców takich jak: Ernesto Lecuona, David Foster, Astor Piazzolla, Michael Giacchino, Maurice White, Louis Prima, Jock McKenzie, Quincy Jones, Czesław Niemen.

W programie pojawią się również akcenty warszawskie – na koncercie inauguracyjnym 10 maja zabrzmią przede wszystkim utwory kompozytorów polskich, w tym dzieła pisane w Warszawie w trakcie II wojny światowej. Tematyką tego koncertu Sinfonia Varsovia wpisuje się w tegoroczne obchody 80-lecia odbudowy stolicy, w ramach którego instytucja jesienią da premierę zamówionej przez siebie opery o Warszawie pt. Najlepsze miasto świata, z muzyką Cezarego Duchnowskiego.

W ramach festiwalu powróci również zeszłoroczny wyjątkowy format koncertu – Inny punkt słyszenia. Publiczność po raz kolejny będzie mogła usiąść wewnątrz orkiestry i usłyszeć, jak popularne utwory brzmią z perspektywy wykonawców. Na koncertach 31 maja i 1 czerwca (koncert powtórzony z tym samym programem) zostaną wykonane tzw. hity muzyki klasycznej, m.in. I Suita Peer Gynt Edvarda Griega, I Suita z opery Carmen Bizeta czy cz. I z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej Franza Schuberta. O tajnikach pracy w orkiestrze opowiedzą artystki Sinfonii Varsovii – skrzypaczka Olivia Bujnowicz-Wadowska i flecistka Hanna Turonek – które wystąpią również w rolach prowadzących.

 

Różne oblicza orkiestry

W centrum 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu stoi orkiestra, która w ramach festiwalu zaprezentuje się w różnych odsłonach. Publiczność będzie miała możliwość usłyszeć nie tylko orkiestrę symfoniczną, lecz także formację brassową czy kameralną orkiestrę smyczkową – w tym składzie zaprezentują się 17 maja uczestnicy 13. Akademii Sinfonia Varsovia w Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1. Młodych instrumentalistów od pulpitu poprowadzi II koncertmistrz Sinfonii Varsovii Adam Siebers, a słownym komentarzem koncert dopełni Malina Sarnowska, koordynatorka programu Akademia Sinfonia Varsovia. Z kolei 6 czerwca muzycy Sinfonii Varsovii zaprezentują utwory zaliczające się do muzyki dawnej – do orkiestry pod batutą Jarosława Thiela (dyrektora artystycznego Wrocławskiej Orkiestry Barokowej) dołączy klawesynistka Ewa Mrowca, która wykona partię basso continuo.

 

Goście z Polski i z zagranicy

U boku muzyków Sinfonii Varsovii zaprezentują się w tym roku pianiści Aleksander Dębicz, Marcin Masecki i Hyuk Lee w ramach koncertu inauguracyjnego, poprowadzonego przez dyrygentkę Martę Kluczyńską. Jako konferansjer wystąpi wtedy również reportażysta i pisarz Mariusz Szczygieł. Na koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia przybędą: 22 maja skrzypek Yamen Saadi (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich), altowiolista Avri Levitan i dyrygent Martin Rajna (główny dyrektor Opery w Budapeszcie); 12 czerwca waltornista Yun Zeng (I waltornista Berlińskich Filharmoników), który wystąpi jako solista wraz z waltornistami Sinfonii Varsovii Łukaszem Podłuckim, Krzysztofem Stenclem i Pawłem Piętką pod batutą Andreasa Wittmanna; 16 czerwca gościnny dyrygent Sinfonii Varsovii Ian Hobson, tego wieczoru występujący także w roli pianisty. Na festiwalu zaśpiewa również brazylijski sopranista Bruno de Sá, który 6 czerwca w Audytorium Muzeum Historii Polski zaprezentuje materiał ze swojej drugiej płyty Mille affetti (dosł. Tysiąc emocji, afektów). Koncerty 31 maja i 1 czerwca w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii poprowadzi Anna Sułkowska-Migoń.

***

Bilety na koncerty festiwalowe dostępne od 14 kwietnia 2025 na stronie bilety.sinfoniavarsovia.org oraz w sprzedaży stacjonarnej w biurze Sinfonii Varsovii (w dni robocze w godzinach 11:00–17:00, z wyjątkiem 23 kwietnia i 2 maja 2025) i w kasach w miejscach wydarzeń na godzinę przed danym koncertem lub do 30 minut po koncercie. Bilety można nabyć w następujących cenach: koncert inauguracyjny 10 maja – 100/80/60/40 zł, koncert w Nowej Miodowej 17 maja – 40/30 zł, koncert w Audytorium Muzeum Historii Polski 6 czerwca – 80/50 zł, koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia (22 maja, 12 i 16 czerwca) i w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii (31 maja i 1 czerwca) – 60/40 zł. Wstęp na koncert 9 czerwca na dziedzińcu SWPS jest wolny.

Więcej informacji na temat wydarzeń festiwalu na stronie oraz Facebooku i Instagramie Sinfonii Varsovii.

***

Śniąc o Warszawie – Inauguracja

Sobota, 10 maja 2025, godz. 18:00

Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, ul. Elekcyjna 17, Warszawa

Inauguracja sezonu artystycznego Amfiteatru Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Aleksander Dębicz fortepian*
Marcin Masecki fortepian**
Hyuk Lee fortepian***
Sinfonia Varsovia
Marta Kluczyńska
dyrygentka

Mariusz Szczygieł prowadzenie koncertu

Program: [100’]

Grażyna Bacewicz Uwertura na orkiestrę symfoniczną (1943) [6’]
Richard Addinsell Koncert warszawski (Warsaw Concerto) na fortepian i orkiestrę (1941)* [9’]
Władysław Szpilman Concertino na fortepian i orkiestrę (1940)** [12’]
Andrzej Panufnik Procesja dla pokoju (A Procession for Peace, 1982–83) [8’]
Witold Lutosławski Wariacje na temat Paganiniego na fortepian i orkiestrę (1941, ork. 1977–78)*** [12’]
Henryk Czyż Etiuda na orkiestrę (1949) [4’]

„Smyczki w górę” – Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Sobota, 17 maja 2025, godz. 18:00

Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1, ul. Rakowiecka 21, Warszawa

Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Orkiestra smyczkowa 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Maciej Siwek perkusja

Adam Siebers skrzypce, prowadzenie, opieka artystyczna

Malina Sarnowska prowadzenie koncertu

Program: [90’]

Mieczysław Wajnberg I Symfonia kameralna na orkiestrę smyczkową op. 145 [25’]
I. Allegro
II. Andante
III. Allegretto
IV. Presto
Jean Sibelius Suita Rakastava (Kochający) op. 14 w wersji na orkiestrę [11’]
I. Rakastava (Kochający): Andante con moto
II. Rakastetun tie (Droga kochającego): Allegretto
III. Hyvää iltaa… Jää hyvästi (Dobry wieczór… żegnaj!): Andantino

przerwa [15’]

Antonín Dvořák Serenada na smyczki E-dur op. 22 [27’]
I. Moderato
II. Tempo di valse – Trio
III. Scherzo: Vivace
IV. Larghetto
V. Finale: Allegro vivace

„Koncertując” na orkiestrę

Czwartek, 22 maja 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Yamen Saadi skrzypce (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich)
Avri Levitan altówka
Sinfonia Varsovia
Martin Rajna
dyrygent (główny dyrygent Węgierskiej Opery Państwowej w Budapeszcie)

Program: [100’]

Carl Maria von Weber Uwertura do opery Wolny strzelec (Der Freischütz) [10’]
Wolfgang Amadeus Mozart Symfonia koncertująca Es-dur na skrzypce, altówkę i orkiestrę K.364/320d [30’]
I. Allegro maestoso
II. Andante
III. Presto

przerwa [15’]

Béla Bartók Koncert na orkiestrę BB.123 [36’]
I. Introduzione: Andante non troppo – Allegro vivace
II. Giuoco delle coppie: Allegretto scherzando
III. Elegia: Andante non troppo
IV. Intermezzo interrotto: Allegretto
V. Finale: Pesante – Presto

Inny punkt słyszenia

Sobota, 31 maja 2025, godz. 18:00

Niedziela, 1 czerwca 2025, godz. 16:00

Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii, ul. Grochowska 272, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia
Anna Sułkowska-Migoń
dyrygentka

Olivia Bujnowicz-Wadowska, Hanna Turonek prowadzenie koncertu

Program: [150’]

Edvard Grieg I Suita Peer Gynt op. 46
Poranek (Morgenstemning)
Śmierć Azy (Åses død)
Taniec Anitry (Anitras dans)
W grocie króla gór (I Dovregubbens hall)
Camille Saint-Saēns Bacchanale z opery Samson i Dalila op. 47 [8’]

przerwa [30’]

Georges Bizet I Suita z opery Carmen (oprac. Fritz Hoffmann) [12’]
Preludium i aragonaise
Intermezzo
Seguidilla

Les Dragons d’Alcala (Dragoni z Alkali)
Les Toréadors (Torreadorzy)
Witold Lutosławski Mała suita [11’]
Fujarka
Hurra Polka
Piosenka
Taniec

przerwa [30’]

Franz Schubert Allegro moderato (cz. I) z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej D.759 [12’]
Nikołaj Rimski-Korsakow
Święta w Bagdadzie. Morze. Okręt rozbija się o skałę, na której wznosi się żelazny posąg jeźdźca. Zakończenie (cz. IV) z Suity symfonicznej Szeherezada op. 35 [11’]

Mille affetti

Piątek, 6 czerwca 2025, godz. 19:00

Audytorium Muzeum Historii Polski, ul. Gwardii 1, Warszawa

Recital wokalny z orkiestrą

Wykonawcy:

Bruno de Sá sopran
Sinfonia Varsovia
Ewa Mrowca
klawesyn, pozytyw organowy (basso continuo)
Jarosław Thiel dyrygent

Program: [100’]

Wolfgang Amadeus Mozart Uwertura do opery Mitrydates, król Pontu (Mitridate, re di Ponto) K.87/74a [6’]
Wolfgang Amadeus Mozart Exsultate, jubilate K.165/158a (wersja salzburska, 1779) [14’]
I. Exsultate, jubilate (Allegro)
II. Recytatyw Fulget amica dies
III. Tu virginum corona (Andante)
IV. Alleluja (Allegro)
Joseph Haydn Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isola disabitata) Hob.XXVIII:9 [8’]
Johann Friedrich Reichardt Voi sacre piante i Deh! soccori o padre il figlio, recytatyw i aria Perseo z opery Andromeda (Berlin, 1788) [10’]

przerwa [15’]

Luigi Caruso In mezzo a mille affanni, aria Lindoro z opery Wielbiciel muzyki (Il fanatico per la musica, Rzym, 1781) [6’]
Franz Ignaz Beck Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isle déserte, Bordeaux, 1779) [6’]
Felice Alessandri Se possono tanto luci vezzose, aria Poro z opery Aleksander w Indiach (Alessandro nell’Indie, Genua, 1780) [6′]
Joseph Martin Kraus Larghetto i Finale: Allegro (cz. II i III) z Symfonii Es-dur VB 144 [13’]
Luigi Cherubini No, non cercar per ora i La gran vendetta ancora, recytatyw i aria Lauso z opery Mezencjusz, król Etrurii (Mesenzio, rè d’Etruria, Florencja, 1782) [6’]

Brass na kampusie

Poniedziałek, 9 czerwca 2025, godz. 18:00

Dziedziniec Uniwersytetu SWPS, ul. Chodakowska 19/31, Warszawa

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia Brass

Magda Miśka-Jackowska prowadzenie koncertu

Program: [60’]

Standardy jazzowe i opracowania muzyki popularnej

Ernesto Lecuona Malagueña (oprac. Stuart Malcolm)
David Foster Winter Games (oprac. Eric Miyashiro)
Astor Piazzolla Libertango (oprac. Niki Wuethrich)
Michael Giacchino The Incredibles (oprac.
Jock McKenzie)
Maurice White In the Stone (oprac. Paul Murha / Will Rapp)
Louis Prima Sing Sing Sing (oprac. Jock McKenzie)
Jock McKenzie Django
Quincy Jones Soul Bossa Nova (oprac.
Jock McKenzie)
Czesław Niemen Sen o Warszawie (oprac. Roger Ardente)

Rogów czar

Czwartek, 12 czerwca 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Yun Zeng waltornia (I waltornista Berlińskich Filharmoników)
Łukasz Podłucki waltornia
Krzysztof Stencel waltornia
Paweł Piętka waltornia
Sinfonia Varsovia
Andreas Wittmann
dyrygent

Program: [90’]

Felix Mendelssohn-Bartholdy Uwertura koncertowa Piękna Meluzyna (Die schöne Melusine) op. 32 [11’]
Robert Schumann Konzertstück F-dur op. 86 na cztery rogi i orkiestrę [19′]
I. Lebhaft
II.
Romanze: Ziemlich langsam, doch nicht schleppend
III. Sehr lebhaft

przerwa [15‘]

Antonín Dvořák VIII Symfonia G-dur op. 88 [35’]
I. Allegro con brio
II. Adagio
III.
Allegretto grazioso
IV. Allegro ma non troppo

Koncert zamknięcia

Poniedziałek, 16 czerwca 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia
Ian Hobson
dyrygent, fortepian

Program: [115’]

Maurycy Moszkowski Nachtstück (Utwór nocny) oraz Sarabanda i double z baletu Laurin op. 53 [10’]
Maurycy Moszkowski III Suita na orkiestrę op. 79 [27’]
I. Allegro
II.
Molto moderato
III. Tempo di valse, non troppo allegro
IV. Allegro deciso

przerwa [15’]

George Gershwin Błękitna rapsodia (Rhapsody in Blue) na fortepian i orkiestrę [16’]
Don Gillis Symfonia nr 5 i ½ [17’]
I. Perpetual Emotion (Quite fast in a gay manner)
II. Spiritual? (Slowly)
III. Scherzofrenia (Briskly in a gay manner)
IV.
Conclusion! (Quite fast)

Ciekawostki

Komu powierzyć sprzątanie mieszkania Warszawa

Jak zaplanować remont w mieszkania?

Berberyna - czy pomaga na trawienie?

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?

Idealne miejsce na rodzinny wypoczynek w Jeleniej Górze

Imprezy integracyjne i pikniki firmowe

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym

Paranoja

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?

Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?

Alkoholowe inspiracje dla przyszłych par młodych

Strategie zarządzania kapitałem w zakładach bukmacherskich

5 kolekcji dywanów do salonu

Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?

Czy dzieci w wieku przedszkolnym potrzebują odzieży chroniącej przed deszczem?

Twoje dziecko ma ataki histerii? Sprawdź jak mu pomóc radzić sobie z emocjami

Wynajem samochodu na tydzień w Warszawie

Z terenówką w nieznane - od plaży po przełęcz

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Niezawodna ochrona przed wodą

Zalety i wady pisuarów bezwodnych

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Impreza Halloween w Warszawie już w tę sobotę

Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?

Zamki i pałace na Morawach

Podróż Polska-Szwajcaria Busem

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę

Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców

Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu

Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?

Idealne kosze prezentowe na Święta

Jak zorganizować udany event na gokartach i jakie są koszty?

Joga w terenie. Jak przygotować się do praktyki w terenie?

Żywopłot – praktyczne przemyślenia

Atrakcje w Jantarze

Agencja eventowa w Warszawie? Wiemy, którą firmę wybrać

Skup książek Warszawa

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Medical App Development

Kursy maturalne w Warszawie

Zabawki dla dzieci w każdym wieku

Wesele i Kawalerski w Górach

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Modny dodatek nie tylko na Halloween

3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Jakie buty na jesień? 5 propozycji na ciekawe stylistyki

Jak zaplanować oświetlenie salonu?

Jak bezproblemowo przeprowadzić remont mieszkania w bloku?

Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania

Ta która przeżyła...

Pokaz mody przerwany przez zabójstwo

5 pomysłów na prezent ślubny

Czy warto zlecić remont firmie?

Ręczne pranie kanapy czy profesjonalne czyszczenie – co wybrać?

Jak działa SMS API? Automatyzacja i skuteczność w komunikacji

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Biuro rachunkowe czy księgowość przez internet?

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Jak mieszka się na Mokotowie?

Przekąski na urodzinowe przyjęcie

Jaki sport warto uprawiać na wiosnę

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Niebo nad Polską pełne samolotów

Jakie zaproszenia ślubne warto wybrać?

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Dlaczego Firmy Przeprowadzkowe są Potrzebne?

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Okulista Warszawa Wesoła - kompleksowa pomoc dla zdrowia oczu

HPV a brodawki - co warto wiedzieć?

Agencja ochrony Warszawa: zadbaj o bezpieczeństwo na każdym poziomie

Automatyzacja procesów rozliczania czasu pracy dzięki biometrii

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Jak działa SMS API

Rola gier w rozwoju dzieci

Jak najlepiej ubezpieczyć dziecko na rok szkolny 2022/23?

Atrakcje dla dzieci w Holiday Golden Resort

Najlepsze centra ogrodnicze w Krakowie

Zatańcz ze mną!

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Co ile ćwiczyć brzuch?

Zamawianie online

Problemy ze snem?

Druk 3D z nylonem

Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Dlaczego Twoja strona nie pozycjonuje się w Google?

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki

Kurs fotografii online z certyfikatem – czy warto czy może jednak stacjonarnie?

Muzyka, której szukasz

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?

Nowa generacja klejów do zabawy - kleje pva

Tak to miało być...

Bezpieczne Sylwestrowe Szaleństwo

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Który sklep jest najtańszy: Lidl czy Biedronka?

Gdzie sprawdzają się ogrodzenia grzebieniowe i dlaczego je wybrać?

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Specjalny wysłannik donosi...

Kontenery na wynajem – idealne rozwiązanie do wywozu gruzu i odpadów

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

To nie musi kosztować...

Klamki do drzwi - na jakie aspekty zwrócić uwagę podczas ich wyboru?

Książki szkolne dla najmłodszych

Usługi Tworzenia Stron Internetowych

Zmiany w Przepisach Podatkowych na Rok 2024: Co Musisz Wiedzieć

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych

Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach

Opuchlizna nóg - jak z nią walczyć?

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Luksusowe aranżacje: jak stylowo połączyć nowoczesne klamki drzwiowe z ekskluzywnym wystrojem wnętrza?

Komfort i elegancja w centrum Krakowa

Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?

Petsitters - domy tymczasowe dla zwierząt domowych

Spodenki rowerowe z wkładką, czyli słuszny wybór dla pasjonatów kolarstwa

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Podstawy pozycjonowania stron WWW

Czy warto zatrudnić firmę do sprzątania?

Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Jakie są korzyści treningu karate dla dzieci?

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Jak sprawdzić, czy korzystamy z usług legalnego bukmachera?

Wykorzystanie uprawnień budowlanych w małych i dużych przedsiębiorstwach

Zalety kursów online przygotowujących do matury z matematyki

Sprzątanie biur w Warszawie - adres, który trzeba znać

Co sprawia największe trudności w nauce języka angielskiego i jak można to zmienić?

Deski gastronomiczne, na które warto zwrócić uwagę

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Zakupy z personal shopperem

Wdrażanie HACCP Warszawa

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?

Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta

Jak pozyskać nowych klientów w branży fitness?

Nie masz pomysłu co podarować siostrze pod choinkę ? Sprawdź te propozycje

Luksusowe wille w Konstancinie

Godność i szacunek w trudnych chwilach

Przełam rutynę i zorganizuj wyjątkową randkę. Jak? Podpowiadamy!

Dlaczego warto skorzystać z Bookero

5 pomysłów na zabawę z psem

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Naprawa iphone

Czym jest burza? Jak powstaje i gdzie jest na żywo na mapie

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego przedsiębiorcy powinni je stosować?

Kamizelka wraca na salony

Czym się charakteryzują lampy UV do wody?

Kompleksowe sprzątanie mieszkania - Warszawa, Kraków, Wrocław

Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu

 Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu po raz 25.

– jubileuszowa edycja

Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka

10 maja – 16 czerwca 2025

Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku im. gen. Józefa Sowińskiego (ul. Elekcyjna 17)

Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1 (ul. Rakowiecka 21)

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59)

Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii (ul. Grochowska 272)

Audytorium Muzeum Historii Polski (ul. Gwardii 1)

Dziedziniec Uniwersytetu SWPS (ul. Chodakowska 19/31)

Ruszyła sprzedaż biletów na 25. Festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu. Orkiestra również i w tym roku wyruszy w muzyczną podróż po Warszawie i da dziewięć koncertów w różnych punktach na koncertowej mapie stolicy. U boku Sinfonii Varsovii wystąpią zaproszeni artyści, tacy jak Aleksander Dębicz, Marcin Masecki, Hyuk Lee, Yamen Saadi, Avri Levitan, Bruno de Sá czy Yun Zeng. Na podeście dyrygenckim staną: Marta Kluczyńska, Martin Rajna, Anna Sułkowska-Migoń, Jarosław Thiel, Andreas Wittmann, Ian Hobson.

 

Warszawskie tournée

Sinfonia Varsovia kontynuuje swoją podróż po Warszawie. Poza letnim Pawilonem Koncertowym przy ulicy Grochowskiej 272, w którym festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu odbywał się w całości w latach 2020–2023, muzycy zagoszczą również w Amfiteatrze Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Audytorium Muzeum Historii Polski i na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS.

Koncerty poza siedzibą Sinfonii Varsovii to powrót do pierwotnych założeń Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka. Od 2001 orkiestra przez prawie 20 kolejnych lat odwiedzała różne, często nietypowe przestrzenie koncertowe stolicy: domy kultury, kościoły, muzea, amfiteatry i sceny na świeżym powietrzu. Edycje 24. i 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu to przywrócenie tej tradycji i wyjście naprzeciw mieszkańcom innych dzielnic Warszawy: Pragi-Południe, Mokotowa, Woli i Żoliborza.

 

Od klasyki po jazz

Repertuar tegorocznych koncertów festiwalowych jest równie zróżnicowany jak przestrzenie, w których wystąpi Sinfonia Varsovia. Publiczność będzie mogła posłuchać nie tylko arcydzieł XVIII- i XIX-wiecznej muzyki klasycznej, lecz także utworów skomponowanych w ubiegłym stuleciu oraz standardów jazzowych i opracowań muzyki popularnej na skład trzynastoosobowej formacji Sinfonia Varsovia Brass. Na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS 9 czerwca muzycy grup instrumentów dętych blaszanych i instrumentów perkusyjnych wykonają aranżacje utworów twórców takich jak: Ernesto Lecuona, David Foster, Astor Piazzolla, Michael Giacchino, Maurice White, Louis Prima, Jock McKenzie, Quincy Jones, Czesław Niemen.

W programie pojawią się również akcenty warszawskie – na koncercie inauguracyjnym 10 maja zabrzmią przede wszystkim utwory kompozytorów polskich, w tym dzieła pisane w Warszawie w trakcie II wojny światowej. Tematyką tego koncertu Sinfonia Varsovia wpisuje się w tegoroczne obchody 80-lecia odbudowy stolicy, w ramach którego instytucja jesienią da premierę zamówionej przez siebie opery o Warszawie pt. Najlepsze miasto świata, z muzyką Cezarego Duchnowskiego.

W ramach festiwalu powróci również zeszłoroczny wyjątkowy format koncertu – Inny punkt słyszenia. Publiczność po raz kolejny będzie mogła usiąść wewnątrz orkiestry i usłyszeć, jak popularne utwory brzmią z perspektywy wykonawców. Na koncertach 31 maja i 1 czerwca (koncert powtórzony z tym samym programem) zostaną wykonane tzw. hity muzyki klasycznej, m.in. I Suita Peer Gynt Edvarda Griega, I Suita z opery Carmen Bizeta czy cz. I z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej Franza Schuberta. O tajnikach pracy w orkiestrze opowiedzą artystki Sinfonii Varsovii – skrzypaczka Olivia Bujnowicz-Wadowska i flecistka Hanna Turonek – które wystąpią również w rolach prowadzących.

 

Różne oblicza orkiestry

W centrum 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu stoi orkiestra, która w ramach festiwalu zaprezentuje się w różnych odsłonach. Publiczność będzie miała możliwość usłyszeć nie tylko orkiestrę symfoniczną, lecz także formację brassową czy kameralną orkiestrę smyczkową – w tym składzie zaprezentują się 17 maja uczestnicy 13. Akademii Sinfonia Varsovia w Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1. Młodych instrumentalistów od pulpitu poprowadzi II koncertmistrz Sinfonii Varsovii Adam Siebers, a słownym komentarzem koncert dopełni Malina Sarnowska, koordynatorka programu Akademia Sinfonia Varsovia. Z kolei 6 czerwca muzycy Sinfonii Varsovii zaprezentują utwory zaliczające się do muzyki dawnej – do orkiestry pod batutą Jarosława Thiela (dyrektora artystycznego Wrocławskiej Orkiestry Barokowej) dołączy klawesynistka Ewa Mrowca, która wykona partię basso continuo.

 

Goście z Polski i z zagranicy

U boku muzyków Sinfonii Varsovii zaprezentują się w tym roku pianiści Aleksander Dębicz, Marcin Masecki i Hyuk Lee w ramach koncertu inauguracyjnego, poprowadzonego przez dyrygentkę Martę Kluczyńską. Jako konferansjer wystąpi wtedy również reportażysta i pisarz Mariusz Szczygieł. Na koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia przybędą: 22 maja skrzypek Yamen Saadi (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich), altowiolista Avri Levitan i dyrygent Martin Rajna (główny dyrektor Opery w Budapeszcie); 12 czerwca waltornista Yun Zeng (I waltornista Berlińskich Filharmoników), który wystąpi jako solista wraz z waltornistami Sinfonii Varsovii Łukaszem Podłuckim, Krzysztofem Stenclem i Pawłem Piętką pod batutą Andreasa Wittmanna; 16 czerwca gościnny dyrygent Sinfonii Varsovii Ian Hobson, tego wieczoru występujący także w roli pianisty. Na festiwalu zaśpiewa również brazylijski sopranista Bruno de Sá, który 6 czerwca w Audytorium Muzeum Historii Polski zaprezentuje materiał ze swojej drugiej płyty Mille affetti (dosł. Tysiąc emocji, afektów). Koncerty 31 maja i 1 czerwca w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii poprowadzi Anna Sułkowska-Migoń.

***

Bilety na koncerty festiwalowe dostępne od 14 kwietnia 2025 na stronie bilety.sinfoniavarsovia.org oraz w sprzedaży stacjonarnej w biurze Sinfonii Varsovii (w dni robocze w godzinach 11:00–17:00, z wyjątkiem 23 kwietnia i 2 maja 2025) i w kasach w miejscach wydarzeń na godzinę przed danym koncertem lub do 30 minut po koncercie. Bilety można nabyć w następujących cenach: koncert inauguracyjny 10 maja – 100/80/60/40 zł, koncert w Nowej Miodowej 17 maja – 40/30 zł, koncert w Audytorium Muzeum Historii Polski 6 czerwca – 80/50 zł, koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia (22 maja, 12 i 16 czerwca) i w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii (31 maja i 1 czerwca) – 60/40 zł. Wstęp na koncert 9 czerwca na dziedzińcu SWPS jest wolny.

Więcej informacji na temat wydarzeń festiwalu na stronie oraz Facebooku i Instagramie Sinfonii Varsovii.

***

Śniąc o Warszawie – Inauguracja

Sobota, 10 maja 2025, godz. 18:00

Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, ul. Elekcyjna 17, Warszawa

Inauguracja sezonu artystycznego Amfiteatru Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Aleksander Dębicz fortepian*
Marcin Masecki fortepian**
Hyuk Lee fortepian***
Sinfonia Varsovia
Marta Kluczyńska
dyrygentka

Mariusz Szczygieł prowadzenie koncertu

Program: [100’]

Grażyna Bacewicz Uwertura na orkiestrę symfoniczną (1943) [6’]
Richard Addinsell Koncert warszawski (Warsaw Concerto) na fortepian i orkiestrę (1941)* [9’]
Władysław Szpilman Concertino na fortepian i orkiestrę (1940)** [12’]
Andrzej Panufnik Procesja dla pokoju (A Procession for Peace, 1982–83) [8’]
Witold Lutosławski Wariacje na temat Paganiniego na fortepian i orkiestrę (1941, ork. 1977–78)*** [12’]
Henryk Czyż Etiuda na orkiestrę (1949) [4’]

„Smyczki w górę” – Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Sobota, 17 maja 2025, godz. 18:00

Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1, ul. Rakowiecka 21, Warszawa

Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Orkiestra smyczkowa 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Maciej Siwek perkusja

Adam Siebers skrzypce, prowadzenie, opieka artystyczna

Malina Sarnowska prowadzenie koncertu

Program: [90’]

Mieczysław Wajnberg I Symfonia kameralna na orkiestrę smyczkową op. 145 [25’]
I. Allegro
II. Andante
III. Allegretto
IV. Presto
Jean Sibelius Suita Rakastava (Kochający) op. 14 w wersji na orkiestrę [11’]
I. Rakastava (Kochający): Andante con moto
II. Rakastetun tie (Droga kochającego): Allegretto
III. Hyvää iltaa… Jää hyvästi (Dobry wieczór… żegnaj!): Andantino

przerwa [15’]

Antonín Dvořák Serenada na smyczki E-dur op. 22 [27’]
I. Moderato
II. Tempo di valse – Trio
III. Scherzo: Vivace
IV. Larghetto
V. Finale: Allegro vivace

„Koncertując” na orkiestrę

Czwartek, 22 maja 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Yamen Saadi skrzypce (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich)
Avri Levitan altówka
Sinfonia Varsovia
Martin Rajna
dyrygent (główny dyrygent Węgierskiej Opery Państwowej w Budapeszcie)

Program: [100’]

Carl Maria von Weber Uwertura do opery Wolny strzelec (Der Freischütz) [10’]
Wolfgang Amadeus Mozart Symfonia koncertująca Es-dur na skrzypce, altówkę i orkiestrę K.364/320d [30’]
I. Allegro maestoso
II. Andante
III. Presto

przerwa [15’]

Béla Bartók Koncert na orkiestrę BB.123 [36’]
I. Introduzione: Andante non troppo – Allegro vivace
II. Giuoco delle coppie: Allegretto scherzando
III. Elegia: Andante non troppo
IV. Intermezzo interrotto: Allegretto
V. Finale: Pesante – Presto

Inny punkt słyszenia

Sobota, 31 maja 2025, godz. 18:00

Niedziela, 1 czerwca 2025, godz. 16:00

Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii, ul. Grochowska 272, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia
Anna Sułkowska-Migoń
dyrygentka

Olivia Bujnowicz-Wadowska, Hanna Turonek prowadzenie koncertu

Program: [150’]

Edvard Grieg I Suita Peer Gynt op. 46
Poranek (Morgenstemning)
Śmierć Azy (Åses død)
Taniec Anitry (Anitras dans)
W grocie króla gór (I Dovregubbens hall)
Camille Saint-Saēns Bacchanale z opery Samson i Dalila op. 47 [8’]

przerwa [30’]

Georges Bizet I Suita z opery Carmen (oprac. Fritz Hoffmann) [12’]
Preludium i aragonaise
Intermezzo
Seguidilla

Les Dragons d’Alcala (Dragoni z Alkali)
Les Toréadors (Torreadorzy)
Witold Lutosławski Mała suita [11’]
Fujarka
Hurra Polka
Piosenka
Taniec

przerwa [30’]

Franz Schubert Allegro moderato (cz. I) z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej D.759 [12’]
Nikołaj Rimski-Korsakow
Święta w Bagdadzie. Morze. Okręt rozbija się o skałę, na której wznosi się żelazny posąg jeźdźca. Zakończenie (cz. IV) z Suity symfonicznej Szeherezada op. 35 [11’]

Mille affetti

Piątek, 6 czerwca 2025, godz. 19:00

Audytorium Muzeum Historii Polski, ul. Gwardii 1, Warszawa

Recital wokalny z orkiestrą

Wykonawcy:

Bruno de Sá sopran
Sinfonia Varsovia
Ewa Mrowca
klawesyn, pozytyw organowy (basso continuo)
Jarosław Thiel dyrygent

Program: [100’]

Wolfgang Amadeus Mozart Uwertura do opery Mitrydates, król Pontu (Mitridate, re di Ponto) K.87/74a [6’]
Wolfgang Amadeus Mozart Exsultate, jubilate K.165/158a (wersja salzburska, 1779) [14’]
I. Exsultate, jubilate (Allegro)
II. Recytatyw Fulget amica dies
III. Tu virginum corona (Andante)
IV. Alleluja (Allegro)
Joseph Haydn Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isola disabitata) Hob.XXVIII:9 [8’]
Johann Friedrich Reichardt Voi sacre piante i Deh! soccori o padre il figlio, recytatyw i aria Perseo z opery Andromeda (Berlin, 1788) [10’]

przerwa [15’]

Luigi Caruso In mezzo a mille affanni, aria Lindoro z opery Wielbiciel muzyki (Il fanatico per la musica, Rzym, 1781) [6’]
Franz Ignaz Beck Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isle déserte, Bordeaux, 1779) [6’]
Felice Alessandri Se possono tanto luci vezzose, aria Poro z opery Aleksander w Indiach (Alessandro nell’Indie, Genua, 1780) [6′]
Joseph Martin Kraus Larghetto i Finale: Allegro (cz. II i III) z Symfonii Es-dur VB 144 [13’]
Luigi Cherubini No, non cercar per ora i La gran vendetta ancora, recytatyw i aria Lauso z opery Mezencjusz, król Etrurii (Mesenzio, rè d’Etruria, Florencja, 1782) [6’]

Brass na kampusie

Poniedziałek, 9 czerwca 2025, godz. 18:00

Dziedziniec Uniwersytetu SWPS, ul. Chodakowska 19/31, Warszawa

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia Brass

Magda Miśka-Jackowska prowadzenie koncertu

Program: [60’]

Standardy jazzowe i opracowania muzyki popularnej

Ernesto Lecuona Malagueña (oprac. Stuart Malcolm)
David Foster Winter Games (oprac. Eric Miyashiro)
Astor Piazzolla Libertango (oprac. Niki Wuethrich)
Michael Giacchino The Incredibles (oprac.
Jock McKenzie)
Maurice White In the Stone (oprac. Paul Murha / Will Rapp)
Louis Prima Sing Sing Sing (oprac. Jock McKenzie)
Jock McKenzie Django
Quincy Jones Soul Bossa Nova (oprac.
Jock McKenzie)
Czesław Niemen Sen o Warszawie (oprac. Roger Ardente)

Rogów czar

Czwartek, 12 czerwca 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Yun Zeng waltornia (I waltornista Berlińskich Filharmoników)
Łukasz Podłucki waltornia
Krzysztof Stencel waltornia
Paweł Piętka waltornia
Sinfonia Varsovia
Andreas Wittmann
dyrygent

Program: [90’]

Felix Mendelssohn-Bartholdy Uwertura koncertowa Piękna Meluzyna (Die schöne Melusine) op. 32 [11’]
Robert Schumann Konzertstück F-dur op. 86 na cztery rogi i orkiestrę [19′]
I. Lebhaft
II.
Romanze: Ziemlich langsam, doch nicht schleppend
III. Sehr lebhaft

przerwa [15‘]

Antonín Dvořák VIII Symfonia G-dur op. 88 [35’]
I. Allegro con brio
II. Adagio
III.
Allegretto grazioso
IV. Allegro ma non troppo

Koncert zamknięcia

Poniedziałek, 16 czerwca 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia
Ian Hobson
dyrygent, fortepian

Program: [115’]

Maurycy Moszkowski Nachtstück (Utwór nocny) oraz Sarabanda i double z baletu Laurin op. 53 [10’]
Maurycy Moszkowski III Suita na orkiestrę op. 79 [27’]
I. Allegro
II.
Molto moderato
III. Tempo di valse, non troppo allegro
IV. Allegro deciso

przerwa [15’]

George Gershwin Błękitna rapsodia (Rhapsody in Blue) na fortepian i orkiestrę [16’]
Don Gillis Symfonia nr 5 i ½ [17’]
I. Perpetual Emotion (Quite fast in a gay manner)
II. Spiritual? (Slowly)
III. Scherzofrenia (Briskly in a gay manner)
IV.
Conclusion! (Quite fast)

Adres

Warszawa

Termin

Od 2025-05-10 , Do 2025-06-16

Reklama

Ciekawostki