• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666
IMPREZY / kultura i wiedza

Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu

Adres

Warszawa

Termin

Od 2025-06-12 19:00:00
Do 2025-06-16

 Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu po raz 25.

– jubileuszowa edycja

Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka

10 maja – 16 czerwca 2025

Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku im. gen. Józefa Sowińskiego (ul. Elekcyjna 17)

Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1 (ul. Rakowiecka 21)

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59)

Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii (ul. Grochowska 272)

Audytorium Muzeum Historii Polski (ul. Gwardii 1)

Dziedziniec Uniwersytetu SWPS (ul. Chodakowska 19/31)

Ruszyła sprzedaż biletów na 25. Festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu. Orkiestra również i w tym roku wyruszy w muzyczną podróż po Warszawie i da dziewięć koncertów w różnych punktach na koncertowej mapie stolicy. U boku Sinfonii Varsovii wystąpią zaproszeni artyści, tacy jak Aleksander Dębicz, Marcin Masecki, Hyuk Lee, Yamen Saadi, Avri Levitan, Bruno de Sá czy Yun Zeng. Na podeście dyrygenckim staną: Marta Kluczyńska, Martin Rajna, Anna Sułkowska-Migoń, Jarosław Thiel, Andreas Wittmann, Ian Hobson.

 

Warszawskie tournée

Sinfonia Varsovia kontynuuje swoją podróż po Warszawie. Poza letnim Pawilonem Koncertowym przy ulicy Grochowskiej 272, w którym festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu odbywał się w całości w latach 2020–2023, muzycy zagoszczą również w Amfiteatrze Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Audytorium Muzeum Historii Polski i na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS.

Koncerty poza siedzibą Sinfonii Varsovii to powrót do pierwotnych założeń Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka. Od 2001 orkiestra przez prawie 20 kolejnych lat odwiedzała różne, często nietypowe przestrzenie koncertowe stolicy: domy kultury, kościoły, muzea, amfiteatry i sceny na świeżym powietrzu. Edycje 24. i 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu to przywrócenie tej tradycji i wyjście naprzeciw mieszkańcom innych dzielnic Warszawy: Pragi-Południe, Mokotowa, Woli i Żoliborza.

 

Od klasyki po jazz

Repertuar tegorocznych koncertów festiwalowych jest równie zróżnicowany jak przestrzenie, w których wystąpi Sinfonia Varsovia. Publiczność będzie mogła posłuchać nie tylko arcydzieł XVIII- i XIX-wiecznej muzyki klasycznej, lecz także utworów skomponowanych w ubiegłym stuleciu oraz standardów jazzowych i opracowań muzyki popularnej na skład trzynastoosobowej formacji Sinfonia Varsovia Brass. Na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS 9 czerwca muzycy grup instrumentów dętych blaszanych i instrumentów perkusyjnych wykonają aranżacje utworów twórców takich jak: Ernesto Lecuona, David Foster, Astor Piazzolla, Michael Giacchino, Maurice White, Louis Prima, Jock McKenzie, Quincy Jones, Czesław Niemen.

W programie pojawią się również akcenty warszawskie – na koncercie inauguracyjnym 10 maja zabrzmią przede wszystkim utwory kompozytorów polskich, w tym dzieła pisane w Warszawie w trakcie II wojny światowej. Tematyką tego koncertu Sinfonia Varsovia wpisuje się w tegoroczne obchody 80-lecia odbudowy stolicy, w ramach którego instytucja jesienią da premierę zamówionej przez siebie opery o Warszawie pt. Najlepsze miasto świata, z muzyką Cezarego Duchnowskiego.

W ramach festiwalu powróci również zeszłoroczny wyjątkowy format koncertu – Inny punkt słyszenia. Publiczność po raz kolejny będzie mogła usiąść wewnątrz orkiestry i usłyszeć, jak popularne utwory brzmią z perspektywy wykonawców. Na koncertach 31 maja i 1 czerwca (koncert powtórzony z tym samym programem) zostaną wykonane tzw. hity muzyki klasycznej, m.in. I Suita Peer Gynt Edvarda Griega, I Suita z opery Carmen Bizeta czy cz. I z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej Franza Schuberta. O tajnikach pracy w orkiestrze opowiedzą artystki Sinfonii Varsovii – skrzypaczka Olivia Bujnowicz-Wadowska i flecistka Hanna Turonek – które wystąpią również w rolach prowadzących.

 

Różne oblicza orkiestry

W centrum 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu stoi orkiestra, która w ramach festiwalu zaprezentuje się w różnych odsłonach. Publiczność będzie miała możliwość usłyszeć nie tylko orkiestrę symfoniczną, lecz także formację brassową czy kameralną orkiestrę smyczkową – w tym składzie zaprezentują się 17 maja uczestnicy 13. Akademii Sinfonia Varsovia w Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1. Młodych instrumentalistów od pulpitu poprowadzi II koncertmistrz Sinfonii Varsovii Adam Siebers, a słownym komentarzem koncert dopełni Malina Sarnowska, koordynatorka programu Akademia Sinfonia Varsovia. Z kolei 6 czerwca muzycy Sinfonii Varsovii zaprezentują utwory zaliczające się do muzyki dawnej – do orkiestry pod batutą Jarosława Thiela (dyrektora artystycznego Wrocławskiej Orkiestry Barokowej) dołączy klawesynistka Ewa Mrowca, która wykona partię basso continuo. 

Goście z Polski i z zagranicy

U boku muzyków Sinfonii Varsovii zaprezentują się w tym roku pianiści Aleksander Dębicz, Marcin Masecki i Hyuk Lee w ramach koncertu inauguracyjnego, poprowadzonego przez dyrygentkę Martę Kluczyńską. Jako konferansjer wystąpi wtedy również reportażysta i pisarz Mariusz Szczygieł. Na koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia przybędą: 22 maja skrzypek Yamen Saadi (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich), altowiolista Avri Levitan i dyrygent Martin Rajna (główny dyrektor Opery w Budapeszcie); 12 czerwca waltornista Yun Zeng (I waltornista Berlińskich Filharmoników), który wystąpi jako solista wraz z waltornistami Sinfonii Varsovii Łukaszem Podłuckim, Krzysztofem Stenclem i Pawłem Piętką pod batutą Andreasa Wittmanna; 16 czerwca gościnny dyrygent Sinfonii Varsovii Ian Hobson, tego wieczoru występujący także w roli pianisty. Na festiwalu zaśpiewa również brazylijski sopranista Bruno de Sá, który 6 czerwca w Audytorium Muzeum Historii Polski zaprezentuje materiał ze swojej drugiej płyty Mille affetti (dosł. Tysiąc emocji, afektów). Koncerty 31 maja i 1 czerwca w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii poprowadzi Anna Sułkowska-Migoń.

***

Bilety na koncerty festiwalowe dostępne od 14 kwietnia 2025 na stronie bilety.sinfoniavarsovia.org oraz w sprzedaży stacjonarnej w biurze Sinfonii Varsovii (w dni robocze w godzinach 11:00–17:00, z wyjątkiem 23 kwietnia i 2 maja 2025) i w kasach w miejscach wydarzeń na godzinę przed danym koncertem lub do 30 minut po koncercie. Bilety można nabyć w następujących cenach: koncert inauguracyjny 10 maja – 100/80/60/40 zł, koncert w Nowej Miodowej 17 maja – 40/30 zł, koncert w Audytorium Muzeum Historii Polski 6 czerwca – 80/50 zł, koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia (22 maja, 12 i 16 czerwca) i w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii (31 maja i 1 czerwca) – 60/40 zł. Wstęp na koncert 9 czerwca na dziedzińcu SWPS jest wolny.

Więcej informacji na temat wydarzeń festiwalu na stronie oraz Facebooku i Instagramie Sinfonii Varsovii.

***

Śniąc o Warszawie – Inauguracja

Sobota, 10 maja 2025, godz. 18:00

Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, ul. Elekcyjna 17, Warszawa

Inauguracja sezonu artystycznego Amfiteatru Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Aleksander Dębicz fortepian*
Marcin Masecki fortepian**
Hyuk Lee fortepian***
Sinfonia Varsovia
Marta Kluczyńska
dyrygentka

Mariusz Szczygieł prowadzenie koncertu

Program: [100’]

Grażyna Bacewicz Uwertura na orkiestrę symfoniczną (1943) [6’]
Richard Addinsell Koncert warszawski (Warsaw Concerto) na fortepian i orkiestrę (1941)* [9’]
Władysław Szpilman Concertino na fortepian i orkiestrę (1940)** [12’]
Andrzej Panufnik Procesja dla pokoju (A Procession for Peace, 1982–83) [8’]
Witold Lutosławski Wariacje na temat Paganiniego na fortepian i orkiestrę (1941, ork. 1977–78)*** [12’]
Henryk Czyż Etiuda na orkiestrę (1949) [4’]

„Smyczki w górę” – Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Sobota, 17 maja 2025, godz. 18:00

Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1, ul. Rakowiecka 21, Warszawa

Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Orkiestra smyczkowa 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Maciej Siwek perkusja

Adam Siebers skrzypce, prowadzenie, opieka artystyczna

Malina Sarnowska prowadzenie koncertu

Program: [90’]

Mieczysław Wajnberg I Symfonia kameralna na orkiestrę smyczkową op. 145 [25’]
I. Allegro
II. Andante
III. Allegretto
IV. Presto
Jean Sibelius Suita Rakastava (Kochający) op. 14 w wersji na orkiestrę [11’]
I. Rakastava (Kochający): Andante con moto
II. Rakastetun tie (Droga kochającego): Allegretto
III. Hyvää iltaa… Jää hyvästi (Dobry wieczór… żegnaj!): Andantino

przerwa [15’]

Antonín Dvořák Serenada na smyczki E-dur op. 22 [27’]
I. Moderato
II. Tempo di valse – Trio
III. Scherzo: Vivace
IV. Larghetto
V. Finale: Allegro vivace

„Koncertując” na orkiestrę

Czwartek, 22 maja 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Yamen Saadi skrzypce (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich)
Avri Levitan altówka
Sinfonia Varsovia
Martin Rajna
dyrygent (główny dyrygent Węgierskiej Opery Państwowej w Budapeszcie)

Program: [100’]

Carl Maria von Weber Uwertura do opery Wolny strzelec (Der Freischütz) [10’]
Wolfgang Amadeus Mozart Symfonia koncertująca Es-dur na skrzypce, altówkę i orkiestrę K.364/320d [30’]
I. Allegro maestoso
II. Andante
III. Presto

przerwa [15’]

Béla Bartók Koncert na orkiestrę BB.123 [36’]
I. Introduzione: Andante non troppo – Allegro vivace
II. Giuoco delle coppie: Allegretto scherzando
III. Elegia: Andante non troppo
IV. Intermezzo interrotto: Allegretto
V. Finale: Pesante – Presto

Inny punkt słyszenia

Sobota, 31 maja 2025, godz. 18:00

Niedziela, 1 czerwca 2025, godz. 16:00

Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii, ul. Grochowska 272, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia
Anna Sułkowska-Migoń
dyrygentka

Olivia Bujnowicz-Wadowska, Hanna Turonek prowadzenie koncertu

Program: [150’]

Edvard Grieg I Suita Peer Gynt op. 46
Poranek (Morgenstemning)
Śmierć Azy (Åses død)
Taniec Anitry (Anitras dans)
W grocie króla gór (I Dovregubbens hall)
Camille Saint-Saēns Bacchanale z opery Samson i Dalila op. 47 [8’]

przerwa [30’]

Georges Bizet I Suita z opery Carmen (oprac. Fritz Hoffmann) [12’]
Preludium i aragonaise
Intermezzo
Seguidilla

Les Dragons d’Alcala (Dragoni z Alkali)
Les Toréadors (Torreadorzy)
Witold Lutosławski Mała suita [11’]
Fujarka
Hurra Polka
Piosenka
Taniec

przerwa [30’]

Franz Schubert Allegro moderato (cz. I) z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej D.759 [12’]
Nikołaj Rimski-Korsakow
Święta w Bagdadzie. Morze. Okręt rozbija się o skałę, na której wznosi się żelazny posąg jeźdźca. Zakończenie (cz. IV) z Suity symfonicznej Szeherezada op. 35 [11’]

Mille affetti

Piątek, 6 czerwca 2025, godz. 19:00

Audytorium Muzeum Historii Polski, ul. Gwardii 1, Warszawa

Recital wokalny z orkiestrą

Wykonawcy:

Bruno de Sá sopran
Sinfonia Varsovia
Ewa Mrowca
klawesyn, pozytyw organowy (basso continuo)
Jarosław Thiel dyrygent

Program: [100’]

Wolfgang Amadeus Mozart Uwertura do opery Mitrydates, król Pontu (Mitridate, re di Ponto) K.87/74a [6’]
Wolfgang Amadeus Mozart Exsultate, jubilate K.165/158a (wersja salzburska, 1779) [14’]
I. Exsultate, jubilate (Allegro)
II. Recytatyw Fulget amica dies
III. Tu virginum corona (Andante)
IV. Alleluja (Allegro)
Joseph Haydn Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isola disabitata) Hob.XXVIII:9 [8’]
Johann Friedrich Reichardt Voi sacre piante i Deh! soccori o padre il figlio, recytatyw i aria Perseo z opery Andromeda (Berlin, 1788) [10’]

przerwa [15’]

Luigi Caruso In mezzo a mille affanni, aria Lindoro z opery Wielbiciel muzyki (Il fanatico per la musica, Rzym, 1781) [6’]
Franz Ignaz Beck Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isle déserte, Bordeaux, 1779) [6’]
Felice Alessandri Se possono tanto luci vezzose, aria Poro z opery Aleksander w Indiach (Alessandro nell’Indie, Genua, 1780) [6′]
Joseph Martin Kraus Larghetto i Finale: Allegro (cz. II i III) z Symfonii Es-dur VB 144 [13’]
Luigi Cherubini No, non cercar per ora i La gran vendetta ancora, recytatyw i aria Lauso z opery Mezencjusz, król Etrurii (Mesenzio, rè d’Etruria, Florencja, 1782) [6’]

Brass na kampusie

Poniedziałek, 9 czerwca 2025, godz. 18:00

Dziedziniec Uniwersytetu SWPS, ul. Chodakowska 19/31, Warszawa

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia Brass

Magda Miśka-Jackowska prowadzenie koncertu

Program: [60’]

Standardy jazzowe i opracowania muzyki popularnej

Ernesto Lecuona Malagueña (oprac. Stuart Malcolm)
David Foster Winter Games (oprac. Eric Miyashiro)
Astor Piazzolla Libertango (oprac. Niki Wuethrich)
Michael Giacchino The Incredibles (oprac.
Jock McKenzie)
Maurice White In the Stone (oprac. Paul Murha / Will Rapp)
Louis Prima Sing Sing Sing (oprac. Jock McKenzie)
Jock McKenzie Django
Quincy Jones Soul Bossa Nova (oprac.
Jock McKenzie)
Czesław Niemen Sen o Warszawie (oprac. Roger Ardente)

Rogów czar

Czwartek, 12 czerwca 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Yun Zeng waltornia (I waltornista Berlińskich Filharmoników)
Łukasz Podłucki waltornia
Krzysztof Stencel waltornia
Paweł Piętka waltornia
Sinfonia Varsovia
Andreas Wittmann
dyrygent

Program: [90’]

Felix Mendelssohn-Bartholdy Uwertura koncertowa Piękna Meluzyna (Die schöne Melusine) op. 32 [11’]
Robert Schumann Konzertstück F-dur op. 86 na cztery rogi i orkiestrę [19′]
I. Lebhaft
II.
Romanze: Ziemlich langsam, doch nicht schleppend
III. Sehr lebhaft

przerwa [15‘]

Antonín Dvořák VIII Symfonia G-dur op. 88 [35’]
I. Allegro con brio
II. Adagio
III.
Allegretto grazioso
IV. Allegro ma non troppo

Koncert zamknięcia

Poniedziałek, 16 czerwca 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia
Ian Hobson
dyrygent, fortepian

Program: [115’]

Maurycy Moszkowski Nachtstück (Utwór nocny) oraz Sarabanda i double z baletu Laurin op. 53 [10’]
Maurycy Moszkowski III Suita na orkiestrę op. 79 [27’]
I. Allegro
II.
Molto moderato
III. Tempo di valse, non troppo allegro
IV. Allegro deciso

przerwa [15’]

George Gershwin Błękitna rapsodia (Rhapsody in Blue) na fortepian i orkiestrę [16’]
Don Gillis Symfonia nr 5 i ½ [17’]
I. Perpetual Emotion (Quite fast in a gay manner)
II. Spiritual? (Slowly)
III. Scherzofrenia (Briskly in a gay manner)
IV.
Conclusion! (Quite fast)

Ciekawostki

Skup książek Warszawa

Najlepsze centra ogrodnicze w Krakowie

Idealne miejsce na rodzinny wypoczynek w Jeleniej Górze

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Jak bezproblemowo przeprowadzić remont mieszkania w bloku?

Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Nowa generacja klejów do zabawy - kleje pva

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

To nie musi kosztować...

Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania

Czy warto zatrudnić firmę do sprzątania?

Niebo nad Polską pełne samolotów

Biuro rachunkowe czy księgowość przez internet?

Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych

5 pomysłów na zabawę z psem

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Co sprawia największe trudności w nauce języka angielskiego i jak można to zmienić?

Dlaczego warto skorzystać z Bookero

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Niezawodna ochrona przed wodą

Kompleksowe sprzątanie mieszkania - Warszawa, Kraków, Wrocław

Rola gier w rozwoju dzieci

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Co ile ćwiczyć brzuch?

Komu powierzyć sprzątanie mieszkania Warszawa

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Kurs fotografii online z certyfikatem – czy warto czy może jednak stacjonarnie?

Zamawianie online

Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?

Kontenery na wynajem – idealne rozwiązanie do wywozu gruzu i odpadów

Książki szkolne dla najmłodszych

Ta która przeżyła...

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Atrakcje w Jantarze

Joga w terenie. Jak przygotować się do praktyki w terenie?

Jak pozyskać nowych klientów w branży fitness?

Automatyzacja procesów rozliczania czasu pracy dzięki biometrii

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

HPV a brodawki - co warto wiedzieć?

Paranoja

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Gdzie sprawdzają się ogrodzenia grzebieniowe i dlaczego je wybrać?

Jak działa SMS API? Automatyzacja i skuteczność w komunikacji

Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?

Tak to miało być...

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Wykorzystanie uprawnień budowlanych w małych i dużych przedsiębiorstwach

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Wynajem samochodu na tydzień w Warszawie

Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym

Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?

Druk 3D z nylonem

Wesele i Kawalerski w Górach

Idealne kosze prezentowe na Święta

Jak mieszka się na Mokotowie?

Problemy ze snem?

Kursy maturalne w Warszawie

Imprezy integracyjne i pikniki firmowe

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Gdzie pływać na desce SUP na Podlasiu?

Wdrażanie HACCP Warszawa

Alkoholowe inspiracje dla przyszłych par młodych

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Przekąski na urodzinowe przyjęcie

Jaki sport warto uprawiać na wiosnę

Czym się charakteryzują lampy UV do wody?

Impreza Halloween w Warszawie już w tę sobotę

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Jak zorganizować udany event na gokartach i jakie są koszty?

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Pokaz mody przerwany przez zabójstwo

Z terenówką w nieznane - od plaży po przełęcz

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Dlaczego Firmy Przeprowadzkowe są Potrzebne?

Zatańcz ze mną!

Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców

Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?

Muzyka, której szukasz

Specjalny wysłannik donosi...

Sprzątanie biur w Warszawie - adres, który trzeba znać

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021

Czy dzieci w wieku przedszkolnym potrzebują odzieży chroniącej przed deszczem?

Zmiany w Przepisach Podatkowych na Rok 2024: Co Musisz Wiedzieć

Nie masz pomysłu co podarować siostrze pod choinkę ? Sprawdź te propozycje

Jak zaplanować remont w mieszkania?

Jakie są korzyści treningu karate dla dzieci?

Przełam rutynę i zorganizuj wyjątkową randkę. Jak? Podpowiadamy!

Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?

Berberyna - czy pomaga na trawienie?

Opuchlizna nóg - jak z nią walczyć?

Zakupy z personal shopperem

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Twoje dziecko ma ataki histerii? Sprawdź jak mu pomóc radzić sobie z emocjami

Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?

Medical App Development

Spodenki rowerowe z wkładką, czyli słuszny wybór dla pasjonatów kolarstwa

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Petsitters - domy tymczasowe dla zwierząt domowych

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Zalety i wady pisuarów bezwodnych

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Podróż Polska-Szwajcaria Busem

Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki

Bezpieczne Sylwestrowe Szaleństwo

Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?

Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę

Czy warto zlecić remont firmie?

Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Zamki i pałace na Morawach

Godność i szacunek w trudnych chwilach

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Gdzie zjeść najlepszą pizzę w Łodzi?

Okulista Warszawa Wesoła - kompleksowa pomoc dla zdrowia oczu

Dlaczego Twoja strona nie pozycjonuje się w Google?

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Deski gastronomiczne, na które warto zwrócić uwagę

Jak najlepiej ubezpieczyć dziecko na rok szkolny 2022/23?

Czym jest burza? Jak powstaje i gdzie jest na żywo na mapie

Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach

Żywopłot – praktyczne przemyślenia

Luksusowe aranżacje: jak stylowo połączyć nowoczesne klamki drzwiowe z ekskluzywnym wystrojem wnętrza?

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Zalety kursów online przygotowujących do matury z matematyki

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!

5 pomysłów na prezent ślubny

Ręczne pranie kanapy czy profesjonalne czyszczenie – co wybrać?

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Atrakcje dla dzieci w Holiday Golden Resort

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Podstawy pozycjonowania stron WWW

Buty do tańca towarzyskiego

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Jak sprawdzić, czy korzystamy z usług legalnego bukmachera?

Usługi Tworzenia Stron Internetowych

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Naprawa iphone

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Zabawki dla dzieci w każdym wieku

Jakie buty na jesień? 5 propozycji na ciekawe stylistyki

Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego przedsiębiorcy powinni je stosować?

Kamizelka wraca na salony

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Jak działa SMS API

Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?

Agencja ochrony Warszawa: zadbaj o bezpieczeństwo na każdym poziomie

Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu

Który sklep jest najtańszy: Lidl czy Biedronka?

Strategie zarządzania kapitałem w zakładach bukmacherskich

Jakie zaproszenia ślubne warto wybrać?

Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?

Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta

Modny dodatek nie tylko na Halloween

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Jak zaplanować oświetlenie salonu?

Agencja eventowa w Warszawie? Wiemy, którą firmę wybrać

Mały biznes, duży zasięg

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Luksusowe wille w Konstancinie

Klamki do drzwi - na jakie aspekty zwrócić uwagę podczas ich wyboru?

5 kolekcji dywanów do salonu

Komfort i elegancja w centrum Krakowa

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu

 Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu po raz 25.

– jubileuszowa edycja

Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka

10 maja – 16 czerwca 2025

Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku im. gen. Józefa Sowińskiego (ul. Elekcyjna 17)

Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1 (ul. Rakowiecka 21)

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego (ul. Modzelewskiego 59)

Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii (ul. Grochowska 272)

Audytorium Muzeum Historii Polski (ul. Gwardii 1)

Dziedziniec Uniwersytetu SWPS (ul. Chodakowska 19/31)

Ruszyła sprzedaż biletów na 25. Festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu. Orkiestra również i w tym roku wyruszy w muzyczną podróż po Warszawie i da dziewięć koncertów w różnych punktach na koncertowej mapie stolicy. U boku Sinfonii Varsovii wystąpią zaproszeni artyści, tacy jak Aleksander Dębicz, Marcin Masecki, Hyuk Lee, Yamen Saadi, Avri Levitan, Bruno de Sá czy Yun Zeng. Na podeście dyrygenckim staną: Marta Kluczyńska, Martin Rajna, Anna Sułkowska-Migoń, Jarosław Thiel, Andreas Wittmann, Ian Hobson.

 

Warszawskie tournée

Sinfonia Varsovia kontynuuje swoją podróż po Warszawie. Poza letnim Pawilonem Koncertowym przy ulicy Grochowskiej 272, w którym festiwal Sinfonia Varsovia Swojemu Miastu odbywał się w całości w latach 2020–2023, muzycy zagoszczą również w Amfiteatrze Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1, Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Audytorium Muzeum Historii Polski i na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS.

Koncerty poza siedzibą Sinfonii Varsovii to powrót do pierwotnych założeń Festiwalu im. Franciszka Wybrańczyka. Od 2001 orkiestra przez prawie 20 kolejnych lat odwiedzała różne, często nietypowe przestrzenie koncertowe stolicy: domy kultury, kościoły, muzea, amfiteatry i sceny na świeżym powietrzu. Edycje 24. i 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu to przywrócenie tej tradycji i wyjście naprzeciw mieszkańcom innych dzielnic Warszawy: Pragi-Południe, Mokotowa, Woli i Żoliborza.

 

Od klasyki po jazz

Repertuar tegorocznych koncertów festiwalowych jest równie zróżnicowany jak przestrzenie, w których wystąpi Sinfonia Varsovia. Publiczność będzie mogła posłuchać nie tylko arcydzieł XVIII- i XIX-wiecznej muzyki klasycznej, lecz także utworów skomponowanych w ubiegłym stuleciu oraz standardów jazzowych i opracowań muzyki popularnej na skład trzynastoosobowej formacji Sinfonia Varsovia Brass. Na dziedzińcu Uniwersytetu SWPS 9 czerwca muzycy grup instrumentów dętych blaszanych i instrumentów perkusyjnych wykonają aranżacje utworów twórców takich jak: Ernesto Lecuona, David Foster, Astor Piazzolla, Michael Giacchino, Maurice White, Louis Prima, Jock McKenzie, Quincy Jones, Czesław Niemen.

W programie pojawią się również akcenty warszawskie – na koncercie inauguracyjnym 10 maja zabrzmią przede wszystkim utwory kompozytorów polskich, w tym dzieła pisane w Warszawie w trakcie II wojny światowej. Tematyką tego koncertu Sinfonia Varsovia wpisuje się w tegoroczne obchody 80-lecia odbudowy stolicy, w ramach którego instytucja jesienią da premierę zamówionej przez siebie opery o Warszawie pt. Najlepsze miasto świata, z muzyką Cezarego Duchnowskiego.

W ramach festiwalu powróci również zeszłoroczny wyjątkowy format koncertu – Inny punkt słyszenia. Publiczność po raz kolejny będzie mogła usiąść wewnątrz orkiestry i usłyszeć, jak popularne utwory brzmią z perspektywy wykonawców. Na koncertach 31 maja i 1 czerwca (koncert powtórzony z tym samym programem) zostaną wykonane tzw. hity muzyki klasycznej, m.in. I Suita Peer Gynt Edvarda Griega, I Suita z opery Carmen Bizeta czy cz. I z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej Franza Schuberta. O tajnikach pracy w orkiestrze opowiedzą artystki Sinfonii Varsovii – skrzypaczka Olivia Bujnowicz-Wadowska i flecistka Hanna Turonek – które wystąpią również w rolach prowadzących.

 

Różne oblicza orkiestry

W centrum 25. Sinfonii Varsovii Swojemu Miastu stoi orkiestra, która w ramach festiwalu zaprezentuje się w różnych odsłonach. Publiczność będzie miała możliwość usłyszeć nie tylko orkiestrę symfoniczną, lecz także formację brassową czy kameralną orkiestrę smyczkową – w tym składzie zaprezentują się 17 maja uczestnicy 13. Akademii Sinfonia Varsovia w Nowej Miodowej – Sali Koncertowej ZPSM nr 1. Młodych instrumentalistów od pulpitu poprowadzi II koncertmistrz Sinfonii Varsovii Adam Siebers, a słownym komentarzem koncert dopełni Malina Sarnowska, koordynatorka programu Akademia Sinfonia Varsovia. Z kolei 6 czerwca muzycy Sinfonii Varsovii zaprezentują utwory zaliczające się do muzyki dawnej – do orkiestry pod batutą Jarosława Thiela (dyrektora artystycznego Wrocławskiej Orkiestry Barokowej) dołączy klawesynistka Ewa Mrowca, która wykona partię basso continuo. 

Goście z Polski i z zagranicy

U boku muzyków Sinfonii Varsovii zaprezentują się w tym roku pianiści Aleksander Dębicz, Marcin Masecki i Hyuk Lee w ramach koncertu inauguracyjnego, poprowadzonego przez dyrygentkę Martę Kluczyńską. Jako konferansjer wystąpi wtedy również reportażysta i pisarz Mariusz Szczygieł. Na koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia przybędą: 22 maja skrzypek Yamen Saadi (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich), altowiolista Avri Levitan i dyrygent Martin Rajna (główny dyrektor Opery w Budapeszcie); 12 czerwca waltornista Yun Zeng (I waltornista Berlińskich Filharmoników), który wystąpi jako solista wraz z waltornistami Sinfonii Varsovii Łukaszem Podłuckim, Krzysztofem Stenclem i Pawłem Piętką pod batutą Andreasa Wittmanna; 16 czerwca gościnny dyrygent Sinfonii Varsovii Ian Hobson, tego wieczoru występujący także w roli pianisty. Na festiwalu zaśpiewa również brazylijski sopranista Bruno de Sá, który 6 czerwca w Audytorium Muzeum Historii Polski zaprezentuje materiał ze swojej drugiej płyty Mille affetti (dosł. Tysiąc emocji, afektów). Koncerty 31 maja i 1 czerwca w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii poprowadzi Anna Sułkowska-Migoń.

***

Bilety na koncerty festiwalowe dostępne od 14 kwietnia 2025 na stronie bilety.sinfoniavarsovia.org oraz w sprzedaży stacjonarnej w biurze Sinfonii Varsovii (w dni robocze w godzinach 11:00–17:00, z wyjątkiem 23 kwietnia i 2 maja 2025) i w kasach w miejscach wydarzeń na godzinę przed danym koncertem lub do 30 minut po koncercie. Bilety można nabyć w następujących cenach: koncert inauguracyjny 10 maja – 100/80/60/40 zł, koncert w Nowej Miodowej 17 maja – 40/30 zł, koncert w Audytorium Muzeum Historii Polski 6 czerwca – 80/50 zł, koncerty w Studiu Koncertowym Polskiego Radia (22 maja, 12 i 16 czerwca) i w Pawilonie Koncertowym Sinfonii Varsovii (31 maja i 1 czerwca) – 60/40 zł. Wstęp na koncert 9 czerwca na dziedzińcu SWPS jest wolny.

Więcej informacji na temat wydarzeń festiwalu na stronie oraz Facebooku i Instagramie Sinfonii Varsovii.

***

Śniąc o Warszawie – Inauguracja

Sobota, 10 maja 2025, godz. 18:00

Amfiteatr Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego, ul. Elekcyjna 17, Warszawa

Inauguracja sezonu artystycznego Amfiteatru Wolskiego Centrum Kultury w Parku Sowińskiego

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Aleksander Dębicz fortepian*
Marcin Masecki fortepian**
Hyuk Lee fortepian***
Sinfonia Varsovia
Marta Kluczyńska
dyrygentka

Mariusz Szczygieł prowadzenie koncertu

Program: [100’]

Grażyna Bacewicz Uwertura na orkiestrę symfoniczną (1943) [6’]
Richard Addinsell Koncert warszawski (Warsaw Concerto) na fortepian i orkiestrę (1941)* [9’]
Władysław Szpilman Concertino na fortepian i orkiestrę (1940)** [12’]
Andrzej Panufnik Procesja dla pokoju (A Procession for Peace, 1982–83) [8’]
Witold Lutosławski Wariacje na temat Paganiniego na fortepian i orkiestrę (1941, ork. 1977–78)*** [12’]
Henryk Czyż Etiuda na orkiestrę (1949) [4’]

„Smyczki w górę” – Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Sobota, 17 maja 2025, godz. 18:00

Nowa Miodowa – Sala Koncertowa ZPSM nr 1, ul. Rakowiecka 21, Warszawa

Finał 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Orkiestra smyczkowa 13. Akademii Sinfonia Varsovia

Maciej Siwek perkusja

Adam Siebers skrzypce, prowadzenie, opieka artystyczna

Malina Sarnowska prowadzenie koncertu

Program: [90’]

Mieczysław Wajnberg I Symfonia kameralna na orkiestrę smyczkową op. 145 [25’]
I. Allegro
II. Andante
III. Allegretto
IV. Presto
Jean Sibelius Suita Rakastava (Kochający) op. 14 w wersji na orkiestrę [11’]
I. Rakastava (Kochający): Andante con moto
II. Rakastetun tie (Droga kochającego): Allegretto
III. Hyvää iltaa… Jää hyvästi (Dobry wieczór… żegnaj!): Andantino

przerwa [15’]

Antonín Dvořák Serenada na smyczki E-dur op. 22 [27’]
I. Moderato
II. Tempo di valse – Trio
III. Scherzo: Vivace
IV. Larghetto
V. Finale: Allegro vivace

„Koncertując” na orkiestrę

Czwartek, 22 maja 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Yamen Saadi skrzypce (koncertmistrz Filharmoników Wiedeńskich)
Avri Levitan altówka
Sinfonia Varsovia
Martin Rajna
dyrygent (główny dyrygent Węgierskiej Opery Państwowej w Budapeszcie)

Program: [100’]

Carl Maria von Weber Uwertura do opery Wolny strzelec (Der Freischütz) [10’]
Wolfgang Amadeus Mozart Symfonia koncertująca Es-dur na skrzypce, altówkę i orkiestrę K.364/320d [30’]
I. Allegro maestoso
II. Andante
III. Presto

przerwa [15’]

Béla Bartók Koncert na orkiestrę BB.123 [36’]
I. Introduzione: Andante non troppo – Allegro vivace
II. Giuoco delle coppie: Allegretto scherzando
III. Elegia: Andante non troppo
IV. Intermezzo interrotto: Allegretto
V. Finale: Pesante – Presto

Inny punkt słyszenia

Sobota, 31 maja 2025, godz. 18:00

Niedziela, 1 czerwca 2025, godz. 16:00

Pawilon Koncertowy Sinfonii Varsovii, ul. Grochowska 272, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia
Anna Sułkowska-Migoń
dyrygentka

Olivia Bujnowicz-Wadowska, Hanna Turonek prowadzenie koncertu

Program: [150’]

Edvard Grieg I Suita Peer Gynt op. 46
Poranek (Morgenstemning)
Śmierć Azy (Åses død)
Taniec Anitry (Anitras dans)
W grocie króla gór (I Dovregubbens hall)
Camille Saint-Saēns Bacchanale z opery Samson i Dalila op. 47 [8’]

przerwa [30’]

Georges Bizet I Suita z opery Carmen (oprac. Fritz Hoffmann) [12’]
Preludium i aragonaise
Intermezzo
Seguidilla

Les Dragons d’Alcala (Dragoni z Alkali)
Les Toréadors (Torreadorzy)
Witold Lutosławski Mała suita [11’]
Fujarka
Hurra Polka
Piosenka
Taniec

przerwa [30’]

Franz Schubert Allegro moderato (cz. I) z VIII Symfonii h-moll Niedokończonej D.759 [12’]
Nikołaj Rimski-Korsakow
Święta w Bagdadzie. Morze. Okręt rozbija się o skałę, na której wznosi się żelazny posąg jeźdźca. Zakończenie (cz. IV) z Suity symfonicznej Szeherezada op. 35 [11’]

Mille affetti

Piątek, 6 czerwca 2025, godz. 19:00

Audytorium Muzeum Historii Polski, ul. Gwardii 1, Warszawa

Recital wokalny z orkiestrą

Wykonawcy:

Bruno de Sá sopran
Sinfonia Varsovia
Ewa Mrowca
klawesyn, pozytyw organowy (basso continuo)
Jarosław Thiel dyrygent

Program: [100’]

Wolfgang Amadeus Mozart Uwertura do opery Mitrydates, król Pontu (Mitridate, re di Ponto) K.87/74a [6’]
Wolfgang Amadeus Mozart Exsultate, jubilate K.165/158a (wersja salzburska, 1779) [14’]
I. Exsultate, jubilate (Allegro)
II. Recytatyw Fulget amica dies
III. Tu virginum corona (Andante)
IV. Alleluja (Allegro)
Joseph Haydn Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isola disabitata) Hob.XXVIII:9 [8’]
Johann Friedrich Reichardt Voi sacre piante i Deh! soccori o padre il figlio, recytatyw i aria Perseo z opery Andromeda (Berlin, 1788) [10’]

przerwa [15’]

Luigi Caruso In mezzo a mille affanni, aria Lindoro z opery Wielbiciel muzyki (Il fanatico per la musica, Rzym, 1781) [6’]
Franz Ignaz Beck Uwertura do opery Bezludna wyspa (L’isle déserte, Bordeaux, 1779) [6’]
Felice Alessandri Se possono tanto luci vezzose, aria Poro z opery Aleksander w Indiach (Alessandro nell’Indie, Genua, 1780) [6′]
Joseph Martin Kraus Larghetto i Finale: Allegro (cz. II i III) z Symfonii Es-dur VB 144 [13’]
Luigi Cherubini No, non cercar per ora i La gran vendetta ancora, recytatyw i aria Lauso z opery Mezencjusz, król Etrurii (Mesenzio, rè d’Etruria, Florencja, 1782) [6’]

Brass na kampusie

Poniedziałek, 9 czerwca 2025, godz. 18:00

Dziedziniec Uniwersytetu SWPS, ul. Chodakowska 19/31, Warszawa

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia Brass

Magda Miśka-Jackowska prowadzenie koncertu

Program: [60’]

Standardy jazzowe i opracowania muzyki popularnej

Ernesto Lecuona Malagueña (oprac. Stuart Malcolm)
David Foster Winter Games (oprac. Eric Miyashiro)
Astor Piazzolla Libertango (oprac. Niki Wuethrich)
Michael Giacchino The Incredibles (oprac.
Jock McKenzie)
Maurice White In the Stone (oprac. Paul Murha / Will Rapp)
Louis Prima Sing Sing Sing (oprac. Jock McKenzie)
Jock McKenzie Django
Quincy Jones Soul Bossa Nova (oprac.
Jock McKenzie)
Czesław Niemen Sen o Warszawie (oprac. Roger Ardente)

Rogów czar

Czwartek, 12 czerwca 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Yun Zeng waltornia (I waltornista Berlińskich Filharmoników)
Łukasz Podłucki waltornia
Krzysztof Stencel waltornia
Paweł Piętka waltornia
Sinfonia Varsovia
Andreas Wittmann
dyrygent

Program: [90’]

Felix Mendelssohn-Bartholdy Uwertura koncertowa Piękna Meluzyna (Die schöne Melusine) op. 32 [11’]
Robert Schumann Konzertstück F-dur op. 86 na cztery rogi i orkiestrę [19′]
I. Lebhaft
II.
Romanze: Ziemlich langsam, doch nicht schleppend
III. Sehr lebhaft

przerwa [15‘]

Antonín Dvořák VIII Symfonia G-dur op. 88 [35’]
I. Allegro con brio
II. Adagio
III.
Allegretto grazioso
IV. Allegro ma non troppo

Koncert zamknięcia

Poniedziałek, 16 czerwca 2025, godz. 19:00

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59, Warszawa

Koncert orkiestrowy

Wykonawcy:

Sinfonia Varsovia
Ian Hobson
dyrygent, fortepian

Program: [115’]

Maurycy Moszkowski Nachtstück (Utwór nocny) oraz Sarabanda i double z baletu Laurin op. 53 [10’]
Maurycy Moszkowski III Suita na orkiestrę op. 79 [27’]
I. Allegro
II.
Molto moderato
III. Tempo di valse, non troppo allegro
IV. Allegro deciso

przerwa [15’]

George Gershwin Błękitna rapsodia (Rhapsody in Blue) na fortepian i orkiestrę [16’]
Don Gillis Symfonia nr 5 i ½ [17’]
I. Perpetual Emotion (Quite fast in a gay manner)
II. Spiritual? (Slowly)
III. Scherzofrenia (Briskly in a gay manner)
IV.
Conclusion! (Quite fast)

Adres

Warszawa

Termin

Od 2025-06-12 19:00:00, Do 2025-06-16

Reklama

Ciekawostki