• ul. Jórskiego 22; 03-584 Warszawa
  • Tel. 22/6789666
IMPREZY / kultura i wiedza
IMPREZY / Patronaty

Program Części Letniej Festiwalu

Adres

Warszawa, ul. Bruna 9

Termin

Od 2023-06-19
Do 2023-06-25

Zobacz na mapie

PATRONAT WOLNASOBOTA.PL

Program XIX Międzynarodowego Festiwalu Tańca Zawirowania (część letnia):

19 czerwca 2023 / 19:00 - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski - Prezentacje artystów z Korei Płd pod egidą BIDAM

Groo - Darae Jeong i Heejn Kim
„Groo” to w Korei jednostka służąca do liczenia drzew. Oznacza to, że rozpatruje się życie ludzkie przez pryzmat życia drzewa o najdłuższej żywotności na Ziemi. Młodość i starość, narodziny i śmierć. Zarówno wgłębienia w drzewie, jak i zmarszczki u starszej osoby są wyrazem upływającego czasu i wielkiej szlachetności. W słojach drzewa widzimy zmieniające i powtarzające się pory roku, a zmarszczki u starszej osoby ukazują upływający czas i bogate doświadczenie. Czas pędzi nieubłaganie, ale pewne rzeczy na tej niepewnej drodze mu się nie poddają. „Groo” to obraz życiowej podróży człowieka w odniesieniu do pojedynczego drzewa.
Chorografia: Heejin Kim, Darae Jeong
Wykonanie: Heejin Kim, Darae Jeong
 
Seed - Seahyun Lee i Eunkyo
Gdy przychodzi kryzys w postaci katastrofy czy epidemii wirusa, współdzielimy odczucia wynikające z próby utrzymania dystansu. Nie jest to bowiem kryzys jednej osoby. Mierzymy się z tym razem. Powstaje wtedy niewidzialna sieć pomocnych dłoni. Nie jesteśmy sami: ja istnieję dla ciebie, a ty dla nas.
W „Seed” ciało o nieograniczonym potencjale porównane jest do nasienia. Choć katastrofy wzbudzają niepewność, pojawiają się dłonie, które dają miłość i nadzieję. Dłonie te zamieniają kryzysy w okazje, które wyrażane są poprzez ruch i emocje dwóch tancerek. Wszystko po to, by ten kluczowy przekaz trafił do każdego.
Choreografia: Seahyun Lee
Dramaturgia: Seahyun Lee
Wykonanie: Seahyun Lee, Eungyo Son
 
Ego Navigator - Geon Jeong
„Ego Navigator” to obraz podróży bez nawigacji, w której artysta obiera sobie za cel wymyśloną wyspę swego prawdziwego „ja”, część swojej tożsamości, której nigdy nie odkrył. Liczy on, że dotarcie tam wypełni pustkę w jego sercu.
W obecnych czasach króluje uzewnętrznianie się poprzez selfie i social media. Zewsząd otaczają nas zdjęcia nas samych oraz innych i z góry wiemy, co na ich temat powiedzą ludzie. Ani na chwilę nie udaje nam się zdefiniować naszego prawdziwego „ja”. „Chcę wiedzieć o sobie więcej!”
Pragniemy poznać siebie bardziej niż ktokolwiek inny. Ale czy jesteśmy w stanie zrozumieć, że mamy tylko jedno prawdziwe „ja” i wyjątkową osobowość, której nikt nie zastąpi?
Choreografia: Jeong Geon
Tancerze: Kang Jiyeon, Kim Suin, Han Daekyo, Choi JeongHong, Jeong Hui Yeop

BILETY:
 
WYDARZENIE FB:
 
20 czerwca 2023/ 19:00 - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski - Prezentacja artystów z Włoch
Sacre - Borderline Danza
Jak dziś brzmi „Święto Wiosny”? Kogo lub co trzeba poświęcić, aby odnowić znaczenie rytuału, który od lat potępiany jest w tym świętym tekście? Jak przeżyć, kiedy decyzje ogółu szkodzą jednostce? Czy ta ofiara była konieczna? Czy rytuał się powtórzy? Oto kilka naglących pytań, od których zespół Borderline Danza zaczął swe poszukiwania choreograficzne, kiedy zdecydował się on zmierzyć ze „Świętem Wiosny”. Słynna kompozycja Igora Strawińskiego wykonywana jest tutaj na żywo, na fortepianie na cztery ręce, by podkreślić rytuał tańczącej grupy, w której każda jednostka wyróżnia się tożsamością cielesną, jakością ruchu, a także relacjami, które buduje z innymi. Rytuał poświęcenia konieczny do odrodzenia ogółu już się odbył. Widać ślady stworzenia – płci męskiej lub żeńskiej, człowieka albo i nie – które niegdyś było w ruchu, a dziś zostały po nim tylko ubrania – nieruchome i obramowane, jakby miały być świadkiem wydarzenia, którego naturalnym przeznaczeniem jest powtarzalność i z którym instynktownie musimy walczyć.
Taniec w „Sacre” jest wyrazem nie tylko zbiorowości, ale też sprzeciwu i oporu. To mechanizm społeczny, którego celem są koegzystencja i wspólne uniesienie. To obraz mikroświata, w którym tu i teraz cyklicznie odbywa się rytuał koegzystencji.
Koncepcja i choreografia: Claudio Malangone
Wykonanie: Adriana Cristiano, Giada Ruoppo, Alessia Muscariello, Maite Rogers Gastaka, Luigi Aruta, Antonio Formisano, Pietro Autiero, Alessandro Esposito
Dramaturgia: Annalisa Piccirillo
Scenografia: Livia Ficara
Kostiumy: Maria Vittoria Coda
Muzyka: Simonetta Tancredi i Lucio Grimaldi. (Igor F. Strawiński)
 
BILETY:
 
 
21 czerwca 2023/ 19:00 - Centrum Teatru i Tańca Zawirowania - Prezentacja artystów z Włoch
White Noise - Compagnie DNA
Spektakl zaczyna się świętym i pradawnym obrzędem opartym na dualizmie światła i cienia. To odrealniony, dziki i prymitywny rytuał ku czci kobiecej natury, którego celem jest przekraczanie granic, zacieranie sylwetek ciał, wychwalanie osobistej siły, a także ucieleśnianie próby odbicia archetypu męskiego i dzielnego wojownika, który gotowy jest do walki o własne miejsce na świecie. Cienka granica między świętym rytuałem a zmaganiami tancerek budowana jest poprzez intymność, miłość, siostrzeństwo, kobiecość, spotkanie, troskę i zobowiązanie.
Choreografia: Elisa Pagani
Dramaturgia: Elisa Pagani
Wykonanie: Francesca Caselli, Ilaria Ignesti
Produkcja: DNA
 
BILETY:
 
 
22 czerwca 2023/ 19:00 - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski - Prezentacja artystów z Polski
Blisko - Teatr Nowszy
Bliskość drugiego człowieka ma ogromny wpływ na nasze życie. Zbyt duże zbliżenie się może być przejawem agresji, a zbyt małe oznaką chłodu i braku troski. Nigdy jednak nie pozostajemy obojętni wobec bliskości drugiego człowieka, bez względu na to, jaka ona jest. 
Spektakl BLISKO to poszukiwanie różnych jakości bliskości, które kształtują się formowane przez indywidualne potrzeby, ale też konkretny moment, w którym zbliżamy się do kogoś. Właśnie czas – mierzony w spektaklu przez wahadło i powiązaną z jego ruchem muzykę – jest kluczowym narzędziem, które kształtuje choreografię i osadzone w niej relacje pomiędzy performerami. Każdy z nich kreuje na scenie inne doświadczenie bliskości lub jej poszukiwania. Przyglądają się sobie, a ich działania krzyżują się wytwarzając nowe konteksty, szanse i wyzwania w zbliżeniu się do drugiej osoby. Pomiędzy nimi cały czas obecne jest wahadło ze swoją zwierciadlaną powierzchnią, w której przeglądają się tak wykonawcy jak i widownia. Stalowa kula – wahadło Foucaulta – jest także symbolem nieubłaganego upływu czasu, który wykrzywia się naginany przez przestrzeń. W podobny sposób kula pozwala na scenie pracować z czasowością działania, byciem we wspólnym
rytmie, który warunkuje tempo i dynamikę zbliżeń między ludźmi lub bycia we własnej mantrze. Interakcja z kulą i poprzez kulę z partnerami na scenie jest kontekstem pozwalającym eksplorować, jak bliskość koreluje się z czasem.
Wykorzystanie kuli jest rozwinięciem poszukiwań rozpoczętych w monodramie Martyny Jagodyńskiej pt. „e – obecność” w choreografii Ciesielskiego.
Choreografia w ścisłej współpracy z tancerzami: Tomasz Ciesielski
Taniec: Natalia Kladziwa, Paweł Urbanowicz, Katarzyna Leszek, Radosław Lis
Muzyka: Piotr Matula
Reżyseria światła: Radosław Lis
Kostiumy: Nikola Fedak
Produkcja i koordynacja: Joanna Stasina
Produkcja: Fundacja Nowszego Teatru / Teatr Nowszy
Koprodukcja: KieleckiZa Teatr Tańca
Współorganizator: Lubelski Teatr Tańca
Premiera: 12 listopada 2021, Kielce
 
BILETY:
 
WYDARZENIE FB:
 
23 czerwca 2023/18:00 - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski - Prezentacje artystów z Włoch
Roots - Dancehaus Piu
„A gdyby tak zatrzymać się i posłuchać korzeni? Kto byłby wtedy w stanie zasnąć?”
We wszystkich możliwych odniesieniach słowo „korzenie” wiąże się z działaniem, które łączy co najmniej dwa elementy i przywołuje wielorakie znaczenia: od zakorzenienia w danym miejscu, przez relację między sferą wewnętrzną a zewnętrzną człowieka, aż po świadomość własnych korzeni i tworzenie więzi z Matką Ziemią. 
Spektakl bada zawartą w tym słowie dynamikę. Powstał on z potrzeby zgłębienia, poznania, przemyślenia, odniesienia się i zaniechania ucieczki przed własnymi korzeniami. Ukazuje on relację między dwojgiem bohaterów i archetypów tej opowieści, w której dwa ciała wchodzą w bliski kontakt i słuchają się uważnie, by wzajemnie się wspierać i dojrzewać. Opierają się
wzajemnie na swoich ramionach, wykonując najbardziej przerażający „taniec” na świecie: akt miłości.
Choreografia: Michela Priuli
Dramaturgia: Michela Priuli
Wykonanie: DANCEHAUS Company: Barbara Allegrezza, Niccolò Castagni
Muzyka: Debussy – L’après midi d’un faune (12:00)
 
Song of Extinction - Dancehaus Piu
Spektakl „Songs of Extinction” powstał z chęci zmierzenia się poprzez taniec z kryzysem, który dotyczy nas wszystkich: nieodwracalnymi zmianami ekosystemów i ryzykiem wyginięcia życia na Ziemi. 
Połączenie tańca, dźwięku i projekcji wideo jest wyrazem napięcia, którego doświadcza planeta, a to wszystko poprzez choreograficzny list do Ziemi, swoistą pieśń inwokacyjną. Badanie dźwięków, które powoli zaczynają zanikać na Ziemi, rozpoczęło dialog z Rainforest Connection, mieszczącą się w San Francisco organizacją non-profit, która została pierwszym
partnerem projektu. Jest to organizacja zajmująca się technologiami ochrony, która stworzyła sieć akustyczną i system monitoringu, aby identyfikować zagrożenia dla środowiska, takie jak choćby nielegalna wycinka drzew – druga z głównych przyczyn obecnych zmian klimatu – a także by chronić bioróżnorodność. Organizacja wykorzystuje czujniki (RFCx Guardian i
Audiomoth), które zbierają dane akustyczne i monitorują pejzaż dźwiękowy w ponad 22 krajach przez 365 dni w roku. Organizacja ta rozwija największy na świecie wspólny projekt zarządzania ekosystemem. Zagrożone dźwięki stanowić będą tło dźwiękowe dla tańca, któremu towarzyszyć będą projekcje wideo zagrożonych ekosystemów i zamieszkujących je zwierząt będące osobistymi wspomnieniami artystki.
Nagrania, które wykonał Nicolò Asahi Cameroni, zmontował następnie Matteo Bittante, aby pozostawały one w bliskiej relacji z tańcem na scenie. Tło dźwiękowe, które przygotował Fabio Malizia, wykorzystuje nagrania z archiwum RFCx, live stream z monitorowanej lokacji, a także oryginalną kompozycję stworzoną na potrzeby tego projektu.
Choreografia i wykonanie: Annalì Rainoldi
Muzyka: Fabio Malizia
Wideo: Nicolò Asahi Cameroni
Montaż: Matteo Bittante
Kostiumy: Barbara Sambri
 
BILETY:
 
WYDARZENIE:
 
23 czerwca 2023/ 20:00 - Centrum Teatru i Tańca Zawirowania - współpraca międzynarodowa Pydance (Korea Płd) i Zawirowania (Polska)
work in progress 
 
Koprodukcja PYDance i Teatru Tańca Zawirowania to wspólny projekt, w który zaangażowani są tancerze i choreografowie z Polski i Korei. Polskę reprezentują Elwira Piorun, Magdalena Wójcik i Stefano Otoyo, natomiast Koreę Seo Jeong-bin, Sojeong Kim i Ho Sik Yu. Projekt zakłada dwie rezydencje w obu krajach w czerwcu i wrześniu 2023 roku, a także dwa pokazy pracy. Realizowany jest on dzięki współpracy między Międzynarodowym Festiwalem Tańca Zawirowania a Międzynarodowym Festiwalem Tańca Współczesnego w Daegu. Jego celem jest pogłębienie wymiany poglądów na temat tradycji i kultury tańca. Zamierzeniem tej współpracy jest stworzenie swoistego mostu między tymi dwoma krajami, który wspomagać będzie rozwój artystyczny, wzajemne zrozumienie, a także żywe odkrywanie tradycji tanecznych.
Pokazy pracy w Warszawie i w Daegu będą dla tancerzy okazją, by podzielić się ich wspólną pracą i artystyczną podróżą z polską oraz koreańską widownią. Występy te będą dowodem mocy, jaka tkwi w wymianie kulturowej, a także pokazem wyjątkowego połączenia środowisk tanecznych oraz innowacyjnych pomysłów, jakie wynikają z takiej współpracy.
 
BILETY:
 
WYDARZENIE:
 
24 czerwca 2023/ 19:00 - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski - Prezentacje artystów z Włoch
The Dance of Reality - Atacama Compagnie
„The Dance of Reality” jest kontynuacją poszukiwań zainspirowanych uniwersum, które stworzył Alejandro Jodorowsky, począwszy od książki „Cabaret místico" i zebranych w niej opowieści czerpiących z dziedzictwa różnych prądów, takich jak sufizm, buddyzm, alchemia, koan, haiku, zen czy kultura Tybetu. To podróż poprzez ludzkie sprzeczności przedstawiane każdorazowo w sposób humorystyczny. 
Jodorowsky czaruje nas swym wizjonerskim spojrzeniem na rzeczywistość i egzystencję człowieka. Przedstawia on je z wielką dokładnością, a jednocześnie umieszcza je w surrealnym wymiarze, co znacznie wzmacnia ich wpływ.
Choreografia: Patrizia Cavola, Ivan Truol
Dramaturgia: Patrizia Cavola, Ivan Truol
Wykonanie: Nicholas Baffoni, Andrea Di Matteo, Valeria Loprieno, Cristina Meloro, Camilla
Perugini
Scenografia: Patrizia Cavola, Ivan Truol
Kostiumy: Milena Corasaniti
Muzyka: Epsilon Indi
 
BILETY:
 
WYDARZENIE: https://www.facebook.com/events/210512908508767/?ref=newsfeed
 
25 czerwca 2023/19:00 - Centrum Teatru i Tańca Zawirowania - Prezentacje artystów z Gruzji
White Poplar - Maka Kiladze
„Jakub nazbierał sobie świeżych gałązek topoli, drzewa migdałowego i platanu i pozdzierał z nich korę w taki sposób, że ukazały się na nich białe prążki”. (Księga Rodzaju 30:37)
„Następnie wziął szczep z tego kraju i zasadził na roli urodzajnej, i umieścił go nad obfitymi wodami, i zasadził jak wierzbę”. (Księga Ezechiela 17:5)
Topola biała, zwana po hebrajsku „cafcafet”, po arabsku „safsafah” i po łacinie „Populus alba”, to biblijne drzewo z rodziny wierzbowatych. W starożytnych tekstach gruzińskich figuruje ona pod nazwą „bratsi” lub „graklis". Gruzińska nazwa tego drzewa podchodzi o Grakali (dawniej Garakli), gruzińskiej wioski, która zamieszkana była już od czasów starożytnych.
Dolina Kurhanów Grakali to groby z połowy i końca epoki brązu, które znaleziono we wsi Grakali, w rejonie Kaspi, na lewym
brzegu rzeki Kura. Według mitologii Greckiej topola biała kojarzona jest z wieloma bóstwami, w tym z Persefoną, Zeusem, Heraklesem, Hadesem czy Leuke. Mit głosi, że Herakles w trakcie podróży do domu odkrył drzewo na brzegu rzeki Acheron, która stanowiła wejście do świata zmarłych. Zrobił on sobie koronę z gałęzi drzewa, a kiedy ją włożył, czarne liście zmieniły kolor na biały tam, gdzie zetknęły się z czołem półboga. Topola biała stała się w ten sposób symbolem zwycięstwa Heraklesa nad śmiercią i powrotu ze świata zmarłych.
W innym micie greckim topola biała związana była z romansem między Hadesem a nimfą Leuke. Mit głosi, że bóg świata zmarłych zakochał się w Leuke, najpiękniejszej córce Okeanosa, i postanowił ją porwać. Kiedy nimfa zmarła, rozżalony bóg zamienił jej ciało w topolę białą i posadził ją w Elizjum – miejscu spoczynku dusz odważnych i prawych ludzi. W ten sposób topola biała stała się symbolem spokoju w życiu po śmierci, a także ukochanych, którzy odeszli.
Drzewo to łączy dwa światy: jego korzenie osadzone są głęboko w ziemi, a jego gałęzie sięgają wysoko do nieba. To swoisty most między życiem a śmiercią. Drzewo to samo w sobie jest więc niczym czas – bo czymże jest czas, jak nie przejściem między dwoma światami? Liminalność tego drzewa jest cudem nawet dla tych, którzy w cuda nie wierzą. A jednak ludzie nieustannie słyszą dziwnie znajomą pieśń, która łączy widzialne z niewidzialnym. Gdzie zniknęli nasi ukochani? Ich dusze przemieszczają się między światami. Być może odrodzili się, by odnaleźć wewnętrzną miłość – tym razem do nas. Zostały nam bolesne wspomnienia, które delikatnie rysują się na naszej skórze.
Szelest liści był dla nas melodią, za którą podążaliśmy. Podobnie jak za poezją, sztuką czy nawet liczbami. Zastanawialiśmy się, czy mamy szansę znaleźć coś, co naprawdę pokochamy. Znajdziemy to i zatrzymamy? Czy stracimy to w ułamku sekundy, jakim jest życie? 
Jeśli topola biała łączy światy i jest esencją czasu, to jej liście zawsze będą pamiętać i śpiewać melodię wspomnień.
 
Wiersz Galaktiona Tabidze
Osiki:
W każdej chwili wiatru fala
Niczym żagiel mgłę rozwiewa,
A osiki liście jak ta armia biała
Niczym w bajce pędzą w drzewa.
Urocza opowieść ta upaja mnie
Niczym wino serce me zalewa,
W dłonie biorę rumianek i róże dwie
A w nich wspomnień czar rozbrzmiewa.
Przeznaczenie jednak przyszło już
I żagiel pod wiatrem się ugina,
Gdzie podziewasz się tak długo już?
Co robisz i z kim, nie zdradza twa mina…
 
Circe to eksperymentalna platforma współczesnej muzyki i teatru, która tym razem doprowadzi do spotkania współczesnej poezji, tańca i muzyki. Będzie to próba zbliżenia kultury i historii Gruzji i zaprzyjaźnionych jej narodów poprzez muzykę, poezję i taniec. 
Głównym celem tego spektaklu jest przedstawienie mistyczno-religijnej oraz historycznej więzi między Gruzją, Izraelem i Grecją. Poprzez nawiązanie do poezji gruzińskiej chcemy omówić mitologiczno-historyczny kontekst topoli białej, życia, śmierci i wiecznej miłości.
Założycielka platformy Circe i twórczyni projektu: Maka Kiladze 

Ciekawostki

Jak sprawdzić, czy korzystamy z usług legalnego bukmachera?

Niezawodna ochrona przed wodą

Najlepsze imprezy techno w tym roku - na co zarezerwować bilety już dziś?

Jak działa SMS API? Automatyzacja i skuteczność w komunikacji

Loty w tunelu aerodynamicznym w Warszawie

Jak mieszka się na Mokotowie?

Umowa o pośrednictwo - do czego zobowiązuje i czy warto ją podpisać?

Przedszkole Pruszków - wybierz Koziołki

Kiedy powinno się rozpocząć terapię DDA lub DDD?

Biuro rachunkowe – pomoc ważniejsza niż może się to wydawać!

Najtańsze mieszkania w polskich miastach - ranking nieruchomości

Buty dziecięce marki bobux - zdrowie, wygoda i najwyższa jakość wykonania

Czy warto zlecić remont firmie?

Festiwale muzyczne – jak wybrać najlepszy?

Odkryj magiczny świat wraz z Elle i Lottie

Kiedy warto skorzystać z zabiegów medycyny estetycznej?

Podolog dla seniora - czy jest konieczny?

Czym jest burza? Jak powstaje i gdzie jest na żywo na mapie

Skup książek Warszawa

Co sprawia największe trudności w nauce języka angielskiego i jak można to zmienić?

Rola gier w rozwoju dzieci

W jaki sposób przygotować się do łowienia ryb zimą?

Strategie zarządzania kapitałem w zakładach bukmacherskich

5 pomysłów na prezent ślubny

Biuro rachunkowe czy księgowość przez internet?

Imprezy integracyjne i pikniki firmowe

Przekąski na urodzinowe przyjęcie

Z terenówką w nieznane - od plaży po przełęcz

Kiedy zdecydować się na meble na wymiar?

Dlaczego Firmy Przeprowadzkowe są Potrzebne?

Niebo nad Polską pełne samolotów

Event firmowy? Tylko z Agencją Argentum Event!

Modny dodatek nie tylko na Halloween

Luksusowe wille w Konstancinie

Podłoga drewniana – idealna do każdego wnętrza

Domy Krępa - połączenie spokoju przedmieść z wygodą centrum miasta

Pokaz mody przerwany przez zabójstwo

Jak sprawdzają się ekspresy marki Krups?

Komfort i elegancja w centrum Krakowa

Na jaki kurs niemieckiego online warto się zapisać?

Kompleksowe sprzątanie mieszkania - Warszawa, Kraków, Wrocław

Jaki prezent na Wielkanoc wybrać?

Jak uczyć się podczas studiów, by osiągać dobre wyniki?

Historia zakładów bukmacherskich w Polsce

Zrezygnuj z tłuszczu, ale nie ze smaku – czym podkręcić smak niskotłuszczowych dań?

Zamawianie online

Ta która przeżyła...

Firma sprzątająca biura – czy sprawdzi się jako biznes?

Komu powierzyć sprzątanie mieszkania Warszawa

Jeśli nie garaż murowany, to może blaszany?

Zalety i wady pisuarów bezwodnych

Ekspresy do kawy - pomysł na dobry poranek

Gdzie zjeść najlepszą pizzę w Łodzi?

Czy warto zatrudnić firmę do sprzątania?

3 sukienki, które założysz do pracy i nie zaburzysz dress-code’u!

Specjalny wysłannik donosi...

Odżywki białkowe - wsparcie diety nie tylko dla sportowców

Jak zachęcić dziecko do aktywności na zewnątrz nawet w deszczowe dni?

Co zrobić, żeby szybko zasnąć?

Medical App Development

Atrakcje dla dzieci w Holiday Golden Resort

Zakupy z personal shopperem

Kontenery na wynajem – idealne rozwiązanie do wywozu gruzu i odpadów

Jak przygotować teczkę rysunkową?

Sprzątanie biur w Warszawie - adres, który trzeba znać

Jakie są korzyści treningu karate dla dzieci?

Discovery Phase For Software Development: How Much Does It Cost?

Ubezpieczenia w Warszawie dla posiadaczy samochodów osobowych – o czym warto pamiętać?

Buty do tańca towarzyskiego

Godność i szacunek w trudnych chwilach

To nie musi kosztować...

Czy dzieci w wieku przedszkolnym potrzebują odzieży chroniącej przed deszczem?

Copix najlepszy serwis kserokopiarek Konica Minolta

Muzyka, której szukasz

Jak wybrać ekipę do remontu mieszkania w Warszawie?

Pomoc drogowa na terenie Warszawy

Rolety - przewodnik po dostępnych rodzajach

Jakie efekty może przynieść nauka poprzez zabawę

Druk 3D z nylonem

Zalety kursów online przygotowujących do matury z matematyki

Zwierzak w prezencie – i co dalej?

Podstawy pozycjonowania stron WWW

Automatyzacja procesów rozliczania czasu pracy dzięki biometrii

Problemy ze snem?

Usługi Tworzenia Stron Internetowych

Dlaczego warto zamieszkać na Ochocie?

Jak bezproblemowo przeprowadzić remont mieszkania w bloku?

Agencja eventowa w Warszawie? Wiemy, którą firmę wybrać

Euforia czy tragedia? Jakie oczekiwania przed Euro 2020?

Kropelkowe nawadnianie ogrodów – co warto o nim wiedzieć?

Jak najlepiej ubezpieczyć dziecko na rok szkolny 2022/23?

Wesele i Kawalerski w Górach

Naprawa iphone

Lokalne pozycjonowanie stron - dlaczego przedsiębiorcy powinni je stosować?

Jakie zaproszenia ślubne warto wybrać?

Kamizelka wraca na salony

Rozwiń swoje hobby - kurs rysunku w Warszawie

Petsitters - domy tymczasowe dla zwierząt domowych

Ręczne pranie kanapy czy profesjonalne czyszczenie – co wybrać?

Kurs fotografii online z certyfikatem – czy warto czy może jednak stacjonarnie?

Szkolenia i kursy pedagogiczne dla opiekunów żłobkowych i przedszkolnych

Dlaczego warto skorzystać z Bookero

Nie nudź się w domu – posłuchaj najlepszych koncertów

Dlaczego Twoja strona nie pozycjonuje się w Google?

HPV a brodawki - co warto wiedzieć?

How to Build a Great Web & Mobile Marketplace

Co ile ćwiczyć brzuch?

Luksusowe aranżacje: jak stylowo połączyć nowoczesne klamki drzwiowe z ekskluzywnym wystrojem wnętrza?

Alkoholowe inspiracje dla przyszłych par młodych

Idealne miejsce na rodzinny wypoczynek w Jeleniej Górze

Prywatne przedszkole - wszystko co najlepsze dla twojego dziecka

Jaki ekran wybrać do kina samochodowego lub plenerowego?

Zabawki dla dzieci w każdym wieku

Twoje dziecko ma ataki histerii? Sprawdź jak mu pomóc radzić sobie z emocjami

Sterowanie oświetleniem - urządzamy inteligentny dom

Jak ubierać niemowlę na wiosnę?

Kursy maturalne w Warszawie

Zamki i pałace na Morawach

Jak zaplanować remont w mieszkania?

Wykorzystanie uprawnień budowlanych w małych i dużych przedsiębiorstwach

Paranoja

Dobry psycholog rodzinny w Warszawie - profesjonalna pomoc w PsychoCare

Jak zaplanować oświetlenie salonu?

Berberyna - czy pomaga na trawienie?

Przełom w biznesie franczyzowym – zabezpieczenie przed ryzykiem ekonomicznym

Jak działa SMS API

Jaki sport warto uprawiać na wiosnę

Nie masz pomysłu co podarować siostrze pod choinkę ? Sprawdź te propozycje

Bez wychodzenia z domu – gdzie w stolicy najlepiej zamówić burgera

Impreza Halloween w Warszawie już w tę sobotę

Podróż Polska-Szwajcaria Busem

Jak rozwijać mięśnie na siłowni? Garść praktycznych porad

Auto detailing – 3 sposoby na odzyskanie dawnego wyglądu samochodu

Kolory szat liturgicznych - jakie mają znaczenie?

Wynajem samochodu na tydzień w Warszawie

Wdrażanie HACCP Warszawa

Mieszkanie z rynku wtórnego czy pierwotnego?

Żywopłot – praktyczne przemyślenia

Jakie buty na jesień? 5 propozycji na ciekawe stylistyki

Książki szkolne dla najmłodszych

Który sklep jest najtańszy: Lidl czy Biedronka?

Jak pozyskać nowych klientów w branży fitness?

Oczyszczające zabiegi na twarz – co wybrać?

Opieka nad bliskimi zmagającymi się z NTM

Zmiany w Przepisach Podatkowych na Rok 2024: Co Musisz Wiedzieć

Idealne kosze prezentowe na Święta

Liceum dla dorosłych - sposób na uzupełnienie wykształcenia

Klamki do drzwi - na jakie aspekty zwrócić uwagę podczas ich wyboru?

Popularne festiwale - bilety na imprezy masowe

Czym się charakteryzują lampy UV do wody?

Jak sobie radzić z chronicznym zmęczeniem?

5 kolekcji dywanów do salonu

5 pomysłów na zabawę z psem

Dobry catering dietetyczny w Warszawie, czyli jaki? Podpowiadamy, jak wybrać dietę pudełkową

Jak zorganizować udany event na gokartach i jakie są koszty?

Dlaczego należy chronić się przed stonkami ziemniaczanymi?

Buty dla dzieci - jak wybrać właściwą parę?

Nowa generacja klejów do zabawy - kleje pva

Agencja ochrony Warszawa: zadbaj o bezpieczeństwo na każdym poziomie

Najlepsze centra ogrodnicze w Krakowie

Komplet dresowy - jak nosić i z czym łączyć?

Bezpieczne Sylwestrowe Szaleństwo

Jaką umowę podpisać z wykonawcą usługi?

Joga w terenie. Jak przygotować się do praktyki w terenie?

Gdzie sprawdzają się ogrodzenia grzebieniowe i dlaczego je wybrać?

Torebki Monnari - listonoszki i shopperki na jesień 2021

Spodenki rowerowe z wkładką, czyli słuszny wybór dla pasjonatów kolarstwa

Okulista Warszawa Wesoła - kompleksowa pomoc dla zdrowia oczu

Atrakcje w Jantarze

Sale zabaw dla dzieci. Zabawa na sto dwa!

Zatańcz ze mną!

Przełam rutynę i zorganizuj wyjątkową randkę. Jak? Podpowiadamy!

Dlaczego warto uczyć dzieci rysunku?

Deski gastronomiczne, na które warto zwrócić uwagę

Jakie suplementy przyjmować będąc wegetarianinem?

Opuchlizna nóg - jak z nią walczyć?

Tak to miało być...

Systemy gipsowe – na jaki się zdecydować?

Pergole tarasowe - idealne rozwiązanie dla twojego domu

Powiadom o imprezie

Info na czerwony pasek PSI

Zamów fotoletter

Wolna sobota

Program Części Letniej Festiwalu

PATRONAT WOLNASOBOTA.PL

Program XIX Międzynarodowego Festiwalu Tańca Zawirowania (część letnia):

19 czerwca 2023 / 19:00 - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski - Prezentacje artystów z Korei Płd pod egidą BIDAM

Groo - Darae Jeong i Heejn Kim
„Groo” to w Korei jednostka służąca do liczenia drzew. Oznacza to, że rozpatruje się życie ludzkie przez pryzmat życia drzewa o najdłuższej żywotności na Ziemi. Młodość i starość, narodziny i śmierć. Zarówno wgłębienia w drzewie, jak i zmarszczki u starszej osoby są wyrazem upływającego czasu i wielkiej szlachetności. W słojach drzewa widzimy zmieniające i powtarzające się pory roku, a zmarszczki u starszej osoby ukazują upływający czas i bogate doświadczenie. Czas pędzi nieubłaganie, ale pewne rzeczy na tej niepewnej drodze mu się nie poddają. „Groo” to obraz życiowej podróży człowieka w odniesieniu do pojedynczego drzewa.
Chorografia: Heejin Kim, Darae Jeong
Wykonanie: Heejin Kim, Darae Jeong
 
Seed - Seahyun Lee i Eunkyo
Gdy przychodzi kryzys w postaci katastrofy czy epidemii wirusa, współdzielimy odczucia wynikające z próby utrzymania dystansu. Nie jest to bowiem kryzys jednej osoby. Mierzymy się z tym razem. Powstaje wtedy niewidzialna sieć pomocnych dłoni. Nie jesteśmy sami: ja istnieję dla ciebie, a ty dla nas.
W „Seed” ciało o nieograniczonym potencjale porównane jest do nasienia. Choć katastrofy wzbudzają niepewność, pojawiają się dłonie, które dają miłość i nadzieję. Dłonie te zamieniają kryzysy w okazje, które wyrażane są poprzez ruch i emocje dwóch tancerek. Wszystko po to, by ten kluczowy przekaz trafił do każdego.
Choreografia: Seahyun Lee
Dramaturgia: Seahyun Lee
Wykonanie: Seahyun Lee, Eungyo Son
 
Ego Navigator - Geon Jeong
„Ego Navigator” to obraz podróży bez nawigacji, w której artysta obiera sobie za cel wymyśloną wyspę swego prawdziwego „ja”, część swojej tożsamości, której nigdy nie odkrył. Liczy on, że dotarcie tam wypełni pustkę w jego sercu.
W obecnych czasach króluje uzewnętrznianie się poprzez selfie i social media. Zewsząd otaczają nas zdjęcia nas samych oraz innych i z góry wiemy, co na ich temat powiedzą ludzie. Ani na chwilę nie udaje nam się zdefiniować naszego prawdziwego „ja”. „Chcę wiedzieć o sobie więcej!”
Pragniemy poznać siebie bardziej niż ktokolwiek inny. Ale czy jesteśmy w stanie zrozumieć, że mamy tylko jedno prawdziwe „ja” i wyjątkową osobowość, której nikt nie zastąpi?
Choreografia: Jeong Geon
Tancerze: Kang Jiyeon, Kim Suin, Han Daekyo, Choi JeongHong, Jeong Hui Yeop

BILETY:
 
WYDARZENIE FB:
 
20 czerwca 2023/ 19:00 - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski - Prezentacja artystów z Włoch
Sacre - Borderline Danza
Jak dziś brzmi „Święto Wiosny”? Kogo lub co trzeba poświęcić, aby odnowić znaczenie rytuału, który od lat potępiany jest w tym świętym tekście? Jak przeżyć, kiedy decyzje ogółu szkodzą jednostce? Czy ta ofiara była konieczna? Czy rytuał się powtórzy? Oto kilka naglących pytań, od których zespół Borderline Danza zaczął swe poszukiwania choreograficzne, kiedy zdecydował się on zmierzyć ze „Świętem Wiosny”. Słynna kompozycja Igora Strawińskiego wykonywana jest tutaj na żywo, na fortepianie na cztery ręce, by podkreślić rytuał tańczącej grupy, w której każda jednostka wyróżnia się tożsamością cielesną, jakością ruchu, a także relacjami, które buduje z innymi. Rytuał poświęcenia konieczny do odrodzenia ogółu już się odbył. Widać ślady stworzenia – płci męskiej lub żeńskiej, człowieka albo i nie – które niegdyś było w ruchu, a dziś zostały po nim tylko ubrania – nieruchome i obramowane, jakby miały być świadkiem wydarzenia, którego naturalnym przeznaczeniem jest powtarzalność i z którym instynktownie musimy walczyć.
Taniec w „Sacre” jest wyrazem nie tylko zbiorowości, ale też sprzeciwu i oporu. To mechanizm społeczny, którego celem są koegzystencja i wspólne uniesienie. To obraz mikroświata, w którym tu i teraz cyklicznie odbywa się rytuał koegzystencji.
Koncepcja i choreografia: Claudio Malangone
Wykonanie: Adriana Cristiano, Giada Ruoppo, Alessia Muscariello, Maite Rogers Gastaka, Luigi Aruta, Antonio Formisano, Pietro Autiero, Alessandro Esposito
Dramaturgia: Annalisa Piccirillo
Scenografia: Livia Ficara
Kostiumy: Maria Vittoria Coda
Muzyka: Simonetta Tancredi i Lucio Grimaldi. (Igor F. Strawiński)
 
BILETY:
 
 
21 czerwca 2023/ 19:00 - Centrum Teatru i Tańca Zawirowania - Prezentacja artystów z Włoch
White Noise - Compagnie DNA
Spektakl zaczyna się świętym i pradawnym obrzędem opartym na dualizmie światła i cienia. To odrealniony, dziki i prymitywny rytuał ku czci kobiecej natury, którego celem jest przekraczanie granic, zacieranie sylwetek ciał, wychwalanie osobistej siły, a także ucieleśnianie próby odbicia archetypu męskiego i dzielnego wojownika, który gotowy jest do walki o własne miejsce na świecie. Cienka granica między świętym rytuałem a zmaganiami tancerek budowana jest poprzez intymność, miłość, siostrzeństwo, kobiecość, spotkanie, troskę i zobowiązanie.
Choreografia: Elisa Pagani
Dramaturgia: Elisa Pagani
Wykonanie: Francesca Caselli, Ilaria Ignesti
Produkcja: DNA
 
BILETY:
 
 
22 czerwca 2023/ 19:00 - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski - Prezentacja artystów z Polski
Blisko - Teatr Nowszy
Bliskość drugiego człowieka ma ogromny wpływ na nasze życie. Zbyt duże zbliżenie się może być przejawem agresji, a zbyt małe oznaką chłodu i braku troski. Nigdy jednak nie pozostajemy obojętni wobec bliskości drugiego człowieka, bez względu na to, jaka ona jest. 
Spektakl BLISKO to poszukiwanie różnych jakości bliskości, które kształtują się formowane przez indywidualne potrzeby, ale też konkretny moment, w którym zbliżamy się do kogoś. Właśnie czas – mierzony w spektaklu przez wahadło i powiązaną z jego ruchem muzykę – jest kluczowym narzędziem, które kształtuje choreografię i osadzone w niej relacje pomiędzy performerami. Każdy z nich kreuje na scenie inne doświadczenie bliskości lub jej poszukiwania. Przyglądają się sobie, a ich działania krzyżują się wytwarzając nowe konteksty, szanse i wyzwania w zbliżeniu się do drugiej osoby. Pomiędzy nimi cały czas obecne jest wahadło ze swoją zwierciadlaną powierzchnią, w której przeglądają się tak wykonawcy jak i widownia. Stalowa kula – wahadło Foucaulta – jest także symbolem nieubłaganego upływu czasu, który wykrzywia się naginany przez przestrzeń. W podobny sposób kula pozwala na scenie pracować z czasowością działania, byciem we wspólnym
rytmie, który warunkuje tempo i dynamikę zbliżeń między ludźmi lub bycia we własnej mantrze. Interakcja z kulą i poprzez kulę z partnerami na scenie jest kontekstem pozwalającym eksplorować, jak bliskość koreluje się z czasem.
Wykorzystanie kuli jest rozwinięciem poszukiwań rozpoczętych w monodramie Martyny Jagodyńskiej pt. „e – obecność” w choreografii Ciesielskiego.
Choreografia w ścisłej współpracy z tancerzami: Tomasz Ciesielski
Taniec: Natalia Kladziwa, Paweł Urbanowicz, Katarzyna Leszek, Radosław Lis
Muzyka: Piotr Matula
Reżyseria światła: Radosław Lis
Kostiumy: Nikola Fedak
Produkcja i koordynacja: Joanna Stasina
Produkcja: Fundacja Nowszego Teatru / Teatr Nowszy
Koprodukcja: KieleckiZa Teatr Tańca
Współorganizator: Lubelski Teatr Tańca
Premiera: 12 listopada 2021, Kielce
 
BILETY:
 
WYDARZENIE FB:
 
23 czerwca 2023/18:00 - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski - Prezentacje artystów z Włoch
Roots - Dancehaus Piu
„A gdyby tak zatrzymać się i posłuchać korzeni? Kto byłby wtedy w stanie zasnąć?”
We wszystkich możliwych odniesieniach słowo „korzenie” wiąże się z działaniem, które łączy co najmniej dwa elementy i przywołuje wielorakie znaczenia: od zakorzenienia w danym miejscu, przez relację między sferą wewnętrzną a zewnętrzną człowieka, aż po świadomość własnych korzeni i tworzenie więzi z Matką Ziemią. 
Spektakl bada zawartą w tym słowie dynamikę. Powstał on z potrzeby zgłębienia, poznania, przemyślenia, odniesienia się i zaniechania ucieczki przed własnymi korzeniami. Ukazuje on relację między dwojgiem bohaterów i archetypów tej opowieści, w której dwa ciała wchodzą w bliski kontakt i słuchają się uważnie, by wzajemnie się wspierać i dojrzewać. Opierają się
wzajemnie na swoich ramionach, wykonując najbardziej przerażający „taniec” na świecie: akt miłości.
Choreografia: Michela Priuli
Dramaturgia: Michela Priuli
Wykonanie: DANCEHAUS Company: Barbara Allegrezza, Niccolò Castagni
Muzyka: Debussy – L’après midi d’un faune (12:00)
 
Song of Extinction - Dancehaus Piu
Spektakl „Songs of Extinction” powstał z chęci zmierzenia się poprzez taniec z kryzysem, który dotyczy nas wszystkich: nieodwracalnymi zmianami ekosystemów i ryzykiem wyginięcia życia na Ziemi. 
Połączenie tańca, dźwięku i projekcji wideo jest wyrazem napięcia, którego doświadcza planeta, a to wszystko poprzez choreograficzny list do Ziemi, swoistą pieśń inwokacyjną. Badanie dźwięków, które powoli zaczynają zanikać na Ziemi, rozpoczęło dialog z Rainforest Connection, mieszczącą się w San Francisco organizacją non-profit, która została pierwszym
partnerem projektu. Jest to organizacja zajmująca się technologiami ochrony, która stworzyła sieć akustyczną i system monitoringu, aby identyfikować zagrożenia dla środowiska, takie jak choćby nielegalna wycinka drzew – druga z głównych przyczyn obecnych zmian klimatu – a także by chronić bioróżnorodność. Organizacja wykorzystuje czujniki (RFCx Guardian i
Audiomoth), które zbierają dane akustyczne i monitorują pejzaż dźwiękowy w ponad 22 krajach przez 365 dni w roku. Organizacja ta rozwija największy na świecie wspólny projekt zarządzania ekosystemem. Zagrożone dźwięki stanowić będą tło dźwiękowe dla tańca, któremu towarzyszyć będą projekcje wideo zagrożonych ekosystemów i zamieszkujących je zwierząt będące osobistymi wspomnieniami artystki.
Nagrania, które wykonał Nicolò Asahi Cameroni, zmontował następnie Matteo Bittante, aby pozostawały one w bliskiej relacji z tańcem na scenie. Tło dźwiękowe, które przygotował Fabio Malizia, wykorzystuje nagrania z archiwum RFCx, live stream z monitorowanej lokacji, a także oryginalną kompozycję stworzoną na potrzeby tego projektu.
Choreografia i wykonanie: Annalì Rainoldi
Muzyka: Fabio Malizia
Wideo: Nicolò Asahi Cameroni
Montaż: Matteo Bittante
Kostiumy: Barbara Sambri
 
BILETY:
 
WYDARZENIE:
 
23 czerwca 2023/ 20:00 - Centrum Teatru i Tańca Zawirowania - współpraca międzynarodowa Pydance (Korea Płd) i Zawirowania (Polska)
work in progress 
 
Koprodukcja PYDance i Teatru Tańca Zawirowania to wspólny projekt, w który zaangażowani są tancerze i choreografowie z Polski i Korei. Polskę reprezentują Elwira Piorun, Magdalena Wójcik i Stefano Otoyo, natomiast Koreę Seo Jeong-bin, Sojeong Kim i Ho Sik Yu. Projekt zakłada dwie rezydencje w obu krajach w czerwcu i wrześniu 2023 roku, a także dwa pokazy pracy. Realizowany jest on dzięki współpracy między Międzynarodowym Festiwalem Tańca Zawirowania a Międzynarodowym Festiwalem Tańca Współczesnego w Daegu. Jego celem jest pogłębienie wymiany poglądów na temat tradycji i kultury tańca. Zamierzeniem tej współpracy jest stworzenie swoistego mostu między tymi dwoma krajami, który wspomagać będzie rozwój artystyczny, wzajemne zrozumienie, a także żywe odkrywanie tradycji tanecznych.
Pokazy pracy w Warszawie i w Daegu będą dla tancerzy okazją, by podzielić się ich wspólną pracą i artystyczną podróżą z polską oraz koreańską widownią. Występy te będą dowodem mocy, jaka tkwi w wymianie kulturowej, a także pokazem wyjątkowego połączenia środowisk tanecznych oraz innowacyjnych pomysłów, jakie wynikają z takiej współpracy.
 
BILETY:
 
WYDARZENIE:
 
24 czerwca 2023/ 19:00 - Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski - Prezentacje artystów z Włoch
The Dance of Reality - Atacama Compagnie
„The Dance of Reality” jest kontynuacją poszukiwań zainspirowanych uniwersum, które stworzył Alejandro Jodorowsky, począwszy od książki „Cabaret místico" i zebranych w niej opowieści czerpiących z dziedzictwa różnych prądów, takich jak sufizm, buddyzm, alchemia, koan, haiku, zen czy kultura Tybetu. To podróż poprzez ludzkie sprzeczności przedstawiane każdorazowo w sposób humorystyczny. 
Jodorowsky czaruje nas swym wizjonerskim spojrzeniem na rzeczywistość i egzystencję człowieka. Przedstawia on je z wielką dokładnością, a jednocześnie umieszcza je w surrealnym wymiarze, co znacznie wzmacnia ich wpływ.
Choreografia: Patrizia Cavola, Ivan Truol
Dramaturgia: Patrizia Cavola, Ivan Truol
Wykonanie: Nicholas Baffoni, Andrea Di Matteo, Valeria Loprieno, Cristina Meloro, Camilla
Perugini
Scenografia: Patrizia Cavola, Ivan Truol
Kostiumy: Milena Corasaniti
Muzyka: Epsilon Indi
 
BILETY:
 
WYDARZENIE: https://www.facebook.com/events/210512908508767/?ref=newsfeed
 
25 czerwca 2023/19:00 - Centrum Teatru i Tańca Zawirowania - Prezentacje artystów z Gruzji
White Poplar - Maka Kiladze
„Jakub nazbierał sobie świeżych gałązek topoli, drzewa migdałowego i platanu i pozdzierał z nich korę w taki sposób, że ukazały się na nich białe prążki”. (Księga Rodzaju 30:37)
„Następnie wziął szczep z tego kraju i zasadził na roli urodzajnej, i umieścił go nad obfitymi wodami, i zasadził jak wierzbę”. (Księga Ezechiela 17:5)
Topola biała, zwana po hebrajsku „cafcafet”, po arabsku „safsafah” i po łacinie „Populus alba”, to biblijne drzewo z rodziny wierzbowatych. W starożytnych tekstach gruzińskich figuruje ona pod nazwą „bratsi” lub „graklis". Gruzińska nazwa tego drzewa podchodzi o Grakali (dawniej Garakli), gruzińskiej wioski, która zamieszkana była już od czasów starożytnych.
Dolina Kurhanów Grakali to groby z połowy i końca epoki brązu, które znaleziono we wsi Grakali, w rejonie Kaspi, na lewym
brzegu rzeki Kura. Według mitologii Greckiej topola biała kojarzona jest z wieloma bóstwami, w tym z Persefoną, Zeusem, Heraklesem, Hadesem czy Leuke. Mit głosi, że Herakles w trakcie podróży do domu odkrył drzewo na brzegu rzeki Acheron, która stanowiła wejście do świata zmarłych. Zrobił on sobie koronę z gałęzi drzewa, a kiedy ją włożył, czarne liście zmieniły kolor na biały tam, gdzie zetknęły się z czołem półboga. Topola biała stała się w ten sposób symbolem zwycięstwa Heraklesa nad śmiercią i powrotu ze świata zmarłych.
W innym micie greckim topola biała związana była z romansem między Hadesem a nimfą Leuke. Mit głosi, że bóg świata zmarłych zakochał się w Leuke, najpiękniejszej córce Okeanosa, i postanowił ją porwać. Kiedy nimfa zmarła, rozżalony bóg zamienił jej ciało w topolę białą i posadził ją w Elizjum – miejscu spoczynku dusz odważnych i prawych ludzi. W ten sposób topola biała stała się symbolem spokoju w życiu po śmierci, a także ukochanych, którzy odeszli.
Drzewo to łączy dwa światy: jego korzenie osadzone są głęboko w ziemi, a jego gałęzie sięgają wysoko do nieba. To swoisty most między życiem a śmiercią. Drzewo to samo w sobie jest więc niczym czas – bo czymże jest czas, jak nie przejściem między dwoma światami? Liminalność tego drzewa jest cudem nawet dla tych, którzy w cuda nie wierzą. A jednak ludzie nieustannie słyszą dziwnie znajomą pieśń, która łączy widzialne z niewidzialnym. Gdzie zniknęli nasi ukochani? Ich dusze przemieszczają się między światami. Być może odrodzili się, by odnaleźć wewnętrzną miłość – tym razem do nas. Zostały nam bolesne wspomnienia, które delikatnie rysują się na naszej skórze.
Szelest liści był dla nas melodią, za którą podążaliśmy. Podobnie jak za poezją, sztuką czy nawet liczbami. Zastanawialiśmy się, czy mamy szansę znaleźć coś, co naprawdę pokochamy. Znajdziemy to i zatrzymamy? Czy stracimy to w ułamku sekundy, jakim jest życie? 
Jeśli topola biała łączy światy i jest esencją czasu, to jej liście zawsze będą pamiętać i śpiewać melodię wspomnień.
 
Wiersz Galaktiona Tabidze
Osiki:
W każdej chwili wiatru fala
Niczym żagiel mgłę rozwiewa,
A osiki liście jak ta armia biała
Niczym w bajce pędzą w drzewa.
Urocza opowieść ta upaja mnie
Niczym wino serce me zalewa,
W dłonie biorę rumianek i róże dwie
A w nich wspomnień czar rozbrzmiewa.
Przeznaczenie jednak przyszło już
I żagiel pod wiatrem się ugina,
Gdzie podziewasz się tak długo już?
Co robisz i z kim, nie zdradza twa mina…
 
Circe to eksperymentalna platforma współczesnej muzyki i teatru, która tym razem doprowadzi do spotkania współczesnej poezji, tańca i muzyki. Będzie to próba zbliżenia kultury i historii Gruzji i zaprzyjaźnionych jej narodów poprzez muzykę, poezję i taniec. 
Głównym celem tego spektaklu jest przedstawienie mistyczno-religijnej oraz historycznej więzi między Gruzją, Izraelem i Grecją. Poprzez nawiązanie do poezji gruzińskiej chcemy omówić mitologiczno-historyczny kontekst topoli białej, życia, śmierci i wiecznej miłości.
Założycielka platformy Circe i twórczyni projektu: Maka Kiladze 

Adres

Warszawa, ul. Bruna 9

Termin

Od 2023-06-19 , Do 2023-06-25

Zobacz na mapie

Reklama

Ciekawostki